X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוב הכולל של הערוץ למדינה - 110 מיליון שקל הוועדה שהוקמה כדי לבחון את הסדר החוב דורשת כי לאודר, בעל המניות הדומיננטי, יעביר ערבויות בסך של עד 300 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
רון לאודר. להעמיד ערבויות של קרוב ל-300 מלש''ח

לאחר עיכוב של יותר משבועיים, הוועדה שהוקמה לעניין הסדר החוב של ערוץ 10 אמורה להיפגש היום עם מנהלי הערוץ ונציגי בעלי המניות ולהציג עקרונות להסכמת המדינה לדחיית החובות של הערוץ. הוועדה ממליצה לאפשר לערוץ 10 לפרוס את החוב, אך רק בתמורה לכך שבעל המניות הדומיננטי בערוץ, רון לאודר, יזרים בזמן הקרוב לפחות 120 מיליון שקל לערוץ וכן יעמיד ערבויות של קרוב ל-300 מיליון שקל עד לקבלת רישיון לשידור ב-2013.
הוועדה הוקמה בתחילת ספטמבר, לאחר שהרשות השנייה איימה לחלט את ערבויות ערוץ 10 בהיקף של 65 מיליון שקל, וכן את חובות זכיינית ערוץ 2 רשת, בהיקף של 24 מיליון שקל. בוועדה חברים מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, הממונה על התקציבים גל הרשקוביץ והחשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו.
בערוץ טענו בימים האחרונים כי ההחלטה על אישור פריסת החוב נתקעה לאחר התערבות שר האוצר, יובל שטייניץ. ואולם מקורבים לוועדה מבהירים כי לא הייתה מעורבות פוליטית בעבודה המקצועית של הוועדה.
לערוץ 10 חוב ישן של 65 מיליון שקל עבור דמי זיכיון לרשות השנייה ותמלוגים למדינה עד 2006. בעבודת הוועדה התברר כי החוב בפועל של הערוץ למדינה מגיע ל-110 מיליון שקל, מאחר שלערוץ יש חוב נוסף של 45 מיליון שקל, כולל ריביות, עבור דמי תמלוגים, דמי זיכיון ותשלום עבור מערך עידן פלוס שהערוץ שילם באופן חלקי מ-2010. הוועדה מתעקשת כי הערוץ ישלם את 45 מיליון השקלים האלה באופן מיידי, לפני כל הסדר.
הוועדה גילתה כי ערוץ 10 נמצא במצב גירעוני גם ללא החזרי החובות, ובוודאי שיכולת ההחזר שלו מוטלת בספק. לפי מקורב לוועדה, הערוץ צפוי לסיים את 2012 בגירעון של עשרות מיליוני שקלים, וגם ב-2013 ימשיך להיות גירעוני. התרחיש האופטימי, אומר המקורב, הוא כי הערוץ יתאזן ב-2014. לדבריו, "יש סימן שאלה גדול לגבי ערוץ 10 והיכולת של העסק להחזיר את החוב. האינטרס של המדינה הוא להבטיח ערוץ טלוויזיה נוסף, אבל שלא יהיה סמוך על שולחנה של המדינה. הסכמנו להסדר - אבל בתנאים כלכליים שיבטיחו שזה יהיה ההסדר החמישי והאחרון".
הוועדה דורשת כי בעלי המניות של הערוץ יזרימו לו כסף כדי שיוכל להתמודד עם המצב הגירעוני. בעבר התחייב לאודר להזרים 60 מיליון שקל, אך באוצר דורשים הזרמה נוספת של עשרות מיליוני שקלים. המשמעות היא שלאודר יצטרך להזרים בזמן הקרוב 120 מיליון שקל, כולל החזר חובות. עוד דורשים באוצר כי הערוץ יממש תוכנית התייעלות וקיצוץ בשכר, כפי שהוצגה על-ידי הנהלת הערוץ.
מדובר בתנאים מרחיקי לכת, שספק רב אם הערוץ יוכל לעמוד בהם. מעבר להזרמת הכספים, באוצר ידרשו מלאודר להעמיד בטוחות מול ההתחייבויות השונות. כך, לאודר או חברה שבבעלותו יצטרכו להעמיד בטוחות כנגד החוב של 65 מיליון השקלים וכן בטוחות כנגד ההתחייבויות שלו להזרמות לערוץ.
