X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עתרו לבג"ץ נגד החלטותיו של רוזן לשמוע עדים נוספים במקביל לעד המדינה ולקיים ארבעה ימי דיונים בני 11.5 שעות כל אחד טוענים: חשש לזיהום עדותו של ש"ד ולעיוות דין
▪  ▪  ▪
הראל-שוורץ. "קיצוניות החורגת מכל סבירות" [צילום: פלאש 90]
   איתמר לוין
תיק הולילנד: הסניגורים התמרדו, הדיון הופסק

ש"ד חוזר להעיד
עד המדינה במשפט הולילנד, ש"ד, שוחרר (יום ה', 25.10.12) מבית החולים איכילוב לאחר כשבועיים של אישפוז. על-פי הוראת רופאיו, יכול ש"ד לחזור לדוכן העדים כבר בישיבה הקרובה (יום א', 28.10.12), אך להעיד לכל היותר שלוש-ארבע שעות ביום, לעומת חמש שעות נטו עד כה. במצב זה יימשך העימות בין השופט דוד רוזן לבין הסניגורים בשאלה האם ניתן לשמוע עדים אחרים ביתר שעות היום, ואם כן - בכמה שעות מדובר.

"החלטתו של בית המשפט המחוזי להתחיל בשמיעת עדויותיהם של עדי תביעה נוספים במקביל לעדותו של עד התביעה המרכזי - עד המדינה - רק מפאת מצבו הרפואי הזמני שטרם הובהר לאשורו; וכן החלטתו כי עדויות אלה תישמענה במשך ארבעה ימים בשבוע מן השעה 8:30 ועד השעה 20:00 לערך, הן החלטות הנכנסות למקרים החריגים המצדיקים את התערבותו של בית משפט נכבד זה משום שהן לוקות בשרירות ובחוסר סבירות קיצוני".
כך טוענים (יום ה', 25.10.12) עוה"ד שלומית הראל-שוורץ וקנת מן בעתירתם לבג"ץ נגד מתווה ניהולו של משפט הולילנד, כפי שנקבע בידי השופט דוד רוזן. העתירה באה לאחר ישיבה מתוחה שאותה למעשה פוצצו הסניגורים, כאשר סירבו לחקור בחקירה נגדית שני עדי תביעה והודיעו שבכוונתם לעתור לבג"ץ נגד החלטותיו של רוזן. הראל-שוורץ (סניגוריתו של אורי לופוליאנסקי) ומן (סניגורו של אורי שטרית) מייצגים בפועל בעתירה את סניגוריהם של כל 16 הנאשמים.
הראל-שוורץ ומן חוזרים על הטענות שהעלו בפנייתם לרוזן, אשר נדחתה על ידו בהחלטה בלתי מנומקת בת שלוש שורות. הם מציינים את היקפו העצום של תיק הולילנד וטוענים שלמרשיהם ייגרם עיוות דין אם החלטותיו של רוזן יעמדו בעינן. לדבריהם, עדותו של ש"ד תזוהם משום שהוא יידע מה אומרים עדים אחרים ויוכל להתאים את גירסתו שלו לגרסאותיהם. עוד הם טוענים, כי ימי דיונים בני 11.5 שעות יחייבו את כל עורכי הדין בתיק - כולל התובעים - לימי עבודה בני 15-14 שעות, שהם בלתי סבירים מבחינה אנושית ובלתי אפשריים מבחינה מקצועית.
"יהיו אשר יהיו שיקולי היעילות שעומדים ביסוד החלטת בית המשפט", מסכמים הראל-שוורץ ומן, "הם הובאו לכלל קיצוניות החורגת מכל סבירות תוך פגיעה מוחשית בזכויות החוקתיות של באי-כוח הצדדים, ויוצרים כלפי באי-כוח הצדדים - משני עברי המתרס - תנאים של 'כמעט עבדות'".
הסניגורים מבקשים מבג"ץ להוציא צו ביניים שימנע את העדתם של עדים נוספים בתיק עד למתן החלטה בעתירה לגופה. לחלופין הם מבקשים לקיים דיון בעתירה במעמד הצדדים כבר מחר (יום ו') בבוקר.
יצויין, כי בדיון היום הביעה התביעה תמיכה עקרונית בעמדותיה של ההגנה הן בנושא העדים הנוספים והן בנושא אורך ימי הדיונים. לאור זאת, נראה שפרקליטות המדינה לא תוכל להשיב בשמו של רוזן. בינתיים הורה השופט עוזי פוגלמן רק לפרקליטות להגיש את תגובתה עד מחר ב-10:00 בבוקר; רוזן לא התבקש להגיב, דבר המחדד את הקושי בפניו תתייצב הפרקליטות בגיבוש עמדתה.

תאריך:  25/10/2012   |   עודכן:  25/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסניגורים בהולילנד: השופט יוצר "כמעט עבדות"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שלומית בונה סוכה ל"ת
ד.ש.  |  25/10/12 22:53
2
השופט לא יוצר שום עבדות
מרצ'ינסקי  |  26/10/12 17:02
3
הסנגוריםמוכרים את הצדק בעד כסף
צ'מפיון  |  26/10/12 17:51
4
מומחה ליצירת כמעט-עובדות ?
עידןסובול  |  27/10/12 10:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
משחק הבית הראשון ייערך כמתוכנן אחרי שטופס 4 הגיע ובתמ"ת אישרו
רועי גלדסטון
ספגה קנס נמוך ותציג תוכנית חינוכית. עלולה לאבד כרטיסים למשחקי חוץ
רועי גולדנברג
בני לנדא, מקים חברת אינדיגו ואת החברה החדשה Landa לננו-פיגמנטים, אומר בשיחה עם העורך הראשי של "גלובס", חגי גולן, בכנס ג'רני: "לא אוהב את תופעת האקזיטים. מוכרים פה מהר מדי"
איתמר לוין, איציק וולף
בתום משא-ומתן חשאי הודיעו ראש הממשלה ושר החוץ על ריצה משותפת של הליכוד וישראל ביתנו בבחירות בינואר    נתניהו: רשימה משותפת ופתק אחד, ראש ממשלה בישראל צריך כוח גדול ומלוכד מאחוריו    ליברמן: התחלנו את הרפורמה השלטונית בצעד מעשי שהקדים את החקיקה
עופר וולפסון
המדינה הודיעה על כך במסגרת תביעת שישה מתמחים נגד תנאי העסקתם במשמרות המנוגדות לחוק שעות עבודה ומנוחה    "מדובר בניסיון של המדינה להכשיר דפוס העסקה אשר פוגע בראש ובראשונה בציבור הפונים לבתי החולים המקבלים טיפול מרופאים עייפים ותשושים"
רשימות נוספות
רוזן עומד של שלו: עוד עדים בהולילנד  /  איתמר לוין
הסניגורים בהולילנד נגד שמיעת עדים נוספים  /  איתמר לוין
עורכי הדין של ש"ד לא ימשיכו לייצגו  /  איתמר לוין
מכסחי הש"ד  /  איתמר לוין
שחור-לבן  /  איתמר לוין
לא לאפשר לאולמרט לחזור  /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il