X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר שראש עיריית ירושלים לשעבר לא ביקש לתרום ל"יד שרה" בזיקה ישירה לפעולותיו בנוגע להולילנד האחראית על התרומות בארגון: אני פניתי לש"ד ולא לופוליאנסקי
▪  ▪  ▪
לופוליאנסקי. "משכמו ומעלה" [צילום: בוצ'צ'ו]

אברהם פיינר, שהיה חבר מועצת עיריית ירושלים והנהלת העירייה, ביקש מיזמי הולילנד תרומות למוסדות "בית מלכה" שבראשם עמד, ואמר שיעזור להם בכל בקשה בנוגע לפרויקט. כך אומר (יום ג', 6.11.12) ש"ד. לדבריו, ההיכרות ביניהם נוצרה בסוף 1999 לצורך מתן תרומות לרשת החינוך של חסידות בלז, ובהמשך הדרך עמד פיינר בקשר ישיר עם היזם הלל צ'רני.
במקור טען ש"ד שהשוחד לפיינר ניתן במסגרת מאמצי היזמים לספח 41 דונם לשטח הולילנד, אולם התברר שבאותה עת (שנת 1994) לא נשא פיינר במשרה כלשהי בעירייה. כעת אמר ש"ד, כי פיינר עזר בנוגע לתוכניות שונות של הפרויקט, בנושא היטלי ההשבחה ובנושאים נוספים, אם כי אינו זוכר מתי במדויק. הסניגור עו"ד גיורא אדרת שאל מה היה הצורך לשחד גם את פיינר, וש"ד השיב שפיינר ריכז את הסיעות החרדיות בעירייה והבטיח את תמיכתן בפרויקט. אדרת: "אורי לופוליאנסקי לא הספיק בשביל להביא את החרדים?". ש"ד: "לא".
אדרת: "איך אתה עושה את הקישור ואומר שאדם שבכלל לא היה ב-1994 קיבל שוחד?". ש"ד: "זכרתי שהוא עזר לי גם בדבר הזה". אדרת: "אתה לוקח אנשים, לוקח אירועים, מייחס את הכל ושם למעלה כותרת: שוחד". ש"ד: "לא נכון". אדרת: "אתה לוקח איזשהו גרעין של אמת ובונה עליו מגדל של שקרים". ש"ד: "נכון שטעיתי ביחס לפיינר. זו הייתה טעות בתום לב". אדרת: "אז הכל טעויות בתום לב". ש"ד: "לא הכל טעויות ולא הכל בתום לב".
הקרדיט ניתן לעד המדינה
בהמשך עבר אדרת לשוחד שלטענת ש"ד ניתן ללופוליאנסקי כאשר היה סגן ראש עיריית ירושלים ולאחר מכן ראש העירייה. לדברי ש"ד, בשנות ה-90 הוא תרם ל"יד שרה" (הארגון שהקים לופוליאנסקי) 2-1.5 מיליון שקל, אך הקבלות אינן בידיו משום שלא שמר שום מסמך מתקופה זו. הוא אישר, כי בשנות ה-2000 הוא קיבל קרדיט אישי על תרומותיו ל"יד שרה" (תעודות הוקרה, שלטי הנצחה ועוד), לדבריו - משום שצ'רני סירב לקבל את הקרדיט. עוד אישר, כי התרומות בסך 1.4-1.3 מיליון שקל ניתנו בצ'קים שלו ושל החברות שבבעלותו, וכי את הקבלות עליהן הכניס להנהלת החשבונות שלו.
לדברי ש"ד, באחת הישיבות ציין לופוליאנסקי את חשיבות "יד שרה" עבורו, והוא עצמו הציע לתרום לארגון. מדי פעם היה לופוליאנסקי מתקשר, מציין פרויקט מסוים ולאחר מכן הייתה מועברת התרומה במימונם של היזמים. "כמעט ולא הייתה קורולציה בין התרומות לבין פעולות שעשה לופוליאנסקי לטובת הפרויקט", הוסיף. "לא היה כל קשר, שהוא יאמר שהוא רוצה כסף בשביל פעולה מסוימת". אדרת: "האם ניתן לייחס תרומה ספציפית לפעולה ספציפית?". ש"ד: "אולי במקרה".
עוד אישר ש"ד, כי התרומות ל"יד שרה" ניתנו בגלוי וכי בשנת 2000 העניק צ'רני תרומה נכבדת לארגון. לטענת ש"ד, ברגע בו לופוליאנסקי היה בתפקידו הבכיר בעירייה וידע על התרומות - הוא היה יכול לסרב לטפל בפרויקט הולילנד, "ואז הייתי אומר שזה לא שוחד. ברגע שהוא המשיך להיענות לכל הבקשות וידע שבו-זמנית הוא מקבל כספים ל'יד שרה' - אני רואה בזה שוחד".
להרחיק את הולילנד מהתרומות
לדברי ש"ד, "אני לא רואה את לופוליאנסקי באותו אור כמו האחרים. הוא משכמו ומעלה, חוץ ממקרה או שניים הוא לא דיבר על עזרה אישית, ובזה ראיתי את ההבדל המוסרי הגדול. הוא עשה ועושה דברים לתפארת". אדרת: "ועל 'יד שרה' כארגון שראוי לתרומות - גם בזה אתה מסכים איתנו". ש"ד: "100%". השופט דוד רוזן: "מאיפה הוא צריך לדעת שאתה תורם לו כדי שיקדם דברים בעירייה?". ש"ד השיב, שהוא אינו יכול אלא לתאר את העובדות בדבר סיועו של לופוליאנסקי לפרויקט.
לדברי ש"ד, צ'רני השתמש בו כמתווך כדי שלא ייחשפו תרומותיה של הולילנד בזמן שעניינה נדון בוועדה המקומית. אדרת: "מי מזוהה עם הולילנד יותר ממך? אתה מזוהה עם הולילנד יותר מצ'רני, שעד המשפט הזה איש במדינה לא ידע שהוא קשור להולילנד". ש"ד: "התרומות לא ניתנו בשם הולילנד". אדרת בציניות: "ולא מזהים באותה תקופה שד' זה הולילנד. זו ממש דרך להרחיק את עצמו". ש"ד: "כך דיברנו. בסוף גם הוא העביר תרומות". לדברי ש"ד, כל התרומות כוסו באמצעות הלוואות שקיבל מחברות הולילנד תיירות (צ'רני) והולילנד פארק (פולאר). אדרת ציין, כי צ'רני ובני משפחתו תרמו מיליוני שקלים למוסדות רבים.
האחראית על גיוס התרומות ב"יד שרה", שושנה שרעבי, העידה במשטרה, כי פניותיה לש"ד ולצ'רני היו מיוזמתה ולא בהפנייתו של לופוליאנסקי. ש"ד הכחיש את הדברים ואמר שהפניות אליו הגיעו מלופוליאנסקי עצמו. אדרת טען שאם ש"ד תרם - היה זה מיוזמתו ומרצונו, וצ'רני לא החזיר לו את הכסף. ש"ד הגיב: "שקר!".

