X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממצאי המחקר מדגימים כי טיפול בלקווינימוד הראה השפעה מוקדמת, עקבית ומובהקת על הפוגה קלינית ועל אחוזי התגובה לטיפול בקרב חולים במחלת קרוהן בדרגה בינונית עד חמורה
▪  ▪  ▪
נסבל היטב [צילום: יח"צ]

נתונים חדשים שהוצגו בכינוס הגסטרואנטרולוגיה ה-20 של האיחוד האירופי (UEG) מדגימים השפעה מובהקת של לקווינימוד על הפוגה קלינית לעומת פלצבו.
טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ וחברת אקטיב ביוטק הודיעו היום (ג', 23.10.12) על הצגת נתונים רפואיים משלב IIa של המחקר בלקווינימוד במחלת קרוהן בינונית עד חמורה.
ממצאי המחקר מדגימים כי טיפול בלקווינימוד במינון 0.5 מ"ג ביום הראה השפעה מוקדמת, עקבית ומובהקת על הפוגה קלינית (48.3% מהמטופלים בלקווינימוד לעומת 15.9% מהמטופלים בפלצבו) ועל אחוזי התגובה לטיפול (62.1% מהמטופלים בלקווינימוד לעומת 34.9% מהמטופלים בפלצבו), בקרב חולים במחלת קרוהן בדרגה בינונית עד חמורה.
"תוכנית הפיתוח שלנו ללקווינימוד מדגימה את ההשפעות האימונו-מודולטוריות (מווסת מערכת החיסון) של תכשיר אורלי זה אשר עשויות לבוא לידי ביטוי במגוון מחלות אוטואימוניות. הנתונים המוצגים השבוע בכנס האירופאי מצביעים על הפוגה קלינית במחלת הקרוהן כבר מהשבוע הראשון של הטיפול", אמר ד"ר מייקל היידן, נשיא חטיבת המחקר והפיתוח הגלובלית והמדען הראשי של טבע, "נתונים אלה מספקים בסיס רציונלי לאפשרות של מחקר עתידי נוסף עם לקווינימוד למחלת קרוהן".
ניסוי שלב IIa זה העריך את הבטיחות והיעילות של מינונים שונים של לקווינימוד (0.5, 1, 1.5 או 2 מ"ג/יום) בהשוואה לפלצבו (דמה) במחלת קרוהן פעילה במשך שמונה שבועות טיפול עם ארבעה שבועות של מעקב. לא נרשמה השפעה על הפוגה (רמיסיה) או תגובה לטיפול במינונים גבוהים יותר. בנוסף, לקווינימוד במינון של 0.5 מ"ג ו-1 מ"ג היה נסבל היטב, באופן כללי, תופעות לוואי שנמצאו היו דומות לאלו בקבוצת הפלצבו. הנתונים עדיין עוברים ניתוח והערכה נוספים כדי לגבש את השלבים הבאים בתוכנית הפיתוח הקלינית.

טיפול במחלות אוטואימוניות
לקווינימוד הוא תכשיר חדש הניתן אורלית אחת ליום התכשיר נמצא בפיתוח קליני לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה בשלב ההתקפי, למחלת הקרוהן ולזאבת
▪  ▪  ▪

מחקר שלב IIa אקראי, רב-מרכזי, כפול סמיות ומבוקר פלצבו, תוכנן להעריך את הבטיחות והיעילות של לקווינימוד בקרב 180 חולים עם מחלת קרוהן פעילה במצב בינוני עד חמור.
במחקר נבדקו ארבע קבוצות מטופלים שקבלו לקווינימוד במינונים שונים של 2 מ"ג, 1.5 מ"ג, 1 מ"ג או 0.5 מ"ג ביום, או פלצבו במשך שמונה שבועות עם ארבעה שבועות מעקב. כ-45 חולים היו בכל קבוצה ביחס של 2:1 בין לקווינימוד ופלצבו. טיפולים קבועים נלווים ושימוש קודם ב-anti-TNF בקרב החולים הותרו במחקר.
לקווינימוד הוא תכשיר חדש, אימונומודולטור (משפיע על מערכת החיסון), הניתן אורלית אחת ליום. התכשיר נמצא בפיתוח קליני לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה בשלב ההתקפי, למחלת הקרוהן ולזאבת. מודלים מחקריים בחיות ובבני אדם מצביעים כי ככל הנראה ההשפעה הטיפולית של לקווינימוד מתבטאת בוויסות התאים במערכת החיסונית, הגורם לירידה בתאים פרו-דלקתיים.
מחלת קרוהן היא מצב דלקתי כרוני אשר פוגע במערכת העיכול. התסמינים של מחלת הקרוהן שונים באופן משמעותי בקרב החולים במחלה. התסמינים העיקריים במערכת העיכול הם כאבי בטן, שלשולים וירידה במשקל. מחלת הקרוהן עשויה לגרום גם לסיבוכים מחוץ למערכת העיכול כגון פריחות בעור, דלקות פרקים ודלקות עיניים.
הגורם המדויק למחלת הקרוהן אינו ידוע. מחלת זו נחשבת למחלה אוטואימונית. פעילות אוטואימונית זו מייצרת דלקת במערכת העיכול. מחלת הקרוהן מסווגת כמחלת מעי דלקתית, IBD.

תאריך:  23/10/2012   |   עודכן:  23/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר חדש מפיח תקווה לטיפול בקרוהן
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קרון
לוינשטיין מיכאל  |  23/10/12 17:43
2
דיאטה של ירקות ופירות טריים
חולהלשעבר  |  24/10/12 11:05
 
- מה פתאום בירק טרי יש סיבים
חולה בהוה  |  24/10/12 17:30
3
מחקר ממומן ע"י חברת תרופות
עדינהל'ה  |  20/11/12 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
משרדי המרכז עוברים מבניין קטן ברחוב הארבעה לשלוש קומות משרדים, בנות 3,700 מ"ר, במגדלי הארבעה של קבוצת חג'ג'    יזם נדל"ן פרטי קנה קומת משרדים ב-18.3 מיליון שקל
מירב ארד
קידר ירכז את תחומי הפעילות השוטפת של הקבוצה תוך מתן דגש לתחומי הסחר, השיווק ואסטרטגיית פיתוח הקבוצה
איתמר לוין
תמיכה גורפת במכירת הפעילות העיתונאית לשלמה בן-צבי והדפוס לעמוס מימון - כולל מצד העובדים ומחזיקי האג"ח    אלשיך: אין מציעים טובים יותר    נחתמו הסכמים בין בן-צבי, העובדים וחברת ההפצה
עידן יוסף
בימים הקרובים תוציא הרשות השנייה לגופי השידור הכפופים לה הנחיות כיצד לשמור על איזון ולמנוע תעמולה אסורה בתקופת הבחירות
אביתר בן-צדף
מורה פולני, שהפר את הצו הנאצי לא ללמד מעבר לכתה ד'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il