חברות המזון ממשיכות להציף את השוק בהתייקרויות. חברת טמפו, חברת המסטיקים ריגלי וחברת הבשרים מעדני טלה יעלו את מחירהן.
חברת טמפו מעלה את מחירי המשקאות המוגזים ב-5.7%, משקאות קלים בשיעור של כ-5% ואת מותגי הבירה בשיעור של של 4.5%-5%. כך נודע ל-TheMarker.
בין המותגים שטמפו מעלה את מחירם פפסי, פפסי מקס, ג'אמפ, 7up, גולדסטאר, הייניקן, מכבי ועוד. החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) הודיעה לאחרונה על ייקור המשקאות ב-5.7%.
חברת זוגלובק הודיעה על עליית מחיר של 4%-5% בכל המוצריה. בין מוצרי זוגלובק שמחירם יעלה הבשרים, מוצרי המאפה ומוצרי זוגלובק טבע. החברה תשלח מחירון מפורט לרשתות השיווק מחר (ה').
בנוסף, חברת ריגלי, בעלת המותגים אורביט, 5, אייר וויס והובה בובה, תייקר את מוצריה ב-3%-5%. בחברה הסבירו כי "לאחר שש שנים בהן ריגלי ישראל לא העלתה מחירים כלל, צפויה העלאת מחיר כתוצאה מעליה במחיר חומרי הגלם".
חברת מעדני הטלה הודיעה לרשתות על עליית מחירים ממוצעת של כ-9% החל מתחילת נובמבר במוצרי הבשר המיוצרים במפעל. במכתב שנשלח לרשתות נכתב "בתקופה האחרונה, אנו עדים לעליית מחירים מתמשכת במחירי הגלם, בעלות העבודה, במחירי החשמל, עלייה במחירי הדלק ועליות מחירים נוספות. לאחר תקופה ארוכה בה לא עלו מחירי המוצרים, אנו נאלצים לבצע התאמה במחירי החברה".
"כבר לפני השנים היה צורך לעשות התאמת מחירים אך לאור בקשת הרשתות המתנו לאחרי החגים", אומר מנכ"ל החברה אמיר תמרי.
אתמול (ג') נודע כי חברת ההפצה דיפלומט מתכוונת לייקר מוצרים ב- 5%-10% במגוון מוצרים. בין המוצרים שמחירם יעלה: מוצרי קטשופ חרדל ומיונז של המותג היינץ, טחינה הנסיך, מוצרי מאיר בייגל, מזון לכלבים בונזו, שיבולת שועל קוואקר ועוד. גם חברת סידס שלחה אתמול (ג') לרשתות השיווק מחירון המגלם התייקרות של 5% בממוצע החל מתחילת נובמבר, במסגרתו יתייקרו שוקולד M&M , מרס סניקרס ובאונטי, מזון לחתולים ויסקז ומזון כלבים פדיגרי.
בכיר ברשת שיווק מובילה הודה אתמול "אין מה לעשות, איך שלא נציג את זה בקרוב מאוד מחירי המזון הסופרמרקטים הולכים להעלות וכל הרשתות יאשרו את זה".
השבוע חברת מנעמים הודיעה על יקור הופלים ב-7%, אחוה את החלוה טחינה ומוצרי מאפה ב-7%, חברת ויטה פרי גליל הודיעה אף היא לרשתות השיווק על עליית מחיר בשימורים ובירקות הקפואים בשיעור של עד 6% וחברת המשקאות יפאורה תבורי הודיעה לרשתות השיווק על עליות מחירים בשיעור ממוצע של כ-5% במותגים תפוזינה, ספרינג, אר סי קולה, מיץ פז, קריסטל ושוופס.
מדובר בהמשך של גל עליות המחירים שפוקד את שוק המזון בשבועות האחרונים. ראשונה היתה חברת מוצרי הצריכה יוניליוור-תלמה שהודיעה על עליית מחיר בשיעור של 4% בממוצע מותגים. אחריה אסם הודיעה על עליית מחיר בשיעור ממוצע של 4.8% והחברה המרכזית (קוקה קולה ישראל) על עליית מחיר בשיעור ממוצע של 5.7%.