X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברבעון השלישי של 2012 נרשמה נסיגה ריאלית של 1% בייבוא הסיבה לנפילה - ירידה חדה, של כ-9%, בייבוא נכסי השקעה, לצד ירידה קלה בייבוא מוצרי צריכה
▪  ▪  ▪
ציפייה לפעילות ממותנת גם בחודשים הבאים [צילום: AP]

ברבע השלישי של 2012 נמשכה נסיגה ריאלית של כ-1% בייבוא הסחורות למשק בהשוואה לרבעון הקודם, לאחר נסיגה של 3.7% בייבוא ברבע השני של השנה. כך עולה (יום ב', 5.11.12) מניתוח מחלקת המחקר באגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים.
הרמה החודשית הממוצעת של ייבוא הסחורות למשק הסתכמה ברבע השלישי של השנה בכ-3.9 מיליארד דולר. הירידה בהיקף ייבוא הסחורות נגזרה ברובה מירידה חדה, של כ-9%, בייבוא נכסי השקעה, לצד ירידה קלה בייבוא מוצרי צריכה, בעוד בייבוא חומרי הגלם לתעשיה, המהווה קרוב ל-60% מסך ייבוא הסחורות, נרשם גידול.
ברבע השלישי של השנה נרשם גידול ריאלי מחודש, של כ-2%, בייבוא חומרי הגלם, לאחר נסיגה של 1.5% ברבע השני של השנה וגידול של 5.8% ברבע הראשון. הגידול בייבוא חומרי הגלם נגזר בחלקו הגדול מגידול מהיר בייבוא כימיקלים (8%), בעוד יתר חומרי הגלם המיובאים נעו בין ירידות לגידול מתון בלבד.
כך, בעוד גידול מתון של כ-1% נרשם בייבוא חומרי הגלם לתעשיית המכונות והאלקטרוניקה, מתכות יקרות, גומי ופלסטיק וברזל ופלדה; הרי שנסיגה חדה נרשמה בייבוא המתכות האל-ברזל (9%-) ועץ ומוצריו (9%-), לצד נסיגה בייבוא חומרי גלם לתעשיית הנייר (3%-) וקיפאון בייבוא מזון, בדים וחוטים. הרמה החודשית הממוצעת של ייבוא חומרי הגלם בתקופה הנסקרת הסתכמה בכ-2.3 מיליארד דולר. בחינת התפתחות מחירי התשומות המיובאות במונחים דולריים מגלה כי ברבע השני של 2012 חלה עלייה קלה ביותר, כמעט קיפאון (0.2%), במחירי חומרי הגלם המיובאים, זאת לאחר ירידה של 2.4% ברבע הראשון השנה.
על-אף הקיפאון במחירי חומרי הגלם הדולריים, הרי שהפיחות בשער החליפין של השקל ביחס לדולר (1.4% ברבע השני של 2012) גרם בפועל להתייקרות מחירי הגלם במונחים שקליים.
להערכת ההתאחדות, ברבע השלישי של 2012 רשמו המחירים הדולריים של התשומות המיובאות יציבות. נתון רשמי של מחירי הייבוא לרבע השלישי של השנה צפוי להתפרסם על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-23 בדצמבר.
אינטל סיימה לשדרג; נפילה בייבוא נכסי השקעה
ברבע השלישי של השנה נרשמה נסיגה ריאלית חדה, של כ-9% בייבוא נכסי השקעה (ללא אוניות ומטוסים), בהמשך לנסיגה של כ-10% ברבע השני של השנה. נסיגה זו, נגזרה מנסיגה נוספת בייבוא המכונות והציוד (9%-), זאת ככל הנראה, על-רקע שלבי סיום ההשקעות המאסיביות שביצעה חברת אינטל בשדרוג מפעלה.
כמו-כן, ברבע השלישי של 2012 חלה נסיגה קלה נוספת, של כ-1%, בייבוא מוצרי הצריכה, לאחר נסיגה דומה ברבע השני של השנה. הירידה בהיקף הייבוא משקפת ירידה ריאלית של כ-3% בייבוא מוצרים בני קיימא, זה הרבעון הרביעי ברציפות, אשר מותנית בחלקה הודות לגידול של כ-1% בייבוא מוצרים לצריכה שוטפת.

תאריך:  05/11/2012   |   עודכן:  05/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רבעון שני ברציפות של הצטמצמות בייבוא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
החוק החדש קובע כי שעון הקיץ יסתיים מדי שנה ב-1 באוקטובר    ח"כ הורוביץ: "אמנם מדובר בשיפור, אך שכולנו נפסיד כל שנה חודש שלם של אור אחר-הצהריים. רק הארכה קבועה של שעון הקיץ עד 1 בנובמבר תפתור העניין"
שירלי בר דיין
הפתעה: פרשת העלאת המחירים תידון בביה"ד. האדומים ייקנסו?
עופר וולפסון
בפגישה עם שר האוצר, סיכם סטיב באלמר על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ממשלת ישראל לקידום טכנולוגיית התקשוב
איתמר לוין
שינה את גירסתו בנוגע לסכומי השוחד שלטענתו ניתנו בקיץ 2005 לאורי שטרית, אלי שמחיוף ויהושע פולק    מסביר שבזמן אמת לא בדק מי קיבל כמה, אלא רק וידא שיקבל בחזרה מיזמי הולילנד את כל כספי השוחד
איתמר לוין
יו"ר ועדת הכנסת לביקורת המדינה אומר שנחרד מן המידע שקיבל בפרשת הרפז    תוקף גם את וינשטיין על העיכוב בטיפול בהיבטים הפליליים של הפרשה: "התנהגות של אחרון האנשים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il