X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השלים אתמול רכישת 69.1% ממניות מגדל שילם לג'נרלי 3.53 מיליארד שקל התחייב להשלים ההון העצמי של מגדל ואליהו קרן הפנסיה מבטחים תשקיע רק לאחר מכרזים ג'נרלי קיבלה אופציה להמשיך בביטוח המשנה של מגדל למשך 5שנים
▪  ▪  ▪
אליהו. שיעבוד כנגד הלוואת 2 מיליארד [צילום: פלאש 90]

איש העסקים שלמה אליהו ואשתו חיה השלימו אתמול (29.1012) את רכישת השליטה בחברת הביטוח מגדל, הגדולה בענף. הם רכשו מחברת ג'נרלי האיטלקית 69.13% ממניות מגדל, תמורת 705 מיליון אירו, שהם כיום 3.53 מיליארד שקל. הרוכשות הן החברות הפרטיות שלמה אליהו אחזקות ואחים אליהו נאמנות והשקעות.
העסקה נסגרה לאחר שאליהו קיבל את כל ההיתרים הדרושים מהמפקח על הביטוח, מהמפקח על הבנקים, מן הממונה על הגבלים עסקיים ומרשות ניירות ערך. בין היתר, הנפיק המפקח על הביטוח לאליהו היתר שליטה בקרן הפנסיה הותיקה מבטחים, בשליטת מגדל. המפקח על הבנקים הוציא לאליהו אישור להחזיק 5% ממניות לאומי (בנוסף ל-8.5% שיש לו כיום), שהיו בידי מגדל.
אליהו שיעבד לבנק לאומי 30% ממניות מגדל, כנגד הלוואה של 2 מיליארד שקל שקיבל, למימון העסקה. המניות הופקדו בנאמנות בעדעד, שהיא חברת נאמנות של משרד עורכי דין, אך אליהו יוכל לקבל דיבידנדים ולעשות פעולות אחרות במגדל באמצעות מניות אלו. לא דווח על שיעבודים נוספים לטובת מלווים אחרים. אליהו מממן חלק גדול מהתשלום מהון עצמי ומכספים שגייס ממכירת תיק ביטוחי החיים והבריאות של חברתו (להראל) וממקורות אחרים.
שלמה אליהו ובניו עופר וישראל מונו לדירקטורים במגדל. הם מחליפים את נציגי ג'נרלי, סרגיו בלבינוט ואלסנדרו קוסבי, שהתפטרו אתמול.
ההיתרים שנתנו הרשויות מלווים בכמה תנאים ומגבלות:
  • אליהו התחייב לפני שבועיים (16.10.12) בפני המפקח לפעול להשלמת ההון העצמי של מגדל ואליהו עד לסכומים שקבע המפקח לגבי כל הענף. ההון העצמי יהיה ביחס לפעילות החברות על-פי הנדרש בתקנות.
  • אליהו התחייב לשיעור אחזקה מינימלי במגדל ולתנאים שונים במקרה של מכירת אמצעי שליטה.
  • נקבעו תנאים לקבלת דמי ניהול ממגדל.
  • אם קרן הפנסיה מבטחים הותיקה תרצה להשקיע - המדובר כנראה בעיקר בנדל"ן - יהיה עליה לקיים מכרז בין 4 חברות לפחות. אסור יהיה למבטחים לקיים לפני המכרז מו"מ עם החברות שישתתפו בו.
ג'נרלי קיבלה אופציה לחמש שנים, שתתחדש מדי שנה, להיות מבטחת משנה של מגדל. עד עתה היה הדבר "מובן מאליו", בהיותה בעלת השליטה בחברה. מעתה, יכולה מגדל לכאורה לפזר את ביטוחי המשנה שלה בחו"ל כרצונה, ולא למכור עסקים כאלו למגדל. האופציה תאפשר לג'נרלי לקבל עסקי ביטוח משנה, בשיעור שלא פורט, על-פי בחירתה, בחמש השנים הקרובות. התנאי הוא, שהמחיר שתציע ג'נרלי יהיה תחרותי מול חברות ביטוח משנה אחרות.

תאריך:  30/10/2012   |   עודכן:  30/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלמה אליהו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אליהו שיעבד ללאומי 30% ממניות מגדל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוען ששיחד את אולמרט כבר ב-1994 - שנתיים לפני שהחל לקבל את ההלוואות שלדבריו היו הכיסוי לשוחד    מאשר ששלושת התשלומים להם טען אינם עולים בקנה אחד עם המתווה שהציג לגבי תשלומי השוחד שאישר צ'רני
יפעת גדות
סטודנטים העוסקים בחקר החלל ישדרו צרחות שיועלו ליוטיוב בעזרת טלפון חכם לוויני כדי לסתור את הטענה כי בחלל לא שומעים    מה יגיד על כך רידלי סקוט?
מחלקה ראשונה
בראש המפלגה יעמוד גד הרן, יו"ר "הקואליציה החברתית" ו"תנועת עמי"    בחזית מצעה הציבה המפלגה דרישה לרפורמה חברתית כוללת ומצהירה כי בכוונתה להחליף את הפוליטיקאים שהביאו את ישראל אל מצב חירום חברתי
איתמר לוין
מתנגדת לבקשתה של זקן לקבל את החומר שהביא לסגירת התיקים נגד חשודים נוספים בפרשה    טוענת: בידי זקן כבר מצוי כל החומר הדרוש לטענת הגנה מן הצדק
איתמר לוין
ש"ד שלף מסמך מתיקו ונופף בו מול עו"ד גיורא אדרת - דבר שעורר את הסניגורים לטעון שהוא מסוגל להעיד הרבה יותר מאשר שלוש-ארבע שעות ביום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il