X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שירותים שקיבלה החברה ללא עריכת מכרז בנימוק שמדובר ביחסי אמון לא עמדו בתנאי הפטור שהוגדרו בתקנות חובת המכרזים
▪  ▪  ▪
מנכ"ל נתג"ז, שמואל תורג'מן [צילום: סיון פרג']

שירותים שקיבלה חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) בפטור ממכרז בנימוק שמדובר ביחסי אמון לא עמדו בתנאי הפטור שהוגדרו בתקנות חובת המכרזים. כך קובע (יום ד', 17.10.12) מבקר המדינה יוסף שפירא בדוח חדש שפרסם.
משרד מבקר המדינה בדק בחודשים פברואר-נובמבר 2011 כמה התקשרויות שנבחרו באקראי מבין אלה שביצעה החברה בשנים 2011-2008 ונדונו בישיבות ועדת המכרזים. היקפן הכספי של ההתקשרויות שנבדקו הסתכם בכ-88 מיליון שקל, וברובן נמצאו ליקויים.
המבקר מציין כי לא נמצאו בחברה מסמכים שמתעדים בדיקות של תנאי השוק ששררו במועד הבקשה לאישור מימוש אופציה הכלולה בחוזה מסוים לעומת תנאי החוזה. כמו-כן, נתג"ז, התגלה, מבצעת התקשרויות שלא הובאו לאישור ועדת המכרזים והתקשרויות שוועדת המכרזים אישרה רק בדיעבד. תכולת העבודה וההיקף הכספי של כמה מן ההתקשרויות היו גדולים מאלה שנקבעו בהסכמים בשל תכנון לקוי.
לדעת משרד מבקר המדינה, הישענותה של נתג"ז על סעיף בתקנות חובת המכרזים כדי לפטור את ההתקשרות ממכרז פומבי - אינה ראויה. זאת, לדבריו, משום שבמקרים אלה יחסי האמון עם נותן השירות יירקמו רק לאחר שייבחר מבין המועמדים הפוטנציאליים, תוך כדי העבודה. "לפני בחירת הזוכה נמצאים כל המועמדים הפוטנציאליים באותו מעמד מבחינת יחסי אמון, והטענה שנדרשים לתפקידים אלה יחסי אמון מיוחדים שמצדיקים מתן פטור ממכרז פומבי להתקשרות אין בה ממש", נטען.
משרד מבקר המדינה מעיר כי ראוי שיו"ר ועדת המכרזים יקפיד לדווח לדירקטוריון, כנדרש בנוהל, על כל ההתקשרויות שמבצעת החברה שהיקפן הכספי גדול מ-5 מיליון ש"ח.
עוד הוא קובע כי על החברה להקפיד להביא לאישור ועדת המכרזים התקשרויות קודם לביצוען; להקפיד על תכנון תכולת העבודה של התקשרויות ולהקפיד על שוויון ותחרות הוגנת בין הספקים בכוח. "מהעובדה שלפני שהחליטה החברה לממש אופציות הכלולות בחוזה מסוים - הנוגעות להארכת תקופת ההתקשרות - היא לא פירטה בכתב פעולות לבדיקת הצעות חלופיות ושינויים בתנאי השוק אפשר ללמוד שהחברה לא תיקנה ליקויים שהועלו בביקורת קודמת ואף אינה נוהגת על-פי הקבוע בנהליה. על ועדת המכרזים להימנע מלאשר ביצוע עסקות בפטור ממכרז תוך שימוש לא ראוי בסעיפי הפטור שבתקנות חובת המכרזים", מציין המבקר.

דוח מבקר המדינה: חברת נתיבי הגז הטבעי - התקשרויות החברה
בחברת נתיבי הגז הטבעי לישראל בע"מ נבדקו התקשרויות שביצעה החברה. בחברה, ברשות הגז הטבעי שבמשרד האנרגיה והמים וברשות החברות הממשלתיות נבדק נושא הבטיחות בקווי ההולכה ובמתקני הגז הטבעי. בדיקות השלמה נעשו בחברת החשמל לישראל בע"מ. התקשרויות החברה תקציר חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (להלן - נתג"ז או החברה) היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של מדינת ישראל, הפועלת על פי רישיון להקמה ולהפעלה של מערכת הולכת גז טבעי שנתן לה שר האנרגיה והמים . על החברה חלים, בין היתר, חוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992 (להלן - חוק חובת המכרזים) ותקנותיו. לחברה נוהל "פעילות ועדת מכרזים", שהוראותיו הותאמו לחוק חובת המכרזים ולתקנותיו. החברה מתקשרת עם ספקים, קבלנים ונותני שירותים (להלן - ספקים) לצורך רכישת טובין, קבלת שירותים וביצוע עבודות תכנון, הקמה ופיקוח. בשנת 2010 ועדת המכרזים של החברה אישרה התקשרויות עם ספקים בהיקף כספי של כ-160 מיליון ש"ח . פעולות הביקורת משרד מבקר המדינה בדק בחודשים פברואר-נובמבר 2011 כמה התקשרויות שנבחרו באקראי מבין אלה שביצעה החברה בשנים 2008-2011 ונדונו בישיבות ועדת המכרזים. עיקרי הממצאים 1. שירותים שקיבלה החברה בפטור ממכרז בנימוק שמדובר ביחסי אמון לא עמדו בתנאי הפטור שהוגדרו בתקנות חובת המכרזים, התשנ"ג-1993 (להלן - תקנות חובת המכרזים). 2. לא נמצאו בחברה מסמכים שמתעדים בדיקות של תנאי השוק ששררו במועד הבקשה לאישור מימוש אופציה הכלולה בחוזה מסוים לעומת תנאי החוזה. 3. החברה מבצעת התקשרויות שלא הובאו לאישור ועדת המכרזים והתקשרויות שוועדת המכרזים אישרה רק בדיעבד. 4. תכולת העבודה וההיקף הכספי של כמה מן ההתקשרויות היו גדולים מאלה שנקבעו בהסכמים בשל תכנון לקוי.
תאריך:  17/10/2012   |   עודכן:  17/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתג"ז התקשרה עם ספקים בניגוד לתקנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המבקר קובע שיש לעשות שימוש בקריטריונים בכל המקרים של הטלת כופר    קורא לשקול הטלת כופר גם בעבירות של פחות מ-50,000 שקל
איתמר לוין
ליקויים חמורים בהנפקות האג"ח של החברה: דירקטורים שאינם מבינים במה מדובר, גיוסים שאינם נחוצים, התעלמות מהמשבר הכלכלי הגלובלי    המבקר מזהיר: בכירי החברה מסתכנים בהטלת אחריות אישית
איתמר לוין
מבקר המדינה מחמיא לבנק ישראל על ניהול היתרות - המסתכמות בעשרות מיליארדי דולרים - אך מצביע על מספר נקודות המצריכות תיקון
עופר וולפסון
הצעת החוק הממשלתית המאריכה את שעון הקיץ כל שנה עד תחילת אוקטובר תעלה לקריאה שנייה ושלישית במליאה עוד במהלך פגרת הבחירות    ח"כ הורוביץ: "באיחוד האירופי קיימים 218 ימי שעון קיץ. היה צריך להאריך את השעון כמקובל באירופה"
איתמר לוין
הביטוח של המדינה לנכסיה שלה ולנכסי חברות תשתית מרכזיות - נמוך מדי    הציבור אינו רוכש ביטוח לכיסוי רכושו, למרות שרק המדינה מוכנה לבטח אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il