X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסכם אמור להביא בהדרגה להוזלה במחיר מוצרי החלב בשבוע הבא תדון התאחדות מגדלי הבקר האם גם היא מאמצת את המתווה
▪  ▪  ▪
לוקר. ההסכם אושר, אך יש עוד תחנה בדרך [צילום: פלאש 90]

מועצת המנהלים של מועצת החלב, הכוללת נציגים של משרדי ממשלה, חקלאים ומחלבות התכנסה (יום ה', 25.10.12) לדיון ב"מתווה לוקר" ואישרה את ההסכם ברוב גדול.
לפי ההסכם, מחיר המטרה (מחיר החלב שמוכרות הרפתות למחלבות) ירד באופן הדרגתי ומתון יותר מכפי שקבעה ועדת קדמי לבדיקת משק החלב. כמו-כן, המכסים על מוצרי החלב לא ירדו באותה רמה כפי שהציע מתווה האוצר, והם ימשיכו להגן על משק החלב המקומי. בנוסף, המדינה תקצה כ-200 מיליון שקל לפיצוי הרפתנים המפעילים רפתות קטנות - שיאולצו לפרוש.
בין המצדדים בהסכם היו כל תנועות ההתיישבות, ביניהן גם תנועת המושבים, שהביעה את הסכמתה בעל-פה אך באופן רשמי נמנעה בהצבעה. גם נציגי הרפתנים הצביעו בעד המתווה, ברוב מוחלט של שמונה מבין תשעה מהנציגים שלקחו חלק בהצבעה בדירקטוריון.
"מועצת המנהלים מאשרת המתווה וקוראת לכל הצדדים לפעול ליישומו בפועל. ההסכם יאפשר לענף החלב בישראל בשנים הקרובות להמשיך להתייעל עבור הצרכן".
המתווה שגיבש מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, נחתם בשבוע שעבר בין משרדי האוצר והחקלאות וראש הממשלה לבין מועצת החלב והתאחדות מגדלי בקר לחלב. ההסכם אושר בישיבת הממשלה השבוע, והיום כאמור אושר בדירקטוריון מועצת החלב. בשבוע הבא ההסכם יעלה לדיון בהנהלת התאחדות מגדלי בקר לחלב.
שייקה דרורי, מנכ"ל מועצת החלב, מסר: "'מתווה לוקר' הוגן. ההסכם ממצע את מכלול האינטרסים של כל הצדדים - הרפתנים, המחלבות והצרכנים. הרפתנים הם עדיין החוליה החלשה, שהרווח שלה קבוע ומפוקח, אך הם מוכנים לתת את חלקם כדי להוזיל את מקרר מוצרי החלב הישראלים, שאנו כל-כך גאים בו".
עוד הוסיף דרורי: "ענף החלב הישראלי יעיל ומשגשג, למרות כל המשברים והסערות שסביבנו, וזאת הודות ליתרון האנושי ולעובדה שהפעילים בענף מהווים נבחרת ציונית שגוברת על כל הציניות שמסביב.
"...מעל לכל יש כאן מטרה אחידה והבנה משותפת לשמר את משק החלב הישראלי, שרק התעלות מעבר לשיקולים צרים ורק שאיפה להסדרים שישקפו את האינטרס המשותף, יבטיחו את המשך ההצלחה - הן ביחס לענפי החקלאות והייצור האחרים בישראל והן בקנה מידה עולמי!".
יו"ר ההסתדרות מתנגד נחרצות
בפגישה שהתקיימה היום בין עופר עיני, יו"ר ההסתדרות ומאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, בנושא משק החלב, הביע עיני התנגדות נחרצת לנושא פתיחת משק החלב לייבוא. "ייבוא חלב יביא לחיסול הרפתות המשפחתיות של תושבי ואזרחי ישראל במושבים. מדובר בהסכם להשמדת המשק המשפחתי. זו חרפה למדינת ישראל, שהיא מוכנה להשקיע כסף בהשמדת משקים חקלאיים. ההשמדה הזו היא לא כלכלית, לא ציונית, לא חלק מהערכים עליהן הוקמה מדינת ישראל ולא לשם כך חזר העם היהודי לארצו", אמר עיני.
היא הוסיף כי "יש חשיבות עצומה לשמירה על הרפתות המשפחתיות. חיסולן יהיה מכה אנושה לפריפריה" עוד מוסיף "אנחנו מתנגדים לסגירת מקורות פרנסה ועבודה לישראלים על-ידי פתיחה בלתי מבוקרת לייבוא".
מאיר צור אמר: "אנחנו מברכים את יו"ר ההסתדרות על תמיכתו במאבקנו. לא ניתן יד לחיסול ההתיישבות. במקום לטפל ברשתות ובטייקונים, גוזלים את כבשת הרש של מושבי הפריפריה."
תאריך:  25/10/2012   |   עודכן:  25/10/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מועצת החלב אישרה את מתווה לוקר
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
הפריירים מציגים
חיימון  |  25/10/12 16:05
2
ששש...שקט, עוד מונופול נולד
חשדנית  |  25/10/12 18:31
3
מוליכים שולל
אורי... .  |  25/10/12 20:11
4
חלב ומוצריו מסוכנים לאדם
חשדנית  |  25/10/12 20:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
טוויסט חדש בעלילות בלם צ'לסי. הסוכן: ''נמאס לו מההעלבות. זו בקשה שלו''
דור הופמן ועודד הלפרין
כמעט כל "שם גדול" מעד, אבל האם הייתם שמים את הכסף על שחטאר?
אסא ששון
ברונשטיין הוא מנכ"ל פועלים שוקי הון לשעבר    בנובמבר 2009 העבירה רשות ניירות ערך את תיק החקירה שעסק בחשד לשימוש במידע פנים במניית בנק הפועלים לפרקליטות
איציק וולף
רב-ניצב יוחנן דנינו גילה כי בשנה החולפת שילשה המשטרה את כמות הנכסים שבבעלות עבריינים שתפסה    "הצבנו בפני כל תחנה יעדים של חילוט, של פגיעה בכיסם של עבריינים ברמה המקומית"
יפעת גדות
10.5 מתוך כל 100 הריונות ידועים מסתיימים בהפסקת היריון יזומה    שיעורי הפניות (ל-1,000 נשים בגילים 49-15) של הנשים המוסלמיות והדרוזיות לוועדות להפסקת היריון נמוכים יותר מאלו של היהודיות והנוצריות    13.2% מהפניות הן של נשים עד גיל 19    45.3% מהפניות הן של נשים רווקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il