X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תמיכה גורפת במכירת הפעילות העיתונאית לשלמה בן-צבי והדפוס לעמוס מימון - כולל מצד העובדים ומחזיקי האג"ח אלשיך: אין מציעים טובים יותר נחתמו הסכמים בין בן-צבי, העובדים וחברת ההפצה
▪  ▪  ▪
נחתמו הסכמים עם בן-צבי [צילום: פלאש 90]
חופש צנזור ואג'נדה
יואב יצחק
בן כספית ממליץ לשופטת אלשיך לאשר מכירת מעריב דווקא לאלי עזור * הוא מציגו כמו"ל נאור שלוחם למען חופש הביטוי - דבר מופרך הנוגד את האמת
לרשימה המלאה

כאילו שופך דמים
כותב שורות אלו ביקש לצאת לרגע מהאולם בדיון שקדם לעניין מעריב, ובמקום להקים את כל יושבי השורה – עבר ליד הספסל. ורדה אלשיך הגיבה בגסות אופיינית: "אל תחזור לאולם. לא עוברים מעל הספסל כאשר השופט באולם. זה לא בלומפילד פה. תכף גם תזרוק בקבוקים". מי שהייתה יו"ר נציגות השופטים לא זוכרת את כללי ההתנהגות של השופטים, ומן הסתם גם לא את מאמריהם של חז"ל על המלבין פני חברו ברבים: אין לו חלק לעולם הבא והריהו כשופך דמים. אבל זה קטן על זייפנית פרוטוקול ששיבשה הליכי משפט.

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, צפויה לאשר (יום ג', 23.10.12) את מכירת נכסי מעריב לשלמה בן-צבי ועמוס מימון. הנאמנים, ד"ר שלמה נס ועו"ד ירון ארבל, המליצו למכור לבן-צבי את הפעילות העיתונאית תמורת סכום מירבי של 80 מיליון שקל, ואת הדפוס למימון תמורת 65 מיליון שקל. בדיון בפני אלשיך הובעה תמיכה גורפת בהצעה.
מחזיקי איגרות החוב של מעריב, בהיקף של 73 מיליון שקל, מסכימים שנכסי העיתון יימכרו במהירות האפשרית לבן-צבי ומימון. עו"ד אופיר נאור, נציג חברת הרמנטיק, הנאמן לאג"ח, אמר (יום ג', 23.10.12) שהתמיכה ניתנת בחוסר ברירה, משום שבעל השליטה נוחי דנקנר משך את ידיו מהעיתון ובשל הפעלתו הגרעונית הפוגעת בכספים שיעמדו לזכות הנושים. אלשיך הגיבה בחיוך: "אני לא רגילה שאתה מסכים. עו"ד נאור כנראה לא לקח את התרופות שלו הבוקר".
ביקורת על הכשרת הישוב
נס מסר לאלשיך, כי קבוצת הכשרת הישוב הודיעה לנאמני מעריב, כי תהיה מוכנה להשלים הפרשות עבור זכויות עובדי מעריב אם יהיה בכך צורך. אלשיך הגיבה: "אלוהים ישמור אותם. הם עושים טובה למישהו, אם יתברר שהם לא הפרישו את כל מה שצריך? תמסור להם בדיוק את זה".
אלשיך עמדה על כך שאין מציעים טובים יותר. "בעלי השליטה לא מעניינים אותי, אלא קודם כל העובדים. יש בעל שליטה אחד שכל הזמן מתרוצץ, והשני יושב ומנדנד רגליים". על טענת קבוצת נמרודי, לפיה תרומתה היא בהימנעות מגביית שכר דירה על בניין מעריב, אמרה אלשיך: "זה לא נקרא לתת. זה לעשות צחוק. שיקחו מכיס אחד ויתנו לכיס אחר".
נציגת העובדים, עו"ד גלילה הורנשטיין, מסרה שניהלה מו"מ עם בן-צבי עד שעות אחדות לפני הדיון משום שנותר המציע היחיד. "ברור שאנחנו תומכים בעמדה לאשר את העסקה היום, כי העובדים במצב בלתי נסבל ואנחנו מקווים שייצא טוב מן הרע". היא הודיעה, כי נחתמו שני הסכמים עם בן-צבי: הסכם קיבוצי מיוחד עם ההסתדרות ושלושת הוועדים (המערכת, המינהלה והדפוס), והסכם עקרונות להפעלת מערך ההפצה באמצעות חברת גל מעתון, לו שותפים גם הנאמנים. הורנשטיין ציינה, כי בלא ההסכם השני - 900 עובדי ההפצה היו הולכים הביתה. מבין יתר עובדי העיתון, ייקלטו קרוב ל-500 עובדים, ובסך-הכל - 1,400 מבין 2,000 עובדי מעריב.
"לכל אחד יש אבל"
"אני לא צריכה מחמאות, הם כבר נתנו לי מספיק: אני מלאת אומץ. זה רק להראות לכם שקראתי את ההצעה", התייחסה אלשיך בהומור לדבריהם של הנאמנים בדבר האומץ שהפגינה כאשר אישרה הפעלה גרעונית של מעריב בזמן הקפאת ההליכים. בנימה רצינית אמרה, כי קיים לחץ של זמן המחייב להחליט במהירות לגבי מכירת מעריב. היא הודיעה, כי לא תעניק פטור כלשהו לקבוצת אי.די.בי ולהכשרת הישוב מחקירות ואחריות עתידית, שכן הנאמנים לא ביקשו זאת.
הבנק הבינלאומי הודיע שהוא מסכים למכירת בית הדפוס, המשועבד לו. בנק דיסקונט, שהעמיד גם אשראי של 15 מיליון שקל לתקופת ההקפאה, דרש לפרוע תחילה סכום זה והסכים גם הוא למכירת הדפוס. בנק מזרחי-טפחות, שגם לו משועבד הדפוס, הצטרף לתומכים בעסקה אם כי העלה הסתייגויות בנוגע לסדר פרעון החובות. אלשיך העירה: "כולם מסכימים, אבל לכל אחד יש ה'אבל' שלו וזורקים אותו אני לא יודעת לפתחו של מי. זה לא מזג אוויר אביך – אביך ישלם. פה יש שריפה".
כאשר קם נציג הכנ"ר להציג את עמדתו, רמזה אלשיך שהדיון למעשה הוכרע כאשר אמרה לו: "תשיר התקווה". הוא אמר, כי אינו רגיל להגיע לדיונים בתיקים גדולים כאשר אין אופוזיציה קולנית ולוחמת. הוא בירך את נס וארבל, הביע את הסכמת המדינה לעסקות, ובירך גם את העובדים ובן-צבי על שהגיעו להסכמים.

