X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כאשר בעל דין אינו מיוצג, הדבר יוצר בעיות לא רק לו אלא גם לצד האחר ולבית המשפט. מצד שני, יש מקרים בהם הייצוג גורם ללקוח נזק של ממש. הנה דוגמאות מן השבועות האחרונים
▪  ▪  ▪
שטרנליכט. דחה על הסף [צילום: בוצ'צ'ו]

כאשר צד להליך משפטי אינו מיוצג בידי עורך דין, הפגיעה היא לא רק בו אלא גם בצד השני וגם בבית המשפט. אך יש מקרים שהייצוג פוגע דווקא בלקוחו של אותו עורך דין. הנה שלושה פסקי דין מן השבועות האחרונים המדגימים תופעות אלו.
ברור לכל מי שיודע עברית
שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, נחום שטרנליכט, דחה על הסף (16.10.12) תביעת לשון הרע שהגיש עו"ד ארנון גיצלטר נגד תעשייני המזון צבי ויוסי ויליגר. עילת התביעה הייתה טענות קשות שהעלו האחים ויליגר בבקשת עיקול שהגישו נגדו, ואשר לטענתו גרמו לו הלם ובושה.
אלא שכפי שיודע כל סטודנט שנה א' למשפטים, ובעצם כפי שיכול להסיק כל מי שיודע לקרוא עברית, אין כל אפשרות להגיש תביעה כזו. חוק לשון הרע מעניק חסינות מוחלטת ל"פרסום על-ידי בעל דין, בא-כוחו של בעל דין או עד" שנעשה תוך כדי דיון משפטי. ההיגיון בכך ברור: אם אפשר יהיה להגיש תביעות לשון הרע על טענות העולות בבית המשפט, אזי יוגשו מיליוני תביעות כאלו, ובעלי הדין ובאי-כוחם יחששו לומר את כל אשר על ליבם.
אבל את עוה"ד עמירם גיצלטר ותמר צחר החוק הזה לא בדיוק הרשים, או שמא הם שכחו אותו, ואולי העדיפו להתעלם ממנו. כאשר התברר להם שהאחים ויליגר כן מכירים את החוק ושיש לתובע בעיה, העלו טענה חדשה: התביעה מבוססת גם על עוולת הרשלנות. על כך הגיב שטרנליכט ביובש: "טענה זו עומדת בסתירה מוחלטת לאמור בכתב התביעה". מי יודע, אולי גיצלטר וצחר חשבו ששטרנליכט לא ישים לב או שהוא לא יודע לקרוא. מכל מקום, תביעת הסרק הזו עלתה לגיצלטר 20,000 שקל - ושמא עליו לדרוש שיפוי מעורכי דינו, שהיו צריכים לדעת שאין לתביעה הזו שום סיכוי. האחים ויליגר יוצגו בידי עוה"ד יוסי כהן ועומר שטרק.
"ראוי שעורך הדין יתנצל"
מקרה שני נוגע לעו"ד יאיר הקרי, אשר ייצג מערערת בסכסוך נדל"ן שקשור גם לסכסוך גירושין. בית המשפט למשפחה מינה כונס נכסים להסדרת המחלוקת, ועל החלטה זו ערער הקרי בשם מרשתו. שוחט דחה את הבקשה על הסף (7.10.12), אפילו בלי לבקש את תגובת הצד השני, באומרו שמדובר בהחלטה טכנית שנועדה לקדם פסק דין חלוט ולכן לא ניתן לערער עליה. בסיום החלטתו הוא אומר:
"בשולי הדברים, ואולי לא בשוליהם, ראוי לו לבא כוח המבקשת להתנצל לפני בית משפט קמא על שההין לייחס לו מתן החלטה בניגוד לדין ולכללי הצדק והכתיב הסכמה שלא הייתה תוך שהוא -בית המשפט - מהלך אימים על המבקשת. השתלחות זו של עורך דין, מי שאמור להיות פקיד בית המשפט, בעושים במלאכה בנאמנות ובמסירות, אינה במקומה, בלשון המעטה, ואף פוגעת באמון הציבור במערכת. מוטב היה שיברר, קודם להשתלחותו, עם באת-כוחה של המבקשת אשר ייצגה אותה בישיבה האמורה, את השתלשלות העניינים". במקרה הזה, התנהגותו של הקרי לא עלתה למרשתו בהוצאות, משום שכאמור הבקשה נדחתה עוד לפני שהתבקשה תגובה.
"אין שופט שיקנא"
הצד השני של המטבע מצוי בהחלטה של שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין. אליעזר עבדי, שאינו מיוצג, הגיש בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה בנוגע לסכסוך שלו עם בנק מזרחי-טפחות. היה זה אחרