X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הממשלה אישרה הקמת צוות שרים לאסטרטגיה כלכלית בראשות ראש הממשלה עוד יוקם אגף לאסטרטגיה כלכלית-חברתית - יחידה במסגרת המועצה הלאומית לכלכלה הצוותים יתכננו רפורמות משקיות גדולות ותוכניות מתאר
▪  ▪  ▪
נתניהו. "לחשוב קדימה" [צילום: AP]

הממשלה אישרה (יום א', 4.11.12) פה אחד את המלצות הצוות הבין-משרדי לקביעת אסטרטגיה כלכלית-חברתית ארוכת-טווח.
על-פי ההחלטה, יוקם צוות שרים לאסטרטגיה כלכלית בראשות ראש הממשלה. עוד יוקם אגף לאסטרטגיה כלכלית-חברתית - יחידה במסגרת המועצה הלאומית לכלכלה.
האגף יעסוק בזיהוי וניתוח מגמות וסוגיות אסטרטגיות וירכז את עבודת המטה של ועדת השרים של הפורום המקצועי הבכיר ושל הצוות לניהול אסטרטגיה. עוד יעסוק האגף בריכוז עבודת המטה לגיבוש הערכת מצב אסטרטגית, אשר תוצג לממשלה נכנסת לא יאוחר מ-30 יום ממועד כינונה, ולאחר מכן מדי שנה לא יאוחר מ-1 במרס של כל שנה.
האגף יעסוק גם בהובלת עבודת מטה, לגיבוש של מטרות אסטרטגיות, סוגיות אסטרטגיות ותשתית לתוכניות מתאר אסטרטגיות, שתינתן להן עדיפות בעיצוב מדיניות ממשלתית לאורך הקדנציה של הממשלה. באגף יספקו סיוע לצוות לניהול אסטרטגיה במעקב אחר ההתקדמות במימוש הדגשים האסטרטגיים וביישום תוכניות המתאר האסטרטגיות.
כמו-כן, יהיו אחראים באגף על ניהול קשר עם יחידות הממשלה, גורמי מחקר, מגזר שלישי, מומחים, ארגונים בינלאומיים ונציגי ציבור.
הממשלה אישרה כעת גם את הקמתו של צוות שרים לאסטרטגיה כלכלית בראשות ראש הממשלה, במקביל להקמתם של צוותים מקצועיים של כל משרדי הממשלה הרלוונטיים אשר יתכללו את תהליך התכנון והביצוע של הרפורמות ארוכות הטווח של הממשלה.
הצוות הבין-משרדי, בראשות ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, ומנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, מונה על-ידי ראש הממשלה ושר האוצר לפני כשנתיים, במטרה לפתח בישראל תהליך מובנה שיאפשר חשיבה אסטרטגית ארוכת-טווח וביצוע רפורמות בתחומי כלכלה וחברה. בצוות היו שותפים גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, המשנה לנגיד בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג וראש אגף התקציבים במשרד האוצר גל הרשקוביץ.
הצוות התמקד בקביעת אסטרטגיה ממשלתית רחבה וביישום של רפורמות ארוכות-טווח. הצורך בכך, נובע משיטת הממשל, קדנציות קצובות של הממשלות והיעדר תיאום מספק בין משרדי הממשלה השונים. דבר זה פוגע ביכולת המדינה להיערך מבעוד מועד לאתגרים בעלי חשיבות גדולה, כמו בתחום האנרגיה, משאבי הטבע, דמוגרפיה ועוד.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש את חשיבות ההחלטה ואמר כי "עלינו לחשוב קדימה כדי לתת מענה לצרכים האסטרטגיים של המדינה. למרות הקושי המובנה, בארבע השנים האחרונות התחלנו לא מעט רפורמות, שמטרתן לתת מענה לאתגרים אסטרטגיים ארוכי-טווח של מדינת ישראל בתחומי כלכלה וחברה, כגון בניית גדר ההפרדה, הרפורמה בהגברת התחרותיות במשק, ניהול משק הגז, ועדת ששינסקי ועוד. אנחנו נמשיך לבצע רפורמות אלה וגם רפורמות נוספות בתחומי דיור והורדת יוקר המחיה".

תאריך:  05/11/2012   |   עודכן:  05/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר: אסטרטגיה כלכלית-חברתית לטווח הארוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפרי עמרמי
20:51 לברס על טנסי, הטקסנס הביסו 9:21 את בפאלו. נצחונות לדנבר ופאקרס
עידן יוסף
צוות שמינתה הממשלה מגלה כי אם יימשך המצב התחבורתי הקיים ייתקעו אזרחי שעות בפקקים ונזק כבד ייגרם למשק    התשתיות הקיימות כיום אינן מאפשרות שיפור של תחבורה ציבורית שתציל את המצב
עידן יוסף
הבחירות נדחו ביומיים מהמועד המתוכנן, על-מנת שחברות המחשוב האחראיות על ביצוע הליך הבחירות הממוחשב, ואשר מפעילות גם את הבחירות לרשימת הליכוד, יוכלו לקיים הכנה מקדימה
מערכת אתר ערוץ הספורט
טילמן (20 נקודות) הוליך את קטש לנצחון על חברו ליובין באולם בגן נר
אסף אקרמן
הכוכב יצא דווקא מעודד אחרי הפסד הבית. ג'וקיץ': נבנה פה משהו שונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il