מדד אמון הצרכנים הגיע בספטמבר לשפל חדש, ורשם רמה של 38%-, הרמה הנמוכה ביותר מאז החלה הלשכה לסטטיסטיקה לפרסם את המדד. כך עולה (יום ה', 25.10.12) מנתונים שפורסמו.
מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. כאשר המדד קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.
השנה, כמו בתקופה זו אשתקד, נצפו ירידות בערכי המאזנים של כל ארבע השאלות המרכיבות את מדד אמון הצרכנים, אשר עוסקות כולן בציפיות לעתיד. בקיץ שעבר ירד ערך המאזן בשאלות של ציפיות לגבי המצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה, ציפיות לגבי היקף האבטלה וציפיות לגבי חיסכון של משק הבית. במאזן הציפיות לשינוי במצב הכלכלי בישראל, חל שינוי קטן יחסית. הקיץ השנה, במאזן השאלה על ציפיות לשינוי במצב הכלכלי בישראל, חלה הירידה הגדולה ביותר, מ-22%- ל-44%-. בהערכת השינוי הצפוי במספר המובטלים חלה ירידה באוגוסט בשתי השנים, מ-21%- ביולי 2011 ל-30%- באוגוסט 2011, ומ-36%- ביולי 2012 ל-43%- באוגוסט 2012.
הערכת השינוי במצב הכלכלי בישראל ב-12 החודשים האחרונים, ירדה מ-35%- ל-52%- באוגוסט 2011, ומ-40%- ל-52%- באוגוסט 2012. בספטמבר 2012 נצפתה ירידה נוספת והמאזן הגיע ל-61%-.
במאזן השאלה האם "עכשיו זהו זמן מתאים לבצע רכישות גדולות" חלה גם כן ירידה באוגוסט בשתי השנים, לרמה של 38%- באוגוסט 2012 לעומת 51%- באוגוסט 2011. גם בשאלה על כוונות לקנות או לבנות בית, חלה ירידה באוגוסט בשתי השנים, והמאזן התקרב לתחתית הסולם של מינוס מאה: 87%- ב-2012, 90%- ב-2011.
כלומר, הערכות משתתפי הסקר בחודשי אוגוסט נהיו פסימיות הן לגבי העבר, הן לגבי ההווה והן לגבי העתיד.