X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרבית הציבור בישראל אינו מודע למחלת האלצהיימר ולדרכים לסייע לחולים ולבני משפחתם, למרות שבישראל כ-100 אלף חולים במחלה כל אדם שני בישראל מעל גיל 80 חולה במחלת האלצהיימר חשוכת המרפא
▪  ▪  ▪
לא יודעים למי לפנות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

סקר חדש של מכון מותגים שנערך בימים אלה עבור עמותת עמדא, המסייעת לחולי אלצהיימר ומחלות דמנציה ולבני משפחתם - קובע כי מרבית הציבור בישראל אינו מודע למחלת האלצהיימר, שהינה מחלה חשוכת-מרפא ולדרכים לסייע לחולים ולבני משפחתם.
בסקר השתתפו 513 מרואיינים מקרב האוכלוסיה היהודית בגילאי 18 ומעלה - המהווה מדגם ארצי מייצג. הסקר בוצע באמצעות שאלון, שכלל תשע שאלות.
כשליש מהציבור ציינו בסקר כי הם מכירים אישית חולה אלצהיימר (34 אחוז), לעומת 41 אחוז בסקר דומה שנערך בשנת 2009. רק 14 אחוז מהציבור מכירים ארגון או עמותה שמסייעים לחולי אלצהיימר ולבני משפחתם ו-9 אחוז אינם בטוחים אם הם מכירים גוף כזה. 77 אחוז אינם מכירים כלל. נתון מעניין: 77 אחוז מבני ה-65 ויותר אינם מודעים לארגון או לעמותה הפועלים בישראל לסייע לחולי אלצהיימר ולבני משפחותיהם. נתון דומה לבני 24-18 (77.3 אחוז).
רק 5 אחוז מהציבור מכירים את פעילות עמותת עמדא, המסייעת לחולי אלצהיימר ומחלות דומות ולבני משפחותיהם, ו-3 אחוז השיבו כי אינם בטוחים אם הם מכירים את העמותה. ל-92 אחוז אין מודעות לעמותת עמדא הפועלת רבות בנושא זה.
60 אחוז מהציבור בישראל אינו מודע אם יש סיוע כלשהו מטעם המדינה למען חולי אלצהיימר. 12 אחוז סבורים שיש סיוע סביר מטעם המדינה; 2 אחוז סבורים כי יש סיוע רב ומספק ו-26 אחוז סבורים כי אין כל סיוע או שישנו סיוע מינימלי בלבד. נתונים נוספים: 62 אחוז מהנשאלים סבורים כי מחלת האלצהיימר גורמת לחולים להתנהג בצורה שמביכה את משפחתם. 72 אחוז מסכימים כי המחלה הופכת את החולים למעמסה כבדה ולעול על משפחתם. 72 אחוז אף סבורים כי רבים מהחולים מידרדרים למחלה באופן הדרגתי. 39 אחוז מסכימים כי קיימות תרופות שונות המסוגלות להקל על ההשפעות של מחלת האלצהיימר.
לא ברור מי מסייע
באשר לנכונות להיעזר בעמותת עמדא: 74 אחוז מהנשאלים השיבו כי ישקלו להיעזר בעמותה המסייעת לחולי אלצהיימר ובני משפחתם אם מישהו מבני משפחתם או ממכריהם היה חולה באלצהיימר. פחות נכונות בקרב גילאי 55 ומעלה (63 עד 66 אחוז) לעומת 76 עד 80 אחוז בקרב צעירים יותר.
גרי רוט, מנכ"ל עמותת עמדא, ציין כי הסקר מצביע על חוסר מודעות בקרב הציבור למחלת האלצהיימר ולדרכים לסייע לחולים ולבני משפחתם. רוט ציין כי מחלת האלצהיימר הינה מחלה סופנית, שנכון להיום לוקים בה כ-100 אלף בני אדם בישראל. למעשה, כל אדם שני מעל גיל 80 לוקה בה. רוט: "עמותת עמדא חברה בארגון האלצהיימר הבינלאומי והיא פועלת רבות למען החולים ובני משפחתם באמצעות הפעלת קבוצות תמיכה ברחבי הארץ; הפעלת פרויקטים ייחודיים לשיפור איכות חיי החולה ובני משפחתו; קיום כנסים וימי עיון להגברת המודעות והדרכות לאנשי מקצוע בתחום הדמנציה והאלצהיימר". העמותה גם מפעילה מרכז מידע ארצי: כוכבית 8889.
חזון עמותת עמדא, שהינה עמותת מתנדבים ארצית, הוא להעניק איכות חיים מיטבית לחולים ולבני משפחותיהם. העמותה נוסדה בשנת 1988 על-ידי בני משפחה של נפגעי אלצהיימר ונרשמה כחוק. לעמותה מתנדבים ב-55 סניפים ברחבי הארץ. הערכים העומדים בבסיס פעולתה הם כבוד לחולה ולמשפחתו, מחויבות ומקצועיות, פיתוח מודעות ציבורית לחשיבות אבחון המחלה ומתן מידע לחולה ומשפחתו; תמיכה בפיתוח ידע מקצועי על-ידי קידום מחקרים הבוחנים היבטים שונים של הנושא.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  07/11/2012   |   עודכן:  07/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל אדם שני מעל גיל 80 חולה באלצהיימר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קראתי ו... על מה הכתבה? ל"ת
מירר  |  7/11/12 15:36
 
- על מה מדובר?!
יוסי גימל  |  8/11/12 09:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
השופט יצטרף ליפת בדרג הבכיר. שמואלביץ' ישפוט לראשונה משחק בינלאומי
מוטי פשכצקי
הבורר צפוי לתמוך בצד הנתנייתי בגלל גיל השחקן. תשתפר הגישה לאיצטדיון?
אלעזר לוין
התשלום - דמי פינוי ל-7 מתחמים משפחתיים ליד שיכון בבלי בת"א    לאחר הפינוי תבנה 145 דירות בשני מגדלים
יפעת גדות
כאשר זיכרון מפחיד מקושר לריח, אפשר להשתמש באותו תמריץ (ריח) כדי לשחזר את הזיכרון במהלך שינה בלי להפריע את השינה    אם חוזרים על השיחזור, הזיכרון המפחיד מתעצם אבל אם השיחזור נעשה בנוכחות טיפול החוסם ייצור חלבונים באזור מוחי הקשור בפחד - הזיכרון המפחיד נחלש
יפעת גדות
בן 110 שנים טוען כי הסוד לאריכות ימיו הוא העצלנות, אך לדברי משפחתו הסיבה לכך היא שיקוי ששתה בהודו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il