X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלמה בן-צבי מציע עד 80 מיליון שקל תמורת הפעילות העיתונאית עמוס מימון התחייב לשלם 65 מיליון שקל תמורת הדפוס אין רוכשים לחברת ההפצה הנאמנים מעריכים: 1,400 עובדים מבין ה-2,000 יועסקו בידי הרוכשים בשלב הראשון
▪  ▪  ▪
עדיפות להעסקת העובדים [צילום: פלאש 90]
נס. להבטיח העסקת עובדים [צילום: תנועת מעגלים]

בן צבי. ימשיך את העיתון? [צילום: יחסי ציבור]

נכסי קבוצת מעריב יימכרו לשלמה בן-צבי ולעמוס מימון, אשר ישלמו תמורתם 145 מיליון שקל. כך ממליצים (יום ב', 22.10.12) נאמני הקבוצה, ד"ר שלמה נס ועו"ד ירון ארבל, בסיומה של ההתמחרות שערכו. השניים מדגישים, כי קבלת ההצעות תביא להמשך פעילותו של מעריב כעסק חי, וכי נתנו עדיפות להצעות אלו לא רק בשל ההיבט הכספי אלא גם משום שהבטיחו את המירב לעובדים.
על-פי ההצעות, בן-צבי ירכוש את הפעילות העיתונאית של מעריב תמורת עד 80 מיליון שקל, ואילו מימון ירכוש את הדפוס תמורת 65 מיליון שקל. מימון ובן-צבי כבר הסכימו, שהדפוס ימשיך לשרת את מעריב. לדברי נס וארבל, ההסכמות עם השניים מבטיחות את המשך העסקתם של 1,400 מבין 2,000 עובדי מעריב. לעומת זאת, לא נמצא מי שירכוש את חברת ההפצה של העיתון, המעסיקה 900 עובדים, ולכן מוצע שהיא תמשיך לפעול תחת ניהולם של הנאמנים ולשרת את מעריב.
קבוצת ג'רוזלם פוסט שבשליטת אלי עזור הציעה לרכוש את העיתון ואת הדפוס תמורת 122 מיליון שקל. ישראל היום שבשליטת שלדון אדלסון הציעה לרכוש את הדפוס לבדו תמורת 50 מיליון שקל, ואילו קבוצת הפרסום הדר-גולדמן הציעה לרכוש את העיתון בלבד תמורת 72.5 מיליון שקל. נס וארבל אומרים, כי השילוב בין הצעות בן-צבי ומימון הוא שהוביל אותם להמליץ על קבלתן יחדיו.
בן-צבי ישלם 12 מיליון שקל מיד עם העברת העיתון לידיו, 9.7 מיליון שקל בתוך שלושה חודשים נוספים ו-11 מיליון שקל בתוך שנה ממועד ההעברה. בנוסף לכך, ישלם בן-צבי לקופת הנאמנים 50% מן החובות השוטפים שיצליח לגבות (המסתכמים ב-35 מיליון שקל) ו-85% מן החובות הקשים שיצליח לגבות (המסתכמים ב-26 מיליון שקל). הוא גם נוטל על עצמו את התחייבויות מעריב כלפי מנויים ולקוחות ששילמו מקדמות בסכום של עד 3.5 מיליון שקל. אם יגובש הסדר נושים במסגרתו ירכוש בן-צבי את השליטה בחברת הוצאת מודיעין, חברת-האם של מעריב, או מניות בחברה - הוא ישלם לקופת הנאמנים עוד 3 מיליון שקל (בנוסף לתמורה בעד המניות עצמן).
בן-צבי גם מתחייב להעסיק ו/או לשכור 500-450 עובדים שייקבעו על ידו. מדובר ב-330 עיתונאים ועובדי מינהלה שיועסקו לפחות 18 חודש; 110-70 עובדי דפוס במסגרת ההתקשרות עם מימון; ו-70-50 עובדי הובלה שהעסיק מעריב כקבלנים עצמאיים, גם כן למשך לפחות 18 חודש. לדברי נס וארבל, התחייבויותיו של בן-צבי מבטיחות בעקיפין את העסקתם של 1,400 מבין העובדים.
מימון ישלם תמורת הדפוס והקרקע עליה הוא ניצב 65 מיליון שקל: 29.5 מיליון שקל במועד ההעברה, 10.5 מיליון שקל כעבור חודשיים נוספים, ועוד 25 מיליון שקל בתוך שישה חודשים ממועד ההעברה.
נס וארבל מבקשים להאריך את הקפאת ההליכים של מעריב עד 15.12.12 לצורך השלמת העסקות השונות. עוד הם מדווחים, כי מנהליה לשעבר של חברת ההפצה מציעים לרכוש אותה, וכי טרם הספיקו לבחון את ההצעה.
לבסוף משבחים השניים את השופטת ורדה אלשיך, על שאיפשרה את הפעלתו הגרעונית של העיתון בתקופת ההקפאה. אלשיך תדון (יום ג', 23.10.12) בהצעותיהם של נס וארבל, ועשויה לנסות ולקיים התמחרות נוספת במטרה להעלות את המחירים ו/או להבטיח את העסקתם של עובדים רבים יותר.

