X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה דחתה את בקשתו של ש"ד להלוואה של 250,000 שקל לטיפולים רפואיים, לאחר שהעניקה לו מקדמה של 35,000 שקל ש"ד: צ'רני חשב שיקבל בחזרה חלק מהשוחד שנתן ללופוליאנסקי ושטרית
▪  ▪  ▪
ש"ד. כל שנה משהו יצירתי חדש [צילום: פלאש 90]

"כל שנה מצאנו משהו יצירתי חדש כדי להסוות את השוחד". כך אומר (יום ב', 29.10.12) ש"ד בהמשך עדותו במשפט הולילנד. לדבריו, הצ'קים שהוציא בשנת 1999 לפקודת חברת הולילנד היו חלק מאותה הסוואה, ונועדו לסגור את יתרת החובה שלו בספרי החברה בגין ההלוואות שנרשמו להסתרת השוחד. עוד אמר, כי דרך אחרת הייתה הוצאת צ'קים מהולילנד לחברות שבבעלותו, לכיסוי התשלומים שכביכול העביר לה כנגד אותן "הלוואות".
לטענת ש"ד, אף אחד מן הצ'קים שנתן לפקודת הולילנד לא נפרעו - דבר המלמד על היותם פיקטיביים. התובע, עו"ד יונתן תדמור, ציין שהתביעה ביקשה לראות את גב הצ'קים ונענתה שאינם בנמצא. הסניגור, עו"ד גיורא אדרת, השיב שהצ'קים הגיעו מחומר החקירה ללא צידם האחורי. אדרת טען שהיו צ'קים שנפרעו, אך לא הציג ראיה לכך.
אדרת ביקש להראות, כי ש"ד קיבל מהולילנד הלוואות במאות אלפי שקלים בתחילת שנות ה-2000, ובין היתר טען שהצ'ק שנתן לפרעון אחת מן ההלוואות חזר. ש"ד השיב, כי אכן היו גם הלוואות אמיתיות לצד הלוואות פיקטיביות. הוא אישר, כי התחמק מתשלום מס על תשלומים שקיבל מהולילנד על-ידי רישומם כהכנסות עתידיות, אם כי טען שבסופו של דבר שילם את המיסים.
עוד טען ש"ד, כי 675,000 שקל שניתנו כשוחד לאורי לופוליאנסקי ולאורי שטרית, נרשמו כהלוואה לטובת "יד שרה". לדבריו, צ'רני הוא שביקש שהסכום יירשם כהלוואה ויוחזר לו, אך הדבר לא אירע. רוזן תהה: "מה הוא חשב, שהם ימכרו עגלות ויחזירו לו?". ש"ד: "הודעתי לצ'רני שהכסף הזה לא יוחזר. יש מכתב שבו צ'רני אומר שאם אני אגבה, שהכסף יישאר אצלי. בסוף לא יצא מזה כלום והכסף הזה לא הוחזר. הוא נמחק במסגרת ההסדר שנעשה לסגירת חשבון ההוצאות [של ש"ד]".
לדבריו, שטרית קיבל 200,000 שקל מתוך סכום זה בשורה של צ'קים. אדרת שאל מתי ניתן השוחד, וש"ד התפרץ: "אני לא צריך לזכור כל תאריך! תסביר אתה למה נמחקו 8.9 מיליון שקל! אז אל תגיד לי למה אני לא זוכר!". 40,000 שקל נוספים, אמר, ניתנו כתרומה לכולל בראשות בנו של לופוליאנסקי. ואולם, אדרת ציטט מתוך הודעתו של ש"ד במשטרה ולפיה אותם 675,000 שקל היו הלוואה אמיתית ולא הסוואה לשוחד. ש"ד השיב, כי בעת חקירתו היה מבולבל ונתון בלחץ רב, ובלבל סכום זה עם הלוואה אחרת בסך 887,000 שקל שאכן קיבל.
בהמשך עדותו אישר ש"ד, כי לבקשתו קיבל מהמשטרה מקדמה של 35,000 שקל, וזאת בהמשך להלוואות שביקש מגורמים שונים בשנים שקדמו למתן עדותו במשטרה. אדרת טען, כי היו בעיות בהחזרים החודשיים בסך 1,000 שקל להם התחייב, אך ש"ד אמר שרק ביקש דחייה, המשטרה הסכימה ומזה למעלה משנה מנוכה ממנו סכום זה. אדרת הציג בקשה של ש"ד להלוואה נוספת של 250,000 שקל מהמשטרה, לכיסוי טיפולים רפואיים שונים. ש"ד אישר שביקש את ההלוואה ואמר שבקשתו נדחתה, וכתוצאה מכך נגרם לו נזק בריאותי משמעותי.

תאריך:  29/10/2012   |   עודכן:  29/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא קיבלתי הלוואה ונגרם לי נזק בריאותי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה חורבן של מערכת המשפט.
בבון זה קוף  |  29/10/12 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עשרות מתנדבי שירות אזרחי חרדיים צפויים להשתלב במשמר הגבול ביחידה שתפעל בגזרת יהודה    היחידה לא תפעל בשישי-שבת
עופר וולפסון
המסחר בכל הבורסות עלול שלא להתחדש עד יום רביעי    המוסדות הפיננסיים הגדולים של ארה"ב החלו להפעיל תוכניות חרום
איתמר לוין
המדינה: עומרי כהן ודני אברה תקפו בן-מיעוטים שהתלונן על חיפוש שערכו על גופו, ולאחר מכן הגישו נגדו תלונה כוזבת כאילו הוא שתקף אותם; משה למה שבר את האגן של המתלונן
יפעת גדות
נשים שעדיין עישנו שלוש שנים לאחר שהמחקר החל היו בסבירות גבוהה כמעט פי שלושה למות בתשע השנים שלאחר מכן
מירב ארד
עלייה של 0.3% בלבד נרשמה בסך הרכישות באשראי ברבעון השלישי לעומת 4.3% ברבעון הקודם
רשימות נוספות
ש"ד: צ'רני גנב עשרות קלסרים של הולילנד  /  איתמר לוין
בג"ץ דחה עתירת הסניגורים בהולילנד  /  איתמר לוין
המדינה: על רוזן לשקול שוב את החלטותיו  /  איתמר לוין
מכסחי הש"ד  /  איתמר לוין
שחור-לבן  /  איתמר לוין
לא לאפשר לאולמרט לחזור  /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il