תאריך:  06/11/2012   |   עודכן:  06/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ש"ד: לא היה קשר בין התרומות למעשי לופוליאנסקי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הכותרת שקרית מגמתית ומטעה
הבנת הנקרא  |  6/11/12 18:51
2
זמן לתיקון כתב אישום
א.א.  |  6/11/12 19:07
 
- א.א., מעניין שאתה כותב כאן
מושיקו  |  6/11/12 20:32
3
העיקר שעצרו את לופוליאנסקי
עזרא מועלם  |  6/11/12 19:33
4
נראה ש ש.ד. חדור נקמנות תהומית
פוריה  |  7/11/12 07:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הערת אגב של השופט דוד רוזן בנוגע לש"ד עוררה חילופי דברים עם הסניגורים וחילופי "מחמאות" בין עד המדינה לבין ספסלי ההגנה
עופר וולפסון
החוק מסדיר את העיסוק בתחום ומשווה את מעמד ההנדסאים לבעלי תואר אקדמי בהתמודדות על משרות ובקידום מקצועי בגופים ציבוריים
עופר וולפסון
באמצעות הליך הרשומון הממוחשב, עוד טרם שינוע היהלומים מנתב"ג לבורסת היהלומים ברמת גן, מעבירות חברות השילוח באופן אלקטרוני את נתוני הייבוא למכס להתרה, והשידורים עוברים למינהל היהלומים
יפעת גדות
מכשירי האדים מפיצים תרסיס אשר מקורו במי המילוי של המכשיר, ובנוכחות חיידקי לגיונלה במים פעולה זו עלולה לגרום להדבקת בני הבית
איציק וולף
בחוף המזרחי של ארצות הברית נפתחות הקלפיות בבחירות לנשיאות    הנשיא צפוי לבלות את היום המותח במשחק כדורסל עם חבריו בשיקגו    סופה נוספת צפויה להכות בניו-יורק ובניו ג'רזי ביום רביעי
רשימות נוספות
ש"ד לא הגיש דוחות מס מאז 2004  /  איתמר לוין
רוזן: אתמקד בתשתית הראייתית ולא בכל פרט  /  איתמר לוין
הוגבלו השיחות בין ש"ד לבין פרקליטיו  /  איתמר לוין
סדרי עדיפויות  /  איתמר לוין
מכסחי הש"ד  /  איתמר לוין
שחור-לבן  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il