תאריך:  23/10/2012   |   עודכן:  23/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלשיך צפויה לאשר את עסקת מעריב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רק שלא תשפץ ל"ידיעות אחרונות".
שיפוץ פרוטוקול  |  23/10/12 11:19
2
יש להפטר מכל הפוסט ציונים
666666כנסו  |  23/10/12 14:43
3
משל האילן נושא הפרי ומעריב!
גימי-יהודי מיהודה  |  23/10/12 15:35
4
היא ממש פגע רע
פגע רע  |  24/10/12 20:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בימים הקרובים תוציא הרשות השנייה לגופי השידור הכפופים לה הנחיות כיצד לשמור על איזון ולמנוע תעמולה אסורה בתקופת הבחירות
אביתר בן-צדף
מורה פולני, שהפר את הצו הנאצי לא ללמד מעבר לכתה ד'
אביתר בן-צדף
שום כוח זר לא פלש לארצות-הברית גופא מאז שהובסו האנגלים במלחמה בשנת 1812    בקרב על אטו נהרגו כשלושת אלפים יפנים ואמריקנים    הקרב אינו ידוע כלל בארצות-הברית    ביפן די זוכרים את גבורת אנשיהם בקרב על האיים האלאוטיים, שהעדיפו למות עד האחרון שבהם ולא להיכנע
יפעת גדות
תוצאות מחקר הראו כי רגשות ותפישה לא תמיד ניתנים להפרדה במוח    הפחד יכול לשנות, כאמור, את הדרך בה אנו תופשים את העולם סביבנו
מירב ארד
בתפקידו הקודם שימש כסמנכ"ל השיווק של "בננות גליל מערבי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il