X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אזכרה בכנסת ליצחק רבין [צילום ארכיון: פלאש 90]
"הקונספציה של אוסלו יסודה בטעות"
יו"ר הכנסת אומר כי רעיון ההיפרדות בין העמים של רבין - כשל יחימוביץ': דבריך מנוגדים לעמדת מצביעי הליכוד נתניהו: "איננו רוצים לשלוט בפלשתינים אבל לא רוצים שהם ישלטו בנו"
רבין מסר שטחים לשליחי אירן
= ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי לרבין הייתה השקפה ברורה, ועיקרה - כוחם של צה"ל ומדינת ישראל הן הערובה לקיומנו ותנאי הכרחי לשלום עם שכנינו. "אם נהיה חלשים, איש לא יתחשב בנו ואובינו לא ישלימו עם קיומנו. ואם היה ויכוח – והיה – הוויכוח הראשון היה לא ברצוננו להיות לא אדונים לפלשתינים, לא לקבל אותם כנתינים וגם לא לקבל אותם כאזרחים. אנחנו לא חפצים בזה. איננו רוצים לשלוט בהם אבל איננו רוצים שהם ישלטו בנו".
הוא הוסיף כי רבין עשה את מה שלהבנתו שירת את האינטרס הלאומי בצורה הטובה ביותר, אך הניסיון ההיסטורי של 17 השנים האחרונות מלמד כי שטחים שפינתה ישראל נתפסו על-ידי באי-כוחה של אירן. לדבריו, התרשם מנכונותו הברורה לעמוד על האינטרסים הביטחוניים של ישראל מול הלחצים, אפילו כשהם הופעלו מצד ידידתנו ובעלת בריתנו הגדולה ארצות הברית.
= יושב-ראש העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה כי דבריו של ריבלין "מנוגדים לרצונו של רוב העם, וגם לעמדות רוב מצביעי הליכוד".
= ראש האופוזיציה, שאול מופז (קדימה), אמר כי אפילו הכנסת, לא הפיקה את הלקחים מרצח רבין. "לא אשתוק כי העשבים השוטים שותים מהבאר שכולנו שותים ממנה", אמר מופז ביחס למפץ בימין, "אותה ברית קיצונית מאיימת על המשך קיומה של המדינה היהודית והדמוקרטית".

על-רקע דברי הנשיא פרס באזכרה לרבין בשבוע שעבר, לפיהם דרכו המדינית של רבין היא היחידה שתבטיח לדורות מדינה יהודית ודמוקרטית, הזכיר יושב-ראש הכנסת ראובן ריבלין כי מורשתו המדינית של רבין הייתה לחתור להיפרדות העמים באמצעות חלוקת הארץ, ויצירתן של שתי ישויות מדיניות בעלות טריטוריה נפרדת.
בנאום בישיבת זיכרון מיוחדת שנערכה (יום א', 28.10.12) בכנסת במלאת 17 שנים להירצחו של יצחק רבין, בנוכחותם של פחות ממחצית יושבי בית הנבחרים, אמר ריבלין: "חלקתי על רבין אז, ועודני חולק עליו היום". אמר ריבלין והמשיך: "אני סבור שהקונספציה של אוסלו יסודה בטעות, והיא כלל איננה ישימה בין הירדן לים. כיום ממרחק הזמן, כמעט 20 שנה מאז אוסלו, ניתן לטעון בברור כי רעיון ההיפרדות בין העמים - כשל. הוא מעולם לא הצליח להתנחל בלבבות של שני העמים, ולא הבשיל לכדי פתרון מדיני ארוך טווח. רעיון ההיפרדות לא הצליח עם הכרזת האו"ם, לא בהסכמי שביתת האש, ולא בניסיונות של אוסלו א' ו-ב', בהסכם חברון, בטאבה, בוואיפלנטישן ובאנאפוליס. הוא נכשל משום שהפרדיגמה שעמדה בבסיסם של כל אותם ניסיונות יסודה בהתכחשות למציאות החיים שלנו כאן".
ריבלין הזהיר כי "כל ויתור על אדמת מולדת ועל זכותנו ההיסטורית לחיות בכל מקום בארץ ישראל מערער את היסודות של המפעל הציוני, אפילו אם בא מעמדה ציונית פרגמטית". לדבריו, את הקונספציה של אוסלו מחליפה היום אופציה חדשה: "משני צידי הקו הירוק, נוצרים כיסים משותפים בהם חיים יהודים וערבים. הם לומדים יחד באוניברסיטת חיפה, באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת אריאל. בעבור רבים, הקונספציה של אוסלו כשלה".
שר הביטחון אהוד ברק אמר: "מורשתו של רבין גדולה יותר מכל מעשה פוליטי שעשה. היא קשורה למהות הציונית של האבות המייסדים של מדינת ישראל. היא חלק בלתי נפרד מהציונות החילונית שמטרתה לבסס את האחיזה הציונית והמעשית ולא המשיחית. עוד עז ועוד דונם, עוד רובה, עוד טנק ועוד מטוס. לכונן כאן חברה יציבה, מדינה יהודית ודמוקרטית. מורשתו המדינית הבינה כי רק הפתרון של שתי מדינות לשני עמים יבטיח את עתיד המפעל הציוני. כל דרך אחרת תוביל אותנו בהכרח למדינה דו לאומית או למדינה לא דמוקרטית. אני משוכנע שריבלין הוא דמוקרט ואני מציע לו לשאול את עצמו מה יקרה כשמיליוני אזרחים ערבים יצביעו לבית הזה. רבין היטיב להבין שירידה מהמסלול של שתי מדינות לשני עמים מבשרת את ראשית הסוף של הציונות ולא ראשית גאולתנו. מי שירה בגבו ירה בגב החברה הישראלית. חבל שהאזכרה נפלה קורבן לקרבה לבחירות".
שר החינוך, גדעון סער, שדיבר בעצרת נוער ממלכתית לזכרו של רבין, אמר כי אחרי הירצחו של רבין סולפו ומסולפות תפישותיו ודרכו. כך, למשל, יצחק רבין לא תמך בהקמת מדינה פלשתינית בשטחי יהודה ושומרון. הוא ציטט את הודעתו של רבין בכנסת, חודש לפני הירצחו (5.10.95), באישור הסכם "אוסלו ב'", בה דיבר על כך שפתרון הקבע לשיטתו הוא "ישות שהיא פחות ממדינה".
עוד אמר השר סער: ״ההתפתחויות באזורנו בשנים האחרונות מחדדות את הסכנות שבהקמת מדינה פלשתינית בשטחי יהודה ושומרון". לדבריו, ״אחרי הבחירות בארה"ב צפוי שהרשות הפלשתינית תחדש את מאמציה בזירה הבינלאומית ובאו"ם להכרזה על מדינה פלשתינית באופן חד-צדדי והוסיף: ״מדינה פלשתינית ביהודה ושומרון לא צפויה להביא לשלום אלא להרחיקו, לערער את היציבות באזור ולפגוע בביטחון ישראל״.
סער ציין את דבריו של רבין לפני הירצחו ב-25 באוקטובר 1995, בוושינגטון: "בישראל אין לנו ויכוח בנושא אחד: שלמותה של ירושלים והמשך כינונה וביסוסה כבירתה של מדינת ישראל. אין שתי ירושלים, יש רק ירושלים אחת. מבחינתנו, ירושלים אינה נושא לפשרה – ואין שלום בלי ירושלים".

