X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
באי-כוחה של זכיינית ערוץ 2 טוענים שההסדר שהציעה ועדת לוקר הוא חקיקה פרטנית הפוגעת בזכויות יסוד של קשת, ומוכיחה שהרגולציה היא רק כלי לתלות של הזכיינים בגורמים פוליטיים
▪  ▪  ▪
מידת הלחץ של הזכיין על הרשויות [צילום: פלאש 90]

זכיינית ערוץ 2, שידורי קשת, מזהירה שתעתור לבג"ץ נגד המלצות ועדת לוקר בעניינו של ערוץ 10. קשת טוענת, כי מדובר בחקיקה פרטנית לטובתו של ערוץ 10, המפלה את יתר הזכייניות ולכן היא לא תעמוד במבחן בג"ץ. הדברים כלולים במכתב ששיגרו (יום ד', 7.11.12) עוה"ד רון גזית, בני רוטנברג ואמיר ונג למשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים כלכליים, אבי ליכט.
באי-כוחה של קשת מתייחסים להמלצות להאריך את זכיונו של ערוץ 10 בשלוש שנים למרות שטרם שילם את דמי הזיכיון לשנים 2012-2010, תוך יצירת האפשרות שבעליו יקבלו לאחר מכן רישיון לעוד 15 שנים. עוד מוצע, כי מועד פרעון חובותיו של הערוץ למדינה - 110 מיליון שקל - יידחה בארבע שנים לאחר שכבר נדחה פעם אחת. חברת החדשות של ערוץ 10 תוכל להמשיך לפעול מתל אביב, בניגוד לחוק הקובע שתפעל מירושלים; הערוץ יוכל להמשיך להשתמש בחינם באפיק 10; הוא יקבל הארכת זיכיון בלא ערבות כלשהי; והערבות בגין חבילת ההטבות תהיה 56 מיליון שקל בלבד - פחות ממחצית החובות.
לדברי קשת, הסדר זה יהווה "המשך ישיר למדיניות המתמשכת, הבלתי-שוויונית והמפלה, השוררת כיום בשוק הטלוויזיה המסחרית". עוד נטען, כי ההסדר ישמוט את הקרקע מתחת לרגולציה הקשה החלה על הטלוויזיה המסחרית, ויחשוף שמטרתה האמיתית היא לפגוע בחופש הביטוי בכך שהזכיינים נאלצים לשחר שוב ושוב לפתחם של פוליטיקאים.
באי-כוחה של קשת אומרים, כי היו מצפים לראות הסדר דומה שיחול גם על קשת ורשת, כך שגם הן יוכלו לפעול במסגרת זיכיון בחינם עד 2015. עוד הם דורשים לקבוע, כי כל זכיין יקבל ארכה של שלוש שנים לתיקון הפרות הזיכיון, בין אם מדובר בחובות כספיים ובין אם מדובר במחויבויות תוכניות. אם ייקבע הסדר כזה, הם אומרים, עליו לכלול את האפשרות להשתמש ללא תשלום באפיקים הקיימים ואת ביטול החובה לרכוש את חברות החדשות של שני הערוצים.
לדברי קשת, טענותיה אלו אינן נוגעות לצורך לקבוע הסדר כולל חדש לטלוויזיה המסחרית בשל מצוקתה הקשה, אלא רק "למחשבה הפסולה והשערורייתית כאילו ניתן לקבוע הסדר חדש לתועלתה של ישראל 10 בלבד". הסדר כזה, טוענים באי-כוחה, יפגע בזכויותיה החוקתיות בצורה שלא תוכל לעמוד במבחן משפטי.
"הסדר פרטני לישראל 10 משמעו שכל כללי הרגולציה אשר קבועים כביכול בחוק, הם למעשה חסרי משמעות! אין מדובר בחוק של ממש, אלא במסכת הוראות שמשנים, דה-פאקטו, ואף ברטרואקטיביות, לפי מידת הרצון הטוב שמצליח זכיין לגייס בקרב הרשות המבצעת והרשות המחוקקת", טוענים גזית, ונג ורוטנברג.

תאריך:  08/11/2012   |   עודכן:  08/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קשת: נעתור לבג"ץ נגד ההסדר בערוץ 10
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חחח...כשהפוליטיקה עוברת ל"צד
הלא נכון של התקשו  |  8/11/12 09:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במשרד הרווחה התקבל לפני כשנה דיווח מהמשטרה על חשד להתעללות במוסד הפסיכיאטרי, כמה חודשים לפני פתיחת החקירה    אמש ערך סגן השר ליצמן ביקור-פתע במקום
יפעת גדות
נסיגת שיער ברקות, התקרחות בדפוס של כתר, התקמטות תנוכי האוזן או מרבצי שומן צהובים סביב העפעפיים מעלים את הסיכון להתקפי לב ולמחלות לב
איתמר לוין
בית הדין הורה להחזיר לעבודה עובד במחלקת הרכש, אשר לטענת חברת החשמל נחשד בקבלת שוחד - אך היא לא הציגה בפניו את החשדות נגדו ולא פירטה אותם גם באוזני בית הדין
עידן יוסף
כביש 3507, המחבר בין קריית ארבע חברון למערת המכפלה, נחנך בטקס חגיגי במעמד השר ישראל כ"ץ    כ"ץ: "הבית שלנו בחברון ולא נוותר עליו"
יצחק אלהרר
רכב מסוג מזדה ביצע פרסה על קו לבן במעבר רכב חרום בכביש בין עירוני והתנגש בעוצמה ברכב שנסע בנתיב ממול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il