יצרנית הנקניקים והפסטרמות "מעדני יחיעם" מיתגה מחדש את מוצריה בהשקעה של כמיליון שקלים. באירוע השקה שנערך השבוע (יום ג', 30.10.12) בבית הירוק בתל אביב, חשפה החברה את תוצאות הליך המיתוג אותו עברה, במסגרתו עדכנה החברה את הסמליל שלה עם ציור של נקניקייה בראשו, ריעננה את נראות המוצרים, חיזקו את הייחוד של החברה כמותג בוטיק ונוצרה שפה פרסומית מבדלת.
שוק הנקניקים בישראל צפוף וחולש על היקף כספי הנאמד בכ-700 מיליון שקלים בשנה (מחירים לצרכן). הראשונה להוביל היא חברת זוגלובק, המחזיקה נתח של 40%, אחריה טירת צבי עם 30% ויחיעם, השלישית בגודלה, עם נתח של 15%, שאליה צמודה עוף טוב במקום הרביעי עם 13%.
סך כל יצרני המותג פרטי מקבלים 2% מהשוק, והשאר שחקנים פרטיים שונים, חלקם בשוק שאינו כשר.
ביחיעם צופים כי המיתוג החדש יגדיל את אחיזתה בכ־20-15 אחוזים. כלומר, יגדיל את נתח השוק שלה לכדי 18%.
מנכ"ל חברת עדלי אמר כי יחיעם נחשבת לחברה משפחתית יותר ביחס למתחרותיה. לדבריו, הצרכן רוכש את מוצרי הקטגוריה מסיבות רציונאליות בהן: מבצע, טעם וזמינות, ללא עקביות ונאמנות לאורך זמן. "יחיעם שמה לה למטרה ליצור לעצמה זהות מותג מובחנת, מובדלת ואטרקטיבית, אשר מסוגלת לייצר קשר רגשי בקרב צרכני הקטגוריה, שיכול להוביל להעדפה ולאהבה. דווקא בזכות קוטנה, ניתן לנכס לסיפור המותג ערכים שבאים ממקום אנושי, חם, אינטימי, שקוף, נבון ואף להתחבר לבוטיקיות ולתעוזה", אמר.
שלש החוזקות עליהן נשען המיתוג החדש הן: מומחיות, אמיתיות ונועזות. התמחות בייצור נקניקים לאורך שנים, מוצרים מסורתיים ואיכותיים, המיוצרים על-ידי צוות מקצועי, טכנולוגיות מתקדמות וחומרי גלם משובחים.