תאריך:  28/10/2012   |   עודכן:  28/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הקונספציה של אוסלו יסודה בטעות"
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אבל רובי צודק השמאל טעה וטועה ל"ת
רבין סליחה  |  28/10/12 19:22
2
נאום רבלין הסטורי וחשוב מאוד ל"ת
יחימוביץ שקרנית  |  28/10/12 19:27
 
- יזמי אסון אוסלו גובלים בבגידה ל"ת
חשיפה גלויה  |  29/10/12 20:28
3
צביעות אנשי השמאל
12334יהודה  |  28/10/12 19:42
 
- חיזוק לתגובה של יהודה
אזרחית  |  28/10/12 21:19
4
נאום הסטורי חשוב מאוד של רבלין ל"ת
ימין שולט סוף סוף  |  28/10/12 19:44
5
נסיון הטעיה של רבלין
ליכודניקים כנסו  |  28/10/12 20:28
6
ריבלין: המלך עירום! אוסלו מת!
בגדי המלך החדשים  |  28/10/12 21:32
7
ביבי אל תשכח !!!
אלון בדיחי  |  28/10/12 22:49
 
- אלון בדיחי אתה בדיחה. טול קורה
ארז רציני  |  29/10/12 04:52
 
- אתה ממשיך בתרבות השקר
מיכאל ב  |  29/10/12 06:45
8
בתו של רבין: אבא שקל להפסיק את
נחום שחף  |  28/10/12 23:23
 
- המניע לרצח היה:רבין החליט לבטל
קורןנאוה טבריה  |  31/10/12 04:40
9
מדוע הליכוד לא ביטל את פשע או0
קורןנאוה טבריה  |  31/10/12 04:56
10
ריבלין מתי תלמד? גם בגילך?
אפי חיפה   |  6/11/12 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
השופט כבוב קורא לעורכי הדין להתנגד להצעה שתחייב אותם לדווח על פעולות לקוחותיהם - ואילו השופט נויטל אינו רואה בעיה במילוי טופס    כספי: בסופו של דבר ההצעה תעבור
אלעזר לוין
הטיסות הפנים-ארציות יועברו לטרמינל 1 בנתב"ג    12,000 דירות ייבנו על 1,300 דונם
אלעזר לוין
לפני 16 חודשים החליטה הממשלה להביא לארץ 8,000 עובדי בניין ממזרח אירופה - ורק עתה מגיעים הראשונים    התאחדות בוני הארץ פעלה לזירוז ההליכים
איציק וולף
ראש הממשלה קרא לפלשתינים לחדש את המגעים ללא תנאים וציין כי רבין הבין שניתן לקיים בריתות והסכמים רק מתוך עוצמה צבאית    נשיא המדינה, שותפו של רבין בממשלה: יצחק נפל שדוד זקוף קומה על דרכו שלו
איציק וולף
מתנגדי מהלך איחוד הרשימות של הליכוד ושל ישראל ביתנו הצליחו לאסוף 400 חתימות המחייבות הצבעה חשאית על ההסכם    גורמים בכירים בליכוד מעריכים שהסקרים עשויים לגרום להתנגדות משמעותית לסיכום שהושג בין נתניהו לליברמן
רשימות נוספות
העצרת בכיכר: קריאות בוז לרב של עופרה  /  עידן יוסף
ריבלין יכריז באזכרת רבין: אוסלו מת  /  איציק וולף
פרס: אוסלו הפך אותנו ממובלים למובילים  /  מירב ארד
גלגולו של כדור  /  יהודה קונפורטס
נמאס לי  /  איתמר לוין
וזה לא נגמר  /  יצחק מאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il