X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעדני יחיעם. רוצים בולטות על המדפים [צילום: אריה ויסמין]
צפוף בשוק הבשר
מעדני יחיעם מתמתגת: צפי ל-18% נתח שוק
השחקנית השלישית בגודלה בשוק הנקניקים והפסטרמות השקיעה 3 מיליון שקלים ביצירת זהות מותג מובחנת כמותג בוטיק ומקווה להגדיל מכירותיה בכ־20-15 אחוזים
מעדני יחיעם - כרטיס ביקור
שנת הקמה: 1969
מקום: קיבוץ יחיעם
מס' עובדים: 170
מחזור מכירות שנתי: 120 מלש"ח
היקף היצוא: 25% מהיצור
ההשקעה במיתוג: כ-1 מלש"ח
מחיר מסע הפרסום: כ-2 מלש"ח

מנכ"ל לא מעונב
המנכ"ל יוחאי נאמן הגיע לאירוע ההשקה בחליפה ובעניבה והקריא נאום מן הכתב. חוסר הנוחות שלו ניכר, שכן ביום-יום הוא אדם מן היישוב – עמית לשיחה קולחת ולבוש בבגדים פשוטים. אורח חייו צנוע. לפגישות עסקיות בגוש-דן הוא מגיע מיחיעם שבגליל המערבי ברכבת, ואת הרכב חברה הוא מעדיף להשאיר לאחד מעובדיו אם יזדקק לו. אגב, במסגרת המיתוג ייצבע צי החברה (כ-50 רכבים) בצבעי המיתוג החדש.
נאמן, רואה חשבון במקצועו, אינו נחפז למהלכים עסקיים מהפכניים. הוא מכלכל צעדיו במתינות ובאופן מדוד. מבחינה זו, הקיבוץ השמרני והזהיר (יהיו שיאמרו זהיר מדי) בהחלטותיו העסקיות רואה בו כפפה ליד.

יצרנית הנקניקים והפסטרמות "מעדני יחיעם" מיתגה מחדש את מוצריה בהשקעה של כמיליון שקלים. באירוע השקה שנערך השבוע (יום ג', 30.10.12) בבית הירוק בתל אביב, חשפה החברה את תוצאות הליך המיתוג אותו עברה, במסגרתו עדכנה החברה את הסמליל שלה עם ציור של נקניקייה בראשו, ריעננה את נראות המוצרים, חיזקו את הייחוד של החברה כמותג בוטיק ונוצרה שפה פרסומית מבדלת.
שוק הנקניקים בישראל צפוף וחולש על היקף כספי הנאמד בכ-700 מיליון שקלים בשנה (מחירים לצרכן). הראשונה להוביל היא חברת זוגלובק, המחזיקה נתח של 40%, אחריה טירת צבי עם 30% ויחיעם, השלישית בגודלה, עם נתח של 15%, שאליה צמודה עוף טוב במקום הרביעי עם 13%.
סך כל יצרני המותג פרטי מקבלים 2% מהשוק, והשאר שחקנים פרטיים שונים, חלקם בשוק שאינו כשר.
ביחיעם צופים כי המיתוג החדש יגדיל את אחיזתה בכ־20-15 אחוזים. כלומר, יגדיל את נתח השוק שלה לכדי 18%.
מנכ"ל חברת עדלי אמר כי יחיעם נחשבת לחברה משפחתית יותר ביחס למתחרותיה. לדבריו, הצרכן רוכש את מוצרי הקטגוריה מסיבות רציונאליות בהן: מבצע, טעם וזמינות, ללא עקביות ונאמנות לאורך זמן. "יחיעם שמה לה למטרה ליצור לעצמה זהות מותג מובחנת, מובדלת ואטרקטיבית, אשר מסוגלת לייצר קשר רגשי בקרב צרכני הקטגוריה, שיכול להוביל להעדפה ולאהבה. דווקא בזכות קוטנה, ניתן לנכס לסיפור המותג ערכים שבאים ממקום אנושי, חם, אינטימי, שקוף, נבון ואף להתחבר לבוטיקיות ולתעוזה", אמר.
שלש החוזקות עליהן נשען המיתוג החדש הן: מומחיות, אמיתיות ונועזות. התמחות בייצור נקניקים לאורך שנים, מוצרים מסורתיים ואיכותיים, המיוצרים על-ידי צוות מקצועי, טכנולוגיות מתקדמות וחומרי גלם משובחים.

קשובים למחאה החברתית

בחברה מבהירים כי למרות הגידול המשמעותית במכר הכספי, גדל המכר בקילוגרמים מבלי שהמחיר הממוצע יעלה. הם תולים את הסיבה לכך בריבוי מבצעים כתוצאה מהקשבה למחאה החברתית וכתשובה לתחרות בשוק.
במעמד, ציינה יחיעם הישגים חשובים נוספים שרשמה השנה. היקף המכירות של מעדני יחיעם גדל בשנת 2012 בכ-7% לעומת 2011. במהלך 2012-2011 הושקו מספר מוצרים חדשניים בהם קטגוריית נקניקיות ופסטרמות 100% טבעיות, והורחבה סדרת מוצרי "דק דק", תחום בו יחיעם הייתה החלוצה בשוק. גם פעילות היצוא של החברה, בעיקר לארה"ב ולצרפת, רשמה אף היא גידול של כ-30% בשלוש השנים האחרונות.
מנכ"ל מעדני יחיעם [ראו מסגרת] אופטימי. הוא נתלה בגישה שאימצה החברה בשנים האחרונות לתחום החדשנות והמו"פ, המבוססת על המערך הטכנולוגי של החברה ומומחים חיצוניים לחדשנות. במסגרת זו נסרקים באופן שוטף ומדעי תחום מעדני הבשר בעולם ותחומים משיקים. לחברה צבר פרויקטי מו"פ מקוריים וחדשניים אשר נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים. חלק מהפרויקטים מקבלים תמיכה של המדען הראשי.

תאריך:  01/11/2012   |   עודכן:  01/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעדני יחיעם מתמתגת: צפי ל-18% נתח שוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מיתוג חדש לדרק ישן...
טכנולוג מזון  |  3/11/12 11:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
נציגת המובלעת הספרדית במרוקו הדהימה. 1:3 לסביליה על אספניול
עופר וולפסון
אשי האוצר מביעים הסתייגות מקצועית מתהליך מכירת המניות לפוטאש    "הממשלה לא תאפשר שום עסקה שמסכנת או פוגעת באינטרסים הכלכליים והסביבתיים של מדינת ישראל"
עופר וולפסון
הקבוצה תלווה לצורך הקמת המיזם הלוואת בעלים לחברה המשותפת של 25.7 מיליון דולר    תדמור יקבל עבודתו בחברה החדשה שכר של 129.5 אלף ש"ח לחודש ושאר תנאים מפנקים
איתמר לוין
שנתיים נדרשו לחקור חשד לפעילות של חברת נקיון רחובות ללא רשיון וללכלוך רשות הרבים, עוד שש שנים נדרשו לניהול המשפט נגדה - ולבסוף נקבע שלא היה מקום לכל ההליך
מערכת אתר ערוץ הספורט
אחרי ההפסד המפתיע של דיוקוביץ', הבריטי נכנע 2:1 ליאנוביץ' הפולני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il