X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההצפות פגעו גם בתחבורה הציבורית [צילום: AP]
חלק מתחנות הסאבווי הוצפו עד לתקרה [AP]
האוטובוסים חזרו לפעולה חלקית [צילום: AP]
מנזקי סופת ההוריקן סנדי בניו יורק [צילום: AP]
בשל הצפת מנהרות הרכבת התחתית, לעיתים עד לתקרת התחנה, הושבתה הרכבת ולא תשוב לפעול בימים הקרובים משמשת מיליוני בני אדם מדי שבוע "מעולם לא עמדה הרכבת בת ה-108 בפני אסון כל כך הרסני"
▪  ▪  ▪

מיליוני התושבים בניו-יורק אשר עברו בימים האחרונים את סופת ההוריקן סנדי נאלצים כעת להתמודד עם אחד ממשברי התחבורה החמורים ביותר שפקדו את העיר מאז ומעולם; זאת בשל קריסת מערכת הרכבת התחתית המסועפת אשר משמשת מיליונים באופן קבוע מדי יום. במהלך שבוע רגיל משתמשים בשירותי הרכבת התחתית בניו-יורק כ-5.3 מיליון בני אדם.
"מערכת הרכבת התחתית בניו-יורק היא בת 108 שנים, אך היא מעולם לא עמדה בפני אסון כה הרסני", אמר (יום ג', 30.10.12) יו"ר MTA, רשות התחבורה העירונית בניו-יורק, ג'וזף לוטה. לדבריו, רמת המים באחת התחנות "הגיעה עד לתקרה".
ההצפות, אשר השביתו גם את השימוש במנהרות לכלי רכב המחברות בין חצי האי מנהטן לבין ברוקלין, ייאלצו את השירותים העירוניים לפעול בימים הקרובים לצורך שאיבת המים. אולם מעבר להצפה, נגרם ככל הנראה נזק למערכות החשמל המשמשות את הרכבות התחתיות. הנזק למערכות החשמל הוגדר על-ידי בכירים ב-MTA כ"חסר תקדים בהיקפו".
ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, הודיע כי מערך האוטובוסים יתחיל היום לשוב לשגרה, אך גם הוא הודה שהשבת כל התחבורה לסדרה תארך ארבעה עד חמישה ימים. "לא נצליח להחזיר את המערכת לפעולה בן לילה", ציין. מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, הודיע כי מערך הרכבות שמחבר בין מדינתו לעיר ניו-יורק יישאר מושבת לפחות שבוע, ואולי אפילו עשרה ימים.

חזרה מדורגת וחלקית לשגרה

היום (ד', 31.10.12) צפויים עסקים ושירותים עירוניים רבים בניו-יורק לשוב בהדרגה לפעילות לאחר יומיים שבהם הושבתו בשל הסופה סנדי. חלק משדות התעופה בניו-יורק, משרדי ממשלה ובתי-ספר בעיר צפויים להיפתח היום.
שדות התעופה הבינלאומיים JFK וניוארק ייפתחו היום לכניסה מבוקרת של טיסות. זאת לאחר שבמהלך ימי הסופה בוטלו יותר מ-18,000 טיסות אל החוף המזרחי של ארצות הברית.
הבורסה בוול סטריט תיפתח מחדש לאחר שלושה ימים שבהם לא התנהל בה מסחר (יום ראשון שבו היא אינה עובדת ושני ימי הסופה). הפעם האחרונה, אגב, שבה הושבתה הבורסה בוול סטריט ליומיים הייתה בשנת 1888.
עם זאת, רבים מן הבתים בניו-יורק עדיין מנותקים מזרם החשמל. הנשיא האמריקני, ברק אובמה, אשר השהה את קמפיין הבחירות שלו, צפוי לבקר באזורים שנפגעו על-ידי 'סנדי' בניו ג'רזי.
על-פי ההערכות, הנזק שנגרם מפגיעת ההוריקן מוערך בין 30 ל-40 מיליארד דולר.

תאריך:  31/10/2012   |   עודכן:  31/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחרי הסופה: משבר תחבורה בניו-יורק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עורך דין הגיש בפעם השלישית בקשה לתביעה ייצוגית בנוגע לביטוח הבריאות של חברי "צוות"    ביהמ"ש: מדובר בשימוש לרעה בהליכי משפט ובפגיעה ב-36,000 חברי הארגון
איתמר לוין
קובע שהחברה פיטרה את הנהג לאחר שדרש לבצע את ההתאמות המגיעות לו וסירב למלא הוראות שעלולות היו להחמיר את מצבו - ולאחר מכן ייחסה לו הפרות משמעת
יואב יצחק
מלבד תרומה אישית המותרת בחוק בסך 8000 ש"ח בפריימריז ב-2008, דאג זילכה להעביר תרומה נוספת בסך 8000 ש"ח שנרשמה ודווחה באופן כוזב למבקר המדינה "כתרומה" של שותפו, אברהם קלדרון    קלדרון: לא תרמתי ולא יזמתי; זילכה הוא שתרם תוך שימוש בשמי; "אני לא מחבב את סילבן שלום; מה לי ולו?"    לא ידוע האם סילבן - הנזהר בצוננים, ידע אישית על התרגיל האסור שביצע זילכה
מירב ארד
כך עולה מסקר שנערך לקראת יום הדיכאון    נשים מדווחות על סימני דיכאון יותר מגברים, ובעלי השכלה נמוכה מדווחים על יותר סימני דיכאון בהשוואה לבעלי השכלה גבוהה
עידן יוסף
העבריין וארבעה מאנשיו חשודים בחטיפת אברך ובהכאתו    עד כה נעצרו 12 איש בפרשה בהם רב מרכסים ובנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il