X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלושה צעירים שיצאו למסע של אלימות וסחיטה הורשעו רק לאחר שלוש שנים - ובינתיים עברו שיקום, שהביא את העליון להקל בעונשם רובינשטיין שב ומותח ביקורת על הסחבת במחוזי ובעליון
▪  ▪  ▪
ברק-ארז. "לא יכולנו להתעלם"
כאחרוני הבריונים
רובינשטיין: "לא הייתי חולם על הקלה בעונשם של המערערים, שעברו עבירותיהם כאחרוני הבריונים, אילולא חלפו למעלה מארבע שנים מיום העבירה עד שהגיע התיק לערעור לפנינו, בנפלאות ובנפתולים של קצבי ההליכים ותמורות שונות בטיפול בתיקים. הזמן אינו עומד על עמדו, והמערערים עברו תהליך שיקום שתיאר שירות המבחן ואימצה חברתי השופטת ברק ארז בהציעה הקלה מסוימת בעונש"

ביקורת של רובינשטיין: סחבת בביהמ"ש העליון
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון מכה על חטא: "מדובר בערעור על הכרעת הדין וגזר הדין, שבסדר גודל כזה של ענישה ראוי היה לשומעו לפני כן"
לרשימה המלאה

סחבת ארוכה בעניינם של שלושה צעירים שביצעו שורה של מעשי אלימות קשים, הביאה לכך שריצוי עונשי המאסר שנגזרו עליהם עוכב תקופה ארוכה, בה החלו בתהליך של שיקום. בעקבות זאת החליט (יום ד', 24.10.12) בית המשפט העליון להקל בעונשיהם. בשולי ההחלטה, שב השופט אליקים רובינשטיין ומותח ביקורת על הסחבת כפי שאירעה הן בבית המשפט המחוזי והן בבית המשפט העליון.
אלכסנדר סחונציק, ירון קיסלוב וסרגיי מרץ יצאו באוגוסט 2008 למה שמכנה השופטת דפנה ברק-ארז "סדרת מעשי תקיפה ובריונות שלהם היו שותפים המערערים והתרחשו בלילה מר אחד - חלקם לצורכי סחיטה וחלקם ללא פשר". השלושה הועמדו לדין ב-2009, הורשעו ב-2011 וערעורם הוכרע רק בשלהי 2012. קיסלוב נדון לשנתיים מאסר בפועל, סחוצניק ל-22 חודשים ומרץ ל-20 חודשים. בשלוש שנות המשפט עברו השלושה תהליך שיקום מלא אותו סיימו בהצלחה, השתלבו בעבודה ולא הסתבכו בעבירות נוספות.
ברק-ארז אומרת, כי העונשים שגזר בית המשפט המחוזי בירושלים על השלושה לא היו חמורים כשלעצמם, בהתחשב בעבירות הקשות שעברו, ואף הביאו בחשבון את נסיבותיהם האישיות. "אף על-פי כן, לא יכולנו להתעלם מן המציאות השיקומית שהוצגה בפנינו, וזאת בנסיבות שבהן עוכב ביצועו של עונש המאסר שהושת על המערערים והם המשיכו בתהליך השיקומי. החזרה לנקודת ההתחלה, כאילו לא קרה דבר, הייתה מתעלמת מתהליך בן ארבע שנים. בענייננו, אין מדובר עוד בפוטנציאל שיקומי, אלא במציאות שיקומית שהתממשה", היא אומרת.
עם זאת, מדגישה ברק-ארז, השיקום אינו יכול למחוק לחלוטין את כובד העבירות שביצעו השלושה ולכן עדיין יש מקום שירצו עונשי מאסר. לפיכך הפחית בית המשפט העליון את העונשים: קיסלוב ירצה 16 חודשי מאסר, סחוצניק 14 חודשים, ומרץ - שנה.
רובינשטיין מצטרף "ביד רועדת"
רובינשטיין הצטרף ("ביד רועדת", כלשונו) לפסק דינה של ברק-ארז, אף הוסיף אמירה יוצאת דופן: "לא הייתי חולם על הקלה בעונשם של המערערים, שעברו עבירותיהם כאחרוני הבריונים, אילולא חלפו למעלה מארבע שנים מיום העבירה עד שהגיע התיק לערעור לפנינו, בנפלאות ובנפתולים של קצבי ההליכים ותמורות שונות בטיפול בתיקים. הזמן אינו עומד על עמדו, והמערערים עברו תהליך שיקום שתיאר שירות המבחן ואימצה חברתי השופטת ברק ארז בהציעה הקלה מסוימת בעונש.
"... המעשים אירעו באוגוסט 2008, ובהמשך הועבר כתב האישום, שהוגש תחילה לבית משפט השלום, לבית המשפט המחוזי - וזאת לאחר חודשים ארוכים; אחר כך בא ההליך בבית המשפט קמא, כולל החלפת מותב ודחיות ושינויי ייצוג כאלה ואחרים, והתוצאה היא כי הכרעת הדין ניתנה ב-2.6.11 וגזר הדין ב-30.11.11; ולבסוף בבית משפט זה באה השמיעה בפנינו רק ב-24.9.12. לכל יש הסבר, אך מבחן התוצאה עגום, ואומר דרשני באשר לכל המערכות הרלוונטיות. המערערים אינם באים על עונשם הבסיסי הראוי. בנסיבות, נשתנתה התמונה העונשית בעקבות תהליך השיקום - גורם שהמחוקק מכיר בו כפי שתיארה חברתי - וותקה של הפרשה".

תאריך:  24/10/2012   |   עודכן:  25/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריונים זכו להקלה בעונש בשל הסחבת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
בארה"ב
פרודיה  |  25/10/12 08:15
 
- בישראל גם 10 שנים
שול  |  25/10/12 10:39
2
שאלה: האם יש קשר משפחתי
?  |  25/10/12 10:57
 
- לא.
הרועץ המשפחתי  |  25/10/12 13:28
 
- תודה ל"ת
?  |  25/10/12 19:50
3
מענין מי שמלין על סחבת
נקודת מבט  |  25/10/12 13:27
4
יש תגובה על בג"ץ שלא נאמרה?
דידה  |  25/10/12 14:46
 
- שופטי העליון מגיעים מהניתוק
סימי  |  25/10/12 20:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תומר לוי
אוהדי הפועל חיפה הביאו לשחקנים מים למשחק האימון מול ראשון לציון
אלעזר לוין
רמת גן - 3.5 חדרים ב־1.6 מיליון שקל    גבעתיים - 3 חדרים ב־1.25 מיליון שקל
איתמר לוין
שי קריאף ממשטרת חדרה הודה והורשע בקבלת שוחד מיני משלוש יצאניות תמורת הימנעותו מפעילות נגדן, במעשים מגונים, בסחיטה באיומים ובהפרת אמונים
טליה סלנט
מאמן הפועל: "אנחנו לא פייבוריטים" אפולה אדל צפוי לפתוח
אלעזר לוין
לא הוגשה אף הצעה למכרז של המינהל לקניית מגרש לבניית וילות ב"בירת הגולן" קצרין, למרות המחיר הנמוך שנדרש    גם למגרשים קודמים בקצרין לא הוגשה אף הצעה    סיבה עיקרית: הוצאות פיתוח גבוהות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il