נקודות לתשומת לב

כמה נקודות שכדאי לשים לב אליהן בהצעות לרכישת מעריב:
  • ההערכה לפיה 1,400 מבין 2,000 עובדי העיתון ימשיכו להיות מועסקים, מתבססת על ניתוחם של הנאמנים לגבי משמעות הצעותיהם של שלמה בן-צבי ועמוס מימון. לא בטוח שבפועל יזדקקו השניים למספר כה גדול של עובדים, הנראה מנופח בעליל ביחס לפעילות העיתון ובהשוואה לעיתונים אחרים.
  • העובדים שכן הובטח להעסיק - 330 עיתונאים ועובדי מינהלה ועוד 70-50 קבלנים חיצוניים - מקבלים הבטחה ל-18 חודשים בלבד, ואין אף מילה על תנאי ההעסקה. כלומר: בן-צבי ומימון יוכלו לדרוש מהם קיצוץ ניכר בשכרם, מה שמן הסתם יעשו. בדפוס מדובר רק על 110 עובדים, וגם שם אין שום הבטחה לגבי תנאי ההעסקה, ואין שום התחייבות לתקופת העסקה מינימלית.
  • בשלב זה אין פתרון לקבוצת העובדים הגדולה ביותר - 900 עובדי חברת ההפצה. על פניו נראה, שמדובר במספר מוגזם מאוד של עובדים, במיוחד לנוכח התפוצה הדלה של מעריב. בפועל, יש עובד אחד בערך על כל 90 גליונות של מעריב - מספר שאין לו כל הצדקה, ודאי לא בעידן של מיחשוב ותקשורת מהירה.
  • בן-צבי טרם חשף את הקלפים לגבי כוונותיו המערכתיות: האם יאחד את מעריב עם מקור ראשון? האם מעריב ימשיך להיות יומון? האם מערכת מעריב תעבור לירושלים, יחד עם מערכת מקור ראשון? האם הקו המערכתי של מעריב יתיישר לימין?
  • קבלת הצעתו של מימון לרכישת הדפוס היא בשורה טובה מאוד לעמוס שוקן, אשר עלול היה לאבד את הדפסת ישראל היום - פעילות המכניסה לו כיום כ-100 מיליון שקל בשנה ולמעשה מחזיקה בחיים את קבוצת הארץ. עם זאת, מימון בהחלט עשוי לנסות ולהגיע להסכם עם ישראל היום, משום שבמצב הנוכחי אין כדאיות של ממש בהדפסת מעריב לבדו, וכנראה גם לא בהדפסת מעריב ומקור ראשון לבדם.
  • בהמשך לנקודה הקודמת: לאדלסון ממש אין בעיה להוסיף 20 מיליון שקל ולגבור על מימון. אלא שספק אם הוא ובן-צבי - המסוכסכים קשות עוד מימי החינמון "ישראלי" ומצויים בהליכים משפטיים - יוכלו/ירצו לעבוד יחדיו. במקרה כזה, עשוי כל העסק להיפתח מחדש, בעתיד הקרוב אם לא מיד. אם לירות לטווח ארוך עוד יותר, עשויה להיווצר הצלבה: דפוס מעריב ידפיס את ישראל היום, ומעריב עצמו יודפס בדפוס הארץ.

תאריך:  22/10/2012   |   עודכן:  22/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאמנים: למכור את מעריב לבן-צבי ולמימון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה לכתבה
נקעה הנפש  |  22/10/12 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בשס חולקו התפקידים בין המועמדים    מסתמן: הרב שי פירון ישובץ במקום השני ברשימה של לפיד
מערכת אתר ערוץ הספורט
פוטבול: 13:43 לטקסנס. האלופה גברה על וושינגטון, ניצחון לסיינטס
מערכת אתר ערוץ הספורט
הסנטר של ניו יורק נפגע פעם נוספת בברכו. ייעדר בין שבועיים לשלושה
מערכת אתר ערוץ הספורט
בירנבוים ושחקניו עם מאזן מושלם. הפסד ראשון לקטש, טילמן קלע 25
סוכנויות הידיעות
חוקר בריטי טוען כי התקנת אימובילייזרים על-פי חוק הוא הסיבה המרכזית לצניחה בהיקף הגניבות במדינות המפותחות משנות התשעים    בבריטניה צנח שיעור גניבות כלי הרכב ב-70% בתוך 15 שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il