X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחוף המזרחי של ארצות הברית נפתחות הקלפיות בבחירות לנשיאות הנשיא צפוי לבלות את היום המותח במשחק כדורסל עם חבריו בשיקגו סופה נוספת צפויה להכות בניו-יורק ובניו ג'רזי ביום רביעי
▪  ▪  ▪
תחנות ההצבעה נפתחו. יום הבחירות הגיע [צילום: AP]
במאה מילה
בארה"ב זה פשוט: או שאתה עם הרפובליקנים או שאתה עם הדמוקרטים. או שאתה פיל או שאתה חמור. אצלנו אין בחירה: בכל מקרה תצא חמור גדול.
ימני יכול להצביע ליכוד ולגלות שבחר במי שיסלק אותו מביתו. שמאלני יכול להצביע עבודה ולגלות שבחר דייר במגדלי פאר שמה אכפת לו מסוציאל-דמוקרטיה וזה. להצביע מרצ – ונציגיך ישבו עם שס. שס – ויתעלמו מגזענות כלפי ילדיך.
זו אולי הסיבה שישראלים רבים פונים – בייאושם או דווקא בתקווה – למפלגות מרכז, עלק. הללו צצות בטרם גיבשו אידיאולוגיה, מרעישות קדנציה או שתיים, ונעלמות בלי שנתגעגע. מצד אחד, מי צריך אותן. מצד שני, אצלן מובטח שתצביע נכון: בחרת זיגזג, תקבל זיגזג.

בחוף המזרחי של ארצות הברית נפתחות בשעה זו רוב תחנות ההצבעה בבחירות לנשיאות ארצות הברית אך כבר כעת ניתן להצביע לפחות על ניצחון אחד של הנשא המכהן, ברק אובמה, על יריבו הרפובליקני מיט רומני. שני כפרים קטנטנים במדינת ניו המפשייר היו הראשונים להצביע. באחד מהם, שבו מתגוררים 12 תושבים, הגיעו היריבים הפוליטיים לשוויון ובשני קיבל אובמה 23 קולות לעומת 9 שקיבל רומני.
הקלפיות שנפתחו כעת צפויים להישאר פתוחים עד סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר שעון ישראל. במטה של הנשיא אובמה אומנם עמלים קשה ונמצאים בקשר עם המטות המקומיים במדינות המתנדנדות על-מנת שאלה יוציאו מצביעים לבחירות. אך הנשיא עצמו נמצא בעירו שיקגו וצפוי להעביר את היום במשחק כדורסל עם חבריו.
מדובר במנהג שסיגל לעצמו אובמה בקמפיינים שניהל בעבר - מאז ההתמודדות שלו בפריימריז הדמוקרטיים מול הילרי קלינטון דרך היום שבו נבחר לנשיא לפני ארבע שנים ועד היום. יהיה מי שיקרא לזה ניקוי ראש, יהיה מי שיקרא לזה אמונה טפלה שזה הצעד שייתן לו מזל ביום הבחירות.
אבל כאמור, המטות המקומיים של אובמה במדינות המתנדנדות עמלים קשה מאוד על-מנת להביא מצביעים אל הקלפיות. במדינת איווה, לדוגמה, ישנם לפחות 100 מטות שכאלה. בימים האחרונים ניהלו המטות הללו בליץ תעמולתי שבמהלכו פנו פעילי המטות לתושבי המדינה - טלפונית ובביקורי בית - במטרה להעלות את אחוז ההצבעה. זאת בשל ההנחה שאחוז הצבעה גבוה ישרת את אובמה ויעניק לו יתרון על פני רומני.
סקר ארצי אחרון שפורסם אמש ברשת סי.אן.אן העניק לאובמה יתרון של שני אחוזים על פני רומני. גם ברוב מדינות המפתח זוכה אובמה ליתרון בסקרים. בניגוד לרומני, שצריך לנצח כמעט בכל מדינות המפתח על-מנת להגיע למספר הקסם של 270 האלקטורים הנדרשים לניצחון - נמצא אובמה במצב טוב יותר ואולי בשל כך הוא גם יכול להרשות לעצמו להיות נינוח ביום הבחירות שיקבע האם יעזוב את הבית הלבן ויחזור לשיקגו או שיישאר בוושינגטון לארבע שנים נוספות.

סופה נוספת צפויה לפגוע בניו-יורק

בשל הקשיים והנזק הכבד שנגרם כתוצאה מפגיעת הסופה סנדי הוציא מושל מדינת ניו-יורק צו שמאפשר לתושבים להצביע בכל תחנת הצבעה ברחבי המדינה. זאת משום שלכמיליון וארבע מאות אלף בתים ובתי עסק בניו-יורק ובניו ג'רזי עדיין אין חשמל ובשל העובדה שתושבים רבים לא נמצאים בבתיהם.
ועוד מנסים בחוף המזרחי להתחיל ולשקם את הנזקים הכבדים ומרכז החיזוי הלאומי האמריקני הודיע שלקראת יום רביעי צפויה לפגוע באזור ניו-יורק וניו ג'רזי סופה נוספת שתכלול רוחות חזקות, גשם רב ואולי אפילו שלג. על-פי התחזיות צפויה הסופה להגיע לניו-יורק ביום רביעי בערב ולהישאר באזור עד ליום שישי תוך שהיא עלולה לגרום לנזקים נוספים לאזורים שעדיין לא הספיקו להתאושש.

תאריך:  06/11/2012   |   עודכן:  06/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקלפיות נפתחות; אובמה משחק כדורסל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הלילה יום השקרנים השמאלנים
השמאל באבל  |  6/11/12 15:13
2
שימשיך לשחק ולא ישוב לבית הלבן ל"ת
בתקוה ואיחולים  |  6/11/12 16:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כמעט 3,000 משרות מוצעות בתחומי העבודה של מפוטרי גל הקיצוצים האחרון במשק, מתוכן 1,678 משרות בשוק הסלולר והשירות
עידן יוסף
בתלונה לרשות השנייה טוענת התנועה כי אילנה דיין נתנה ב"עובדה" לאולמרט פתחון פה מופלג כדי להציגו כמנהיג אמיץ לעומת נתניהו וברק שהוצגו כהרפתקנים
עופר וולפסון
דירקטוריון החברה הורה על הקמת ועדה מטעמו שתבחן אלו נכסים יימכרו    במשרד האוצר בוחנים עם החברה חלופות לפתרון מימוני
מירב ארד
רשת SLH הבינלאומית למלונות בוטיק מצרפת לרשימתה את מלון "האפנדי" שנחנך לאחרונה בעכו    זהו המלון הראשון בישראל שצורף לרשת היוקרתית
יואב יצחק
הבדיקה נערכת בעקבות החשיפה ב-News1    השר סילבן שלום יידרש להציג את כל המסמכים וההוכחות בשאלה מי התורמים האמיתיים    רעייתו ג'ודי שלום-ניר-מוזס וידידה האישי יגאל זילכה הם שזיהמו את הקמפיין של שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il