X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלום קופרמן הבטיח ל-14 לקוחותיו תשואה חודשית קבועה של 1% - אך למעשה השתמש בכספם לכיסוי גרעונות בחברת ההשקעות שלו ולצרכים פרטיים אחרים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, לימור מרגולין-יחידי, הרשיעה (יום ג', 30.10.12) את מנהל ההשקעות שלום קופרמן בקבלה במירמה של כ-2 מיליון שקל מידי לקוחות במגזר החרדי, להם הבטיח תשואה חודשית קבועה של 1% על השקעותיהם.
קופרמן, בעצמו חרדי ולשעבר מנהל ישיבה, גייס את הלקוחות בשנים 2005-2003, בהן פעל גם במסגרת חברת ניהול ההשקעות פרופשיונל. החברה לא הצליחה להגיע לרווחיות, ומרגולין-יחידי קבעה שקופרמן תכנן מראש ליטול לפחות חלק מכספי לקוחותיו לצורך כיסוי התחייבויות החברה ולצרכים פרטיים שלו. מרגולין-יחידי עומדת על כך שחלק מ-14 קורבנותיו של קופרמן היו אנשים דלי אמצעים, אשר איבדו את כל כספם שנועד לתמיכה בבן משפחה חולה או לרכישת דירה.
קופרמן טען, כי פיתח שיטה המבטיחה תשואה קבועה של 2% בחודש במסחר באופציות. המדינה טענה שדבריו חסרי היגיון ולכן לא הביאה חוות דעת מומחה לסתור אותם. מרגולין-יחידי אומרת, שהחליטה בהיסוס שאין לשלול לחלוטין את גירסתו של קופרמן, אם כי השאלה אינה בעלת משמעות מעשית לנוכח הכרעתה בדבר כוונותיו ומעשיו של קופרמן.
לעומת זאת, לא קיבלה מרגולין-יחידי את גירסתו של קופרמן לפיה פיתח תוכנה שאפשרה לו לעמוד בזמן אמת על מגמות בשוק ההון ולרתום אותן לצרכיו, לאחר שלא הציג ראיה כלשהי לקיומה. מרגולין-יחידי קיבלה חלקית את טענתו של קופרמן בדבר מצבו הנפשי בזמן ביצוע חלק מן העבירות.
בליבת המחלוקת בין התביעה להגנה, האם מדובר היה בהונאה מכוונת או בכשל עסקי בתום לב שמנע מקופרמן לעמוד בהתחייבויותיו ללקוחותיו, הכריעה מרגולין-יחידי לטובת המדינה: "בעת שלקח את הכספים ידע הנאשם שהוא עתיד לעשות ברובם שימוש לכיסוי גרעונות בחברות והוצאות בעסק.
"הנאשם הבין כי הכספים לא ינותבו בטווח הזמן הרלוונטי להתקשרויות תשואה, וידע כי אין לו מקורות הון אחרים לקיום התחייבויותיו. הנאשם ידע בבירור כי בשל כך לא יוכל במועד הפרעון לעמוד בהתחייבויותיו להשבת הקרן ולתשלום ריבית. משכך, במועד ההתקשרות עם כל הנאשמים הציג להם הנאשם במודע מצג כוזב וחסר כל בסיס וממשות בדבר התחייבותו להשבת הכספים ותשלום הריבית".
עוד עומדת מרגולין-יחידי על כך שקופרמן שתק לכל אורך חקירתו במשטרה ומסר לראשונה את גירסתו על דוכן העדים - תשע שנים לאחר האירועים ו-4.5 שנים לאחר פתיחת החקירה נגדו. קופרמן הורשע ב-11 עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, בשלוש עבירות של גניבה בידי מורשה, בשש עבירות של משיכת צ'ק ללא כיסוי ובעבירה של הדחה בחקירה בנסיבות מחמירות.

תאריך:  01/11/2012   |   עודכן:  01/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהל השקעות הורשע במירמה ב-2 מיליון שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צדק באיחור
יוא"ב  |  2/11/12 08:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בשנת 2008 הוריד ה-FAA את דירוג הבטיחות לקטגוריה 2. לאחר שרשות התעופה האזרחית ביצעה את השינויים הנדרשים, הועלה הדירוג חזרה לקטגוריה 1
עופר וולפסון
יצרני הביצים עוצרים את שיווקן בדרישה לעדכן את מחיריהן    המגדלים תובעים תוספת של 4 אגורות לביצה בעקבות טענותיהם להתייקרות של 30% במחירי התערובת אותה אוכלים העופות
עופר וולפסון
ענקית התרופות הישראלית רשמה רווח נקי של 1.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי    ההכנסות עלו ב-6%    מכירות קופקסון עלו ב-13%    יותר ממחצית ההכנסות - מארה"ב
חן מענית
נחשף תמלול עדותה של שרי אריסון במשטרה בפרשת דני דנקנר    אריסון: "בנק ישראל נתן הוראה לפטר את דנקנר; לא אתלה אדם בכיכר העיר ללא הוכחות"
מירב ארד
כך התריעה סא"ל אביטל לייבוביץ, ראש ענף תקשורת בינ"ל מטעם דובר צה"ל, בכינוס בבר-אילן    פרופ' ג'ראלד שטיינברג: בין 2011-2005 היו פי עשרה יותר כתבות נגד ישראל מאשר סוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il