שדה דב בתל אביב יפונה בעוד שש שנים עד שנת 2018. כך החליטה (יום א', 26.10.12) הממשלה. השטח שיתפנה, 1,300 דונם, רובו מסלולי המראה ונחיתה, ישמש לבניית 12,000 דירות. ההחלטה תחול הן על הטרמינל האזרחי והן על הבסיס הצבאי הנמצאים במקום.
כיוון שהמסלולים נמצאים בסמוך לחוף הים, תוגבל הבנייה במידת-מה, בשל חוק החופים האוסר לבנות ב-300 המטרים הקרובים לים.
הטיסות הפנים-ארציות של ארקיע וישראייר, בעיקר לאילת, יועברו לטרמינל 1 של נתב"ג, שהיה בעבר הטרמינל העיקרי של השדה. המטוסים הפרטיים יועברו לשדה התעופה עין שמר, מכיוון שיש גם החלטה עקרונית לסגור את שדה התעופה הרצליה.
התוכנית וההחלטה הם של שר השיכון
אריאל אטיאס ושל
שר התחבורה ישראל כ"ץ. השרים, וכן אנשי נדל"ן, בירכו על ההחלטה, שתשחרר קרקע בהיקף גדול לבנייה בצפון החדש של תל אביב.
שש השנים דרושות כדי לאשר את התב"ע ולהעבירה דרך הוועדות המקומית והמחוזית לתכנון ערים. בנוסף, חייבים חיל האוויר וחברות התעופה להתארגן למעבר לשדות התעופה החדשים, אם כי טרמינל 1 בנתב"ג בנוי ומוכן לקליטת מטוסים, כולל מסלולי המראה ונחיתה. מצד שני, יתכנו התנגדויות של דיירי המושבים הסמוכים לנתב"ג, שיתלוננו על הגברת מפגעי הרעש והזיהום על העברת הטיסות לנתב"ג.
באשר לתוכניות הבנייה, צפויות התנגדויות, בעיקר מצד דיירים בתוכנית ל', שיטענו כי הבנייה החדשה, בעיקר מגדלים, תחסום את זרימת האוויר והראות לים. התנגדויות אלו עלולות להביא לדחייה בלוח הזמנים של התוכנית, כמקובל בישראל.