מלבד זאת, כדי לקבל רישיון שידור יידרש הערוץ להציג לרשות השנייה ערבויות של 167 מיליון שקל. המשמעות היא שבעלי המניות יצטרכו להציג בטוחות של עד כ-300 מיליון שקל. עם זאת, באוצר מתכוונים לבקש מהרשות השנייה להפחית באופן רוחבי את הערבויות הנדרשות לקבלת רישיון.
הצוות המיוחד נפגש גם עם זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת. באוצר מתכוונים להציע גם לקשת ורשת הלוואת מדינה בהיקף דומה, בתנאים דומים - תוך העמדת ערבויות והצגת תוכנית עסקית שכוללת התייעלות.
כחלק מההסדר, באוצר נעתרו לדרישות זכייניות הטלוויזיה לוותר על דמי התמלוגים הקבועים. ב-2013 אמורים דמי התמלוגים של הזכייניות להגיע ל-1.5% מההכנסות, ותמלוגים אלה יבוטלו כליל לערוצים 2 ו-10 - בדומה לביטול התמלוגים לחברות הכבלים והלוויין. בנוסף, באוצר מתנים את ההסדר באישור החקיקה שיזם משרד התקשורת לאיחוד בין הרשות השנייה (המפקחת על ערוצים 2 ו-10) לבין מועצת הכבלים והלוויין (המפקחת על HOT ו-yes). לפי האוצר, המהלך יביא להתייעלות כלכלית שתחסוך למדינה כסף.
גם אם ייאותו בעלי המניות של ערוץ 10 לקבל את ההסדר, נדרשים עוד כמה תהליכים כדי שהוא יבוצע: אישור של היועץ המשפטי לממשלה, גיבוש הצעת חוק בעני ין וכמובן אישור של הכנסת עד 2013. לאחר מכן תידרש הרשות השנייה להכריע אם ערוץ 10 עומד בתנאים לקבלת רישיון שידור ל-15 שנה.
באוצר הדגישו כי מדובר בהסדר שנועד לפתור בעיה נקודתית ולא תקף לשאר שוק התקשורת. "לא נסכים שכל מיני פוליטיקאים יקפצו על זה וידרשו הזרמות כספים לשוק התקשורת", אומר גורם באוצר.

תאריך:  04/11/2012   |   עודכן:  04/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פריסת חוב לערוץ 10 תמורת הזרמת 120 מלש"ח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לסגור את ערוץ 10 כמה שיותר מהר
חןצפה  |  4/11/12 23:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רז
ביום חמישי ייפתח משפטו של יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, שמואשם בעבירות מרמה והלבנת הון    עדותו של מנכ"ל הבנק לשעבר, צבי זיו, חושפת את מערכת היחסים המורכבת עם דנקנר - "היה ברור לי שאם לא אתפטר אקרא בעיתון שלא רוצים אותי"    "בבנק הפועלים היו"ר היה יכול להעביר כל החלטה שהוא רצה"
עמירם ברקת
הערכות: הדוח החיצוני שיוצג הערב לדירקטוריון עלול להטיל אחריות אישית לליקויים על המנכ"ל אלי גליקמן ובכירים נוספים בחברה    גורמים הקשורים לחברה: הסרבול בעידכון השוטף בין היחידות אינו מפתיע
חן מענית
גלובס" חושף את תמליל חקירת מנכ"ל בנק הפועלים בפרשת דני דנקנר    גם כשהודיעו לו כי הוא נחקר באזהרה, קינן לא ביקש עו"ד    קינן על הצהרת ההון של דנקנר: "גם כשלבייב אמר שיש לו בית ב-20 מיליון דולר, אני לא הולך לבדוק"
איתמר לוין
שב ואומר שהעביר לשולה זקן 50,000 שקל עבור אולמרט - למרות שזעם על כך שאולמרט עבר מעיריית ירושלים למשרד התמ"ת
איתמר לוין
חברת הנדל"ן הצלחת יחזקאל תשלם לשוב תמורת הייעוץ המשפטי שהעניק לה במשך 25 שנה ואשר כלל השבחה של מקרקעין במערב ראשון לציון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il