X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תושב תל אביב מוציא על עצמו 6,841 שקלים בחודש לעומת 2,620 שקלים בבני ברק הכי הרבה מפרנסים - באשקלון ובראשון לציון
▪  ▪  ▪
ההוצאה הארצית לנפש עומדת על 4,177 שקלים [צילום: פלאש 90]

סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמתפרסם היום (א', 21.10.12) השווה את ההוצאות ב-14 הערים הגדולות בישראל: בעיר רחובות ההוצאה לתצרוכת למשק בית היא הגבוהה ביותר ועומדת על 15,815 שקלים, בעוד שבבת ים היא הנמוכה ביותר ועומדת על 10,322 שקלים. בעוד שההוצאה החודשית הממוצעת לתצרוכת למשק בית היא 13,967.
מהסקר עולה עוד כי תושבי תל אביב מוציאים על עצמם 6,841 שקלים לחודש, ובבני ברק מוציאים הכי פחות - 2,620 שקלים לחודש. בממוצע הארצי ההוצאה לנפש היא 4,177 ש"ח לחודש.
ממוצע הנפשות למשק בית בבני ברק הוא הגבוה ביותר - 4.2 והנמוך ביותר בתל אביב-יפו - 2.3 נפשות למשק בית. עוד נמצא כי ממוצע המפרנסים הגבוה ביותר למשק בית נמצא בראשון לציון ובאשקלון - 1.5, לעומת חיפה, בת ים, בני ברק ובאר שבע, בהן מספר המפרנסים הוא הנמוך ביותר - 1.1.
ברחובות - האחוז הגבוה ביותר על הוצאה לחינוך
אחוז ההוצאה על חינוך, תרבות ובידור בכלל משקי הבית בישראל עומד על 12.3%. מבין 14 הערים הגדולות, במשקי הבית ברחובות האחוז הגבוה ביותר על הוצאה לחינוך, תרבות ובידור - 17.8%, לעומת משקי הבית באשקלון, בהם אחוז ההוצאה הנמוך ביותר - 11.1%.
משקי הבית בישראל מוציאים כחמישית מההוצאה לתצרוכת על תחבורה ותקשורת. אחוז ההוצאה הגבוה ביותר על סעיף זה נמצא בחיפה - 23.2%, ואילו בבני ברק אחוז ההוצאה הנמוך ביותר - 11%.
עוד נמצא כי בבאר שבע אחוז ההוצאה הגבוה ביותר על מזון (כולל ירקות ופירות) - 18.8% ובריאות - 7.5%.
צפיפות הדיור - פחות מנפש לחדר
ברוב הערים הגדולות צפיפות הדיור הממוצעת היא פחות מנפש לחדר למעט בני ברק, ירושלים ואשדוד, בהן צפיפות הדיור היא נפש אחת ויותר לחדר (1.2, 1.1 ו-1.0, בהתאמה).
בישראל אחוז הגרים בדירות בבעלות הוא 68.8% ואחוז הגרים בדירות שכורות הוא 26.3%. באשדוד אחוז הגרים בדירות בבעלות הוא הגבוה ביותר - 74.6% ובתל אביב-יפו האחוז הגבוה ביותר של משקי בית המתגוררים בדירות שכורות - 48.6%.
מבין 14 הערים הגדולות, הערך הממוצע הגבוה ביותר של דירה בבעלות בתל אביב-יפו - כ-2,395,000 ש"ח על דירה של 3.7 חדרים בממוצע, והנמוך ביותר בבאר שבע - כ-843,000 ש"ח (פי 2.8 מתל אביב-יפו) על דירה של 4.1 חדרים בממוצע.
בתל אביב-יפו מספר החדרים הממוצע בדירות שכורות הוא הנמוך ביותר (2.5) וההוצאה החודשית הממוצעת הגבוהה ביותר לשכירת דירה - 3,552 ש"ח. בבאר שבע ההוצאה החודשית הממוצעת הנמוכה ביותר לשכירת דירה היא 1,066 שקלים.
בתל אביב: הכי הרבה מנויים לאינטרנט
במשקי הבית ברחובות ובראשון לציון אחוזי הבעלות הגבוהים ביותר על מחשב ביתי - 86.2%, ובתל אביב-יפו אחוז המנויים לאינטרנט הגבוה ביותר - 80.6%.
באשקלון אחוזי הבעלות הגבוהים ביותר על טלוויזיה אחת לפחות - 99.3%, ובחולון אחוזי הבעלות הגבוהים ביותר על שתי טלוויזיות ויותר - 68.6%. כשבודקים את כמות הטלוויזיות למאה נפשות נמצא כי ברמת גן ובחיפה מספר הטלוויזיות לכל 100 נפשות הוא הגדול ביותר.
בירושלים אחוז הבעלות הגבוה ביותר על צלחת לוויין - 19.9%. בבת ים אחוז הבעלות הגבוה ביותר על ממיר דיגיטלי - 42.9%.
במשקי הבית ברחובות אחוזי הבעלות הגבוהים ביותר על טלפון נייד אחד לפחות - 98.3%, ובמשקי בית בחיפה אחוזי הבעלות הגבוהים ביותר על שני טלפונים ניידים ויותר - 84%.

תאריך:  21/10/2012   |   עודכן:  21/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התצרוכת לנפש הגבוהה ביותר - בתל אביב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
תחום הלימודים הנפוץ בתואר ראשון - מדעי הרוח ומדעי החברה. תואר שני - מדעי הרוח ועסקים ומדעי הניהול    המקצועות המבוקשים: רפואה, ארכיטקטורה ובינוי ערים
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי קבע שאולמרט קיבל מטלנסקי עשרות אלפי דולרים שלא דווחו ולא נרשמו - דבר היוצר לכאורה עבירת מס מבחינתו    מאידך-גיסא, ייתכן שהעבירות כבר התיישנו
יפעת גדות
מרכיבים העשויים מאצות, מעצי תמר וממיצי פירות עושים אומנם רושם בריא, אך הם לעתים רבות מגיעים עם סיכונים בריאותיים רבים יותר מהיתרונות שהם מספקים
עידן יוסף
בימים אלה מתוכנן "גשר הרלינג" בעלות של כ-370 מיליון    חברת גדיש שתבנה את הגשר נותנת הצצה לפרויקט הענק: 700 מטרים אורך עם רכבת קלה בתווך, ושבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים
איתמר לוין
שופט השלום בהרצליה מצביע על ריבוי בקשות מיותרות לשחרור בערבות בבית המשפט, כאשר ניתן כמעט תמיד לעשות זאת כבר בתחנת המשטרה    התופעה נמשכת ואף מחמירה למרות ששורה של שופטים כבר העירו למשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il