X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בני לנדא, מקים חברת אינדיגו ואת החברה החדשה Landa לננו-פיגמנטים, אומר בשיחה עם העורך הראשי של "גלובס", חגי גולן, בכנס ג'רני: "לא אוהב את תופעת האקזיטים. מוכרים פה מהר מדי"
▪  ▪  ▪
בני לנדא [צילום: לע"מ]

"בגלל שאינדיגו מייצרת את מכונות הדפוס והדיו, שהוא מרכיב חשוב במבנה העסקי של החברה, כולם מיוצרים בארץ. היא לא מפעילה רק 3,000 עובדים אלא גם עוד 9,000 עובדים באופן עקיף. אם תכפיל את זה בבתי אב אז תגיע ל-40 אלף אנשים שמתפרנסים מאינדיגו". כך אמר היום בני לנדא, מקים חברת אינדיגו ואת החברה החדשה Landa לננו-פיגמנטים, בשיחה עם העורך הראשי של "גלובס", חגי גולן, בכנס ג'רני.
"חברת HP קנתה את החברה לפני עשר שנים. אז אמרתי לעצמי שאני עוזב אחרי 25 שנה את תחום הדפוס. הרגשתי שצריך להשקיע בדברים יותר חשובים כמו בריאות ואנרגיה. רצינו להתעסק בתחום המרת חום בטמפרטורה נמוכה לחשמל. התחלנו לחקור באמצעות חוקרים שאספנו. היינו צריכים לבנות מבנים סופר קטנים בגודל ננומטרים. יש 2 דרכים להגיע לזה: לבנות את זה מאטומים אבל הטכנולוגיה לא מספיק מתקדמת בשביל להנדס או להקטין אותם מחלקים גדולים. מצאנו דרך להקטין והצלחנו".
"אבל אז", אומר לנדא, "למרות שלא התכוונתי לחזור לדפוס אבל ב-דנ"א שלי יש דיו. אמרתי אולי אותה טכנולוגיה יאפשר לנו לעשות פיגמנטים באותה טכנולוגיה. ניסינו וזה עבד. לא יכולתי לשלוט בעצמי. לא התכוונתי לחזור לדפוס אבל היה לנו את המפתח לכל הדפוס העתידי - ננו-פיגמנטים. השקנו לפני כמה חודשים טכנולוגיה שנקראת ננו-גרפיה והיא מבטיחה לעשות מהפכה שנייה בתחום הדפוס הדיגיטלי".
עברו לא מעט שנים מאז שבני לנדא מכר את מפעל הדפוס שהקים, חברת אינדיגו, לענקית המדפסות hp. לנדא החליט לעזוב את התחום אבל איכשהו, לדבריו, "ב-דנ"א שלי זה דיו". לנדא החל לעשות בתחום המרת חום בטמפרטורה נמוכה לחשמל ומשם התעסק בהקמת מבנים ננומטרים. העיסוק בנושא הביא אותו לחשוב על שימוש באותה טכנולוגיה לפיתוח ננו-פיגמנטים.
בשיחה עם העורך הראשי של "גלובס", חגי גולן, התייחס לנדא לשאלה כמה עובדים יועסקו במפעלים שתקים חברת Landa, שהקים היזם הוותיק. "אנחנו מקווים להקים כמה מפעלים - אחד למוצר ואחד לדיו. השקנו את המוצר בגרמניה לפני כמה חודשים והדגמנו הרבה מוצרים. הדגמנו שבע מכונות אב-טיפוס. ציפינו שיהיה עניין אבל לא המון. קיבלנו מיליארד דולר של הזמנות. עכשיו יש ביקוש וחייבים לבנות מפעלים ולספק את הביקוש".
אין חשש להיכנס להשקעות בדפוס דווקא בעידן הדיגיטלי?
