קואופרטיב אגד, המנהל עבור
משרד התחבורה את מוקד המידע בתחבורה הציבורית "כל קו", החליט לנתק את שירות המידע באמצעות מסרונים, שניתן לנוסעים ללא תשלום - שירות sms8787. כך נודע ל-News1.
במסגרת הזכות שקיבל אגד להפעיל, ללא מכרז, את מוקד התחבורה הציבורית, מופעל אתר האינטרנט של "כל קו" ומוקד המידע הטלפוני "כוכבית 8787".
דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה כי בעקבות כניסתו לתוקף של התיקון לחוק, האוסר על משרד התחבורה לגבות תשלום עבור שירותי מידע, הוחלט להפסיק את שירות sms8787.
לדברי רטנר, לרשות ציבור הנוסעים, המבקש מידע דרך, עומד אתר האינטרנט ומרכז שירות הלקוחות הטלפוני כוכבית 8787.
הדובר לא ציין כי לרשות הנוסעים עומד אפיק נוסף לקבלת מידע, שירות המסרונים של אגד - sms2800. הסיבה לכך היא כנראה היא ששירות זה פועל בניגוד להוראות החוק. למרות זאת, פועל אגד לפרסומו של שירות sms2800, ובד-בבד נמנע משרד התחבורה המופקד על השירות מלפרסם את שירות sms8787.
הדבר גרם לכך שלשירות בתשלום של אגד פונים מדי חודש כחצי מיליון לקוחות, ואילו מספר הפניות לשירות החינמי של משרד התחבורה זעום. הן באגד והן במשרד התחבורה סירבו למסור פרטים על מספר הפונים לשירות sms8787. במשרד התחבורה המופקד על הפיקוח של המוקד ויישום החוק סירבו להשיב על שאלות בנושא, והפנו אותנו לאגד.
בימים אלה תלויה ועומדת בקשה לתובענה יצוגית באשר לכסף אותו גובות בניגוד לחוק מקצת מחברות התחבורה הציבורית עבור שירות המסרונים אותו הן מספקות. דיון ראשון בנושא נקבע לחודש פברואר אצל השופטת גילה כנפי-שטייניץ בבית המשפט המחוזי בירושלים.