X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסקר שנערך לקראת כינוס מעלות תרשיחא עולה כי ערבים מתנגדים להשתלב בשרות ביטחוני, וגם יהודים אינם מוכנים לשלבם עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהיהודים וכמחצית מהערבים שוללים מגורי האחר בשכנותם
▪  ▪  ▪
אייל בן-ראובן. אופטימיות זהירה

בניגוד להצהרות מנהיגיהם, למגזר הערבי יש רצון גדול לשרת בשירות לאומי או בשירות צבאי. בתשובה לשאלה - האם אתה מסכים להשתתפות אזרחים ערבים בשירות לאומי הכולל שירות ביטחוני? ענו 51% כי הם בעד בעוד 49% ענו שהם נגד. ככל שהישוב עירוני וגדול יותר יש אדישות. בכפרים קטנים ההתנגדות גדולה יותר. בקרב הבדואים - אלה שגרים בצפון סובלניים יותר, ובדרום מתנגדים.
הסקר חסר ביסודו. הוא אינו כולל את ערביי מזרח ירושלים ואת הדרוזים ברמת הגולן, שלהם זהות שונה משאר ערביי ישראל. יש בו הטיה מסוימת, כיוון שקהל הנשאלים בו הם צעירים מכל מיני מגזרים. בעוד שתשובות חיוביות התקבלו מדרוזים ומבדואים, בקרב מוסלמים קיים טאבו כמעט מוחלט בנושא. הבודדים ששוברים את הטאבו הם בדרך כלל ערבים נוצרים. למרות זאת, חוקרי המגזר נוטים להעריך את התמיכה בשירות אזרחי בקרב צעירי המגזר בכ־70-60 אחוזים.
במגזר היהודי התוצאות שונות. בשאלה באיזו מידה אתה תומך או מתנגד לכך שערבים ישרתו בשירות לאומי? 60% אמרו כי הם תומכים או די תומכים, 22% מתנגדים, 21% ככה-ככה ו-5% לא יודעים.
בתשובה לשאלה - באיזו מידה אתה תומך או מתנגד לכך שערבים ישרתו בשירות ביטחוני? 53% מתנגדים, 22% תומכים או די תומכים, 19% ככה-ככה ו-7% לא יודעים. ככל שרמת הדתיות עולה כך גם ההתנגדות גדלה, כך גם ככל שהגיל יורד. בעלי השכלה גבוהה יותר מתנגדים פחות. והאזור שבו יש את ההתנגדות הגדולה ביותר לשילוב בשירות ביטחוני הוא ירושלים.
שכן יהודי, שכן ערבי
אשר לשאלה - האם היית מוכן לקבל שכן יהודי או ערבי? עולה כי במגזר הערבי 45% היו בעד קבלת תושבים יהודים ביישובם בעוד 55% התנגדו. ככל שמדובר ביישוב עירוני וגדול כך גם האדישות עולה, בעוד שביישובים קטנים קיימת התנגדות רחבה. במגזר היהודי התוצאות הן שונות ומובהקות יותר. 52% מהנשאלים התנגדו שערבים יגורו ביישובם, 26% היו מוכנים לקבל שכן ערבי 19% ככה-ככה ו-4% לא ידעו לענות. שיעור מי שמוכנים שערבים יגורו ביישוב מגוריהם גבוה יחסית בקרב חילונים ובקרב השכלה גבוהה. יותר נשים מתנגדות, כך גם ככל שהגיל יורד. 73% מתושבי אזור ירושלים מתנגדים שערבים יגורו ביישוביהם.
הסקר במגזר הערבי נעשה באמצעות פאנל אינטרנטי על-ידי חברת שער למגזר. ואת הסקר המפורט יותר למגזר היהודי ערכה חברת גיאוקרטוגרפיה. הסקרים יוצגו בכינוס מעלות-תרשיחא השישי לחיים משותפים, שייערך בשבוע הבא (יום ג', 30.10.12). השנה, בין השאר יידונו סוגיות כגון התנהגות אלימה של אוהדים במגרשי הספורט, הבדלים בחינוך בין המגזרים, ונושאים מוניציפליים בערים מעורבות.
אלוף (במיל.) אייל בן-ראובן, יו"ר הכינוס, התייחס לתוצאות הסקר, ואמר כי עדיין נותרה עבודה על-מנת ליצור שירות אזרחי זה כנורמה חברתית מקובלת, שתקדם את מדינת ישראל צעדים רבים קדימה. "בעניין המגורים, מטריד אותי החשש התרבותי וחוסר הנכונות לקבל את האחר, יותר מהפן הפיזי של מגורים משותפים. שוויון הזדמנויות לילדים ולבני הנוער, ומפגש במרחב החינוכי הגבוה ישפרו את הנכונות להתקרב ולקבל את האחר", דבריו.

תאריך:  24/10/2012   |   עודכן:  24/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איל בן-ראובן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכות: 60%-70% מהערבים בעד שרות אזרחי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הקבינט החברתי-כלכלי אישר מבחני תמיכה ייחודיים שיקבעו במפורש את זכאותם של מוסדות ציבור לסיוע בטיפול חללים לקבלת תמיכות מתקציב המדינה
עופר וולפסון
משרד התמ"ת פרסם קול קורא לחברות ישראליות המתעניינות בשווקי המזרח הגדולים להגיש בקשות למענקים    החברות שבקשתן תאושר, תקבלנה מענקים בשיעור 50% מסך ההוצאות שנועדו להקמת נציגות שיווקית במדינות היעד
עופר וולפסון
חברת Ares שבבעלותה זכתה בחוזה של 25 מיליון דולר לאספקת עמדות נשק בלתי מאוישות לצבא ברזיל    חברת-בת אחרת תספק לצבא הברזילאי צריחים אוטונומיים ב-15 מיליון דולר
איציק וולף
שר הביטחון הצהיר כי ממשלת ישראל תפעל ככל שיידרש לצורך השבת השקט ליישובי עוטף עזה    "אין דרך להשלים עם הטרור, אם נצטרך - נוכל להיכנס לעזה"
עידן יוסף
מציעה מסלול במחיר הזול ביותר בישראל ללקוחות כל החברות    המסלול כולל: שיחות, הודעות וגלישה 1 ג'יגה    חברי מועדון You יזכו להוזלה נוספת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il