לנדא: "אני יודע שכולם חושבים שדפוס זה טכנולוגיה של אתמול כי יש אייפדים וכו'. אבל התעשיה הזו קיימת 600 שנה שהאדם מדפיס על נייר ו-5,000 שנה אדם מתקשר על נייר. תעשיית הדפוס היא תעשיית של 800 מיליארד דולר בשנה. מכל התעשיה הזו, חלק קטן כ-15%-20% קשור למדיה כמו עיתונים ומגזינים. כל השאר קשור למסחר היומיומי.
"גם אם חלק ייעלם כמו ספרים, מגזינים, עיתונים, קטלוגים. מה שלא ייעלם מהעולם זה הרבה תקשורת שיווקית. אנשים אוהבים משהו אישי בנייר, לגעת בזה, להריח את זה. יש את המגע, היופי, העומק. יש דברים שימשיכו הרבה מאוד שנים. ייקח הרבה דורות לשוק הדפוס הענק הזה להיעלם". לדבריו, "312 מיליארד דולר משוק הדפוס זה שוק האריזות. כל מה שנמצא בסופרמרקט ובית מרקחת. זה לא ייעלם. אף אחד לא יארוז קורנפלקס באייפד".
לנדא התייחס גם לתופעת האקזיטים בישראל. "אני לא אוהב את זה. אני אוהב את הדור הישן שרצה לבנות תעשיה ולא להתחיל משהו כדי למכור לאיזה מישהו בארה"ב. אני מכרתי את אינדיגו בכאב רב. התנאי שלי הייתה שהיא תמשיך לפתח את החברה ולפעול מישראל".
אז למה אצלכם האקזיט ל-hp היה בסדר?
לנדא: "כי עושים פה אקזיט יותר מדי מוקדם. צריך לבנות משהו שתורם לחברה ואח"כ צריך למכור וליהנות. אין לי בעיה שימכרו חברות אבל צריכים לבנות עסק, לא בהתחלת הדרך ואז למכור ולקפל את הפעילות בארץ. אין לי ביקורת על היזמים שבנסיבות כאלה או אחרות מוצאים את עצמם שהם צריכים למכור בתחילת הדרך אחרי שנה, שנתיים, שלוש. אבל בשווקים שניתן לעשות זאת, אפשר לבנות תעשיה, לעשות ייצור וייצוא מהארץ. אני חושב שזו צריכה להיות מטרת על של כל סטארט-אפ".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  25/10/2012   |   עודכן:  25/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הדפוס לא ייעלם, לא יארזו קורנפלקס באייפד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, איציק וולף
בתום משא-ומתן חשאי הודיעו ראש הממשלה ושר החוץ על ריצה משותפת של הליכוד וישראל ביתנו בבחירות בינואר    נתניהו: רשימה משותפת ופתק אחד, ראש ממשלה בישראל צריך כוח גדול ומלוכד מאחוריו    ליברמן: התחלנו את הרפורמה השלטונית בצעד מעשי שהקדים את החקיקה
עופר וולפסון
המדינה הודיעה על כך במסגרת תביעת שישה מתמחים נגד תנאי העסקתם במשמרות המנוגדות לחוק שעות עבודה ומנוחה    "מדובר בניסיון של המדינה להכשיר דפוס העסקה אשר פוגע בראש ובראשונה בציבור הפונים לבתי החולים המקבלים טיפול מרופאים עייפים ותשושים"
עופר וולפסון
בפגישה של נציגים כלכליים כחלק מתרגיל ההיערכות "נקודת מפנה 6", אמר דיכטר כי העלות מתייחסת לתרחיש אפשרי שבו ייהרגו אלף ישראלים    פישר: "בבנק ישראל בוחנים כיצד לא להגיע למצב של קריסת מערכות"
מערכת אתר ערוץ הספורט
רוברטו קרלוס, המנהל המקצועי, חשף שהחלוץ על הכוונת: "כשנרצה, נצרף אותו"
עופר וולפסון
"עד כה העם האירני לא שינה את התנהגותו ואת נחישותו כלפי פיתוח הנשק הגרעיני", אמר שטייניץ בראיון    אומר כי יש להכריז על איום צבאי ברור ועל אולטימטום עבור האירנים להפסקת תוכנית הגרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il