X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שגריר ירדן מגיש את כתב האמנה [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
שגרירי מצרים וירדן הגישו כתבי האמנה
שישה שגרירים חדשים מסרו לנשיא כתבי אמנה ירדן שלחה שגריר לאחר שיותר משנתיים לא כיהן שגריר מטעמה בישראל

שישה שגרירים חדשים הגישו (יום ד', 17.10.12) לנשיא שמעון פרס כתבי אמנה עם כניסתם לתפקיד, ובהם גם שגריר מצרים ושגריר ירדן לאחר יותר משנתיים שבהן לא כיהן מטעמה שגריר בישראל.
שגריר ירדן, וֳוַאלִיד עוּבֵּידַאת, ציין כי הוא מרגיש כבוד עצום לייצג את ירדן ומדיניותה שוחרת השלום. הוא הוסיף כי "עיקרון מרכזי, בעדיפות עליונה, במדיניות החוץ של ירדן הוא כינון שלום בין כל שכנותינו ובכלל זה לייסוד מדינה פלשתינית ריבונית שתשכון בשלום לצד מדינת ישראל באזור משגשג ויציב שפונה לעתיד מבטיח. כפי שמלך ירדן הדגיש לאחרונה, לא מספיק לתמוך בבחירה הנכונה בשלום, יש לנקוט בפעולות ממשיות ואפקטיביות בשטח כדי לקדם את השלום".
הנשיא פרס אמר לשגריר ירדן הנכנס: "לישראל כבוד עצום והערכה רבה לירדן, למלך ירדן ולעם הירדני. ישראל רוצה לראות מזרח תיכון של שלום ולא של מלחמות. לירדן יש תפקיד חשוב בשיחות השלום בינינו לבין הפלשתינים ואני מעריך זאת. יש להשלים את הסכמי השלום בין ישראל לפלשתינים כמה שיותר מהר וללא דיחוי. השלום הוא אינטרס משותף לכולנו, עתיד המזרח התיכון צריך להיות של שלום ולא של מלחמה". הנשיא הדגיש כי "האינטרס הביטחוני המרכזי של כולנו הוא השלום עצמו".
הנשיא ביקש מהשגריר להעביר מסר למלך הירדני ואמר: "בראש סדר העדיפויות שלנו נמצא חידוש המשא-ומתן עם הפלשתינים לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. השלום חשוב לנו. חשוב לכם. ואנו נמשיך לפעול להגשמתו באזור כולו". בנוסף ביקש הנשיא להעביר למלך עבדאללה את המסר כי ישראל מחויבת לחופש הפולחן הדתי בירושלים ובמקומות הקדושים. והשגריר הירדני הדגיש כי הממלכה ההאשמית רואה בסוגיית חופש הפולחן בירושלים נושא עקרוני וחשוב ואמר: "אנו מייחלים לשמירת חופש הפולחן לכל הדתות ולפתרון כל הסוגיות העומדות על הפרק".
השגריר הירדני ציין בסוף דבריו כי הממלכה האשמית אותה הוא מייצג, מבקשת להמשיך ולהבטיח את חופש הפולחן השוויוני בירושלים לכל המדינות והדתות ולפתרון מוצלח של הסוגיות העומדות על הפרק בהקשר זה.
הנשיא ברך את השגריר הירדני ואמר: "הדלתות בישראל פתוחות בפניך לשיתופי פעולה ענפים. העם בישראל נושא אליך מבט לא רק כשגריר רשמי אלא כשליח של שלום".
מסר של שלום ממצרים
שגריר מצרים, עאטף סאלם, הגיע עם מסר של שלום. "מצרים תמשיך לכבד את כל ההסכמים עם מדינת ישראל ובראשם את הסכם השלום", אמר השגריר המצרי לנשיא פרס.
הנשיא פרס ברך את השגריר המצרי ואמר: "ישראל מחשיבה את מצרים כמנהיגה בעולם הערבי ורוחשת כבוד עצום למדינתך ולעם המצרי. למצרים חשיבות מרכזית בתהליכים המרכזיים במזרח התיכון, ויכולת לקדם את השלום באזור כולו. אני יודע כי אין זה פשוט וכי יש הרוצים לפגוע בתהליך השלום, אך אני בטוח כי הממשלות שלנו יעשו כל שביכולתן כדי לשמור על השלום ולאפשר לדורות הבאים עתיד טוב יותר".
הנשיא התייחס לדבריו של הנשיא מורסי ואמר: "עקבתי אחר נאומו של מורסי בו התייחס לחידוש המשא-ומתן עם הפלשתינים. ישראל רוחשת כבוד עצום למצרים ואנו שואפים להגיע לשלום במזרח התיכון, ולשלום עם הפלשתינים על בסיס עיקרון שתי המדינות לשני העמים, כפי שאמר הנשיא מורסי בנאומו. אני מבקש לשלוח מכאן ברכת הצלחה לנשיא מורסי ורווחה ושגשוג לעם המצרי".
בטקס מסרו כתבי אמנה גם השגרירים החדשים ממלטה, ארמניה, איטליה וחוף השנהב.
סגן שר החוץ, דני אילון, היה אורח הכבוד באירוע קבלת הפנים שערכו במשותף השגרירים הנכנסים, בבית המלון ההיסטורי קינג דיוויד בירושלים.
אילון בירך את השגרירים החדשים ואיחל להם כי יחסי ישראל ומדינותיהם יתחזקו ויעמיקו בתחומים המדיניים, הכלכליים, החברתיים והתרבותיים. "כדיפלומט מנוסה וכסגן שר החוץ, אני יודע עד כמה עבודת השגריר היא מאתגרת ודורשת כישורים רבים, ואני בטוח שבמשמרתכם היחסים ימשיכו לשגשג ולפרוח", אמר אילון.
במשרד החוץ מבהירים כי מעבר להיבט הסמלי והטקסי, מהווה הגשת כתבי האמנה נדבך חשוב ביחסי ישראל עם מצרים וירדן. "כניסתם של השגרירים לתפקידם החדש תסייע לחיזוק היחסים הבילטראליים ולפיתוח שיתוף הפעולה למען השלום ולמען השגשוג הכלכלי, לתועלתם המשותפת של כל הצדדים. היחסים התקינים בין המדינות ימשיכו לתרום תרומה חשובה ליציבות האזורית ולקידום השלום במזרח התיכון", נמסר ממשרד החוץ.

שגריר מצרים, עאטף מוחמד סאלם סייד אל-אהל [צילום: מארק ניימן/ לע"מ]
תאריך:  17/10/2012   |   עודכן:  17/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגרירי מצרים וירדן הגישו כתבי האמנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שורה של ליקויים כבדים הביאה לכך שמחירי המים עלו ב-30%, ובהם סיבסוד לשימושים אחרים ועודף בתאגידי מים    לדעת שפירא ניתן להוריד את המחירים באופן כמעט מיידי
איתמר לוין
השינוי המבני לא בוצע    אין גורם תכנון מרכזי    האיחור בהפעלת התחנה באשקלון גרם לנזקים במיליארדי דולרים    הנטל על הציבור הוגדל בצורה בלתי חוקית
יפעת גדות
למרות שמדובר במסה דומה לזו שבכדור הארץ שלנו, פני השטח שלו מגיעים לטמפרטורות של 1,200 צלזיוס
איתמר לוין
צה"ל החל להיערך באיחור של שנה וחצי לקליטת מערכת בה הושקעו מיליארדי שקלים - והוציא סכומים גדולים על הדרכות, בלי מכרז ובלי תקציב מאושר
איתמר לוין
עובדי חברת החשמל קיבלו מיליארדי שקלים שלא כדין ויש לגבות אותם בחזרה    ביצוע לקוי של הרפורמה במשק המים גרם להתייקרות מיותרת לצרכנים הביתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il