X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: אריאל ורהפטיג]
בבוקר יום שישי, הגיעה אל חיפה MSC MAEVA - האונייה הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את הנמל גודלה העצום אפשר לעובדים לשבור שיא בקצב פריקת המכולות אחר-הצהריים, נפרדה האונייה מהנמל במסעה לארה"ב, ללא אף עצירה בדרך
▪  ▪  ▪
עדני סימקין ומנדי זלצמן [צילום: אריאל ורהפטיג]

ישראל על מפת הספנות העולמית. ביום שישי לפנות בוקר, בגשם זלעפות, הגיעה אל נמל חיפה MSC MAEVA, האונייה הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את הנמל. האונייה, בעלת קיבולת של 8,040 מכולות TEU, חנכה קו ספנות עולמי בין נמלי המזרח ונמלי ארה"ב, עם עצירה אחת בלבד – בנמל חיפה. אוניות הקו החדש, אותו חנכה חברת MSC, חברת הספנות השנייה בגדלה בעולם, יפקדו מעתה את נמל חיפה על בסיס קבוע, פעמיים בכל שבוע, בימים רביעי ושישי.
"הקו החדש - GGS -Golden Gate Service, קו חובק עולם, מעיד על האמון החזק בכלכלת ישראל וביכולתו של נמל חיפה להפוך לנמל HUB", אמר מנכ"ל MSC ISRAEL עדני סימקין, "זוהי בחירה אסטרטגית, שתקפיץ את הנמל להיקפי פעילות מרשימים ותתרום לכלכלת ישראל. הקו מחבר את נמל חיפה באמצעות אוניות הזנה, אל נמלי אגן הים התיכון בהם מצרים וטורקיה, הים האדריאטי והים השחור. כתוצאה, זמן ההפלגה אל ארה"ב, שהיה כמעט 20 יום, מתקצר כעת ל-11 יום. הקו פותח שווקים חדשים בפני יצואנים ויבואנים בישראל. חישבו למשל על מטענים של פלפל שגדל בישראל, שיכולים כבר להגיע לניו-יורק בזמן של חיי המדף".
הגעת האונייה MSC MAEVA, בעלת שוקע של יותר מ-14 מטרים בעומק הים, התאפשרה רק בחודש האחרון, לאחר שנמל חיפה הצליח להעמיק את תעלת הכניסה. חמש גוררות של הנמל, ניווטו את האונייה אל הרציפים המזרחיים של נמל חיפה. חמישה מנופים נצמדו אל האונייה שארכה כ-360 מטרים, והמכולות החלו להפרק ממנה. כ-1,200 מכולות נפרקו מהאונייה וכ-400 מכולות הועמסו עליה, בקצב שיא של 191 מכולות לשעה. בכך, נשבר שיא חדש בקצב פריקת המכולות בנמל חיפה.
"היכולות יוצאות הדופן של MSC, אפשרו את הפעלת הקו והן יוצאות לפועל גם בזכות היכולות המקצועיות והמחויבות של עובדי הנמל לעמוד באתגרים", אמר מנהל נמל חיפה מנדי זלצמן. מנהלת הסחר של המזרח הרחוק בחברת MSC קרולינה בקרט, סיפרה כי בשנתיים האחרונות, השתתפה בפגישות רבות עם הנהלת הנמל, להפעלת הקו. "המקצוענות של העובדים וקצב העבודה, הם בנורמות המקובלות בנמלי ענק בעולם כדוגמת סינגפור ושנגחאי", אמרה בקרט.
הפריסה העולמית של חברת MSC תאפשר הובלת מכולות בקו זה, גם ליעדים רבים נוספים ובהם: אוסטרליה, דרום אפריקה ומזרחה, דרום אסיה ומזרחה, הודו, מקסיקו, מערב ארה"ב ודרום אמריקה ומרכזה. החברה תפעיל בקו 13 אוניות מכולה גדולות - הגדולות ביותר שפקדו עד כה את ישראל - אוניות בעלות כושר נשיאה של 9200 TEU.
סבב הפקידה של שירות Golden Gate Service יכלול את הנמלים הבאים: נינגבו – שנגחאי – צ'יוואן – ינטיאן – סינגפור – חיפה – ניו-יורק – נורפולק – בלטימור – סוואנה – צ'רלסטון – פריפורט – נורפולק – חיפה – קולומבו – סינגפור – צ'יוואן – הונג קונג – נינגבו.

[צילום: אריאל ורהפטיג]
תאריך:  10/11/2012   |   עודכן:  10/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחנך קו המכולות הישיר מהמזרח לארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פרויקט האוטובוס המפרקי המתוחכם בחיפה ובקריות יתעכב בחצי שנה    מטרוניות ראשונות ייראו על כביש 4 בחודש ינואר    פעימה ראשונה - בקריות    בתכנון: נתיבי תחבורה ציבורית על רכס הכרמל
מערכת אתר ערוץ הספורט
סוויסה סידר לאלישע נקודה דרמטית. המאמן: "זה כמו נצחון". צמד לקדוסי
עידן יוסף
בפצועים שניים באורח קשה מאוד    צה"ל השיב באש ותקף ממזרח לעזה ובדרום הרצועה    נהרגו לפחות חמישה פלשתינים    עשרות רקטות נורו לעבר ישובי הדרום
שירלי בר דיין
הצהובים התאמנו על רטוב. המאמן: "בלי שטויות מיותרות בדרבי"
מירב ארד
שני המטענים התפוצצו סמוך למועדון קצינים בעיר דרעא וגרמו למותם של לפחות 20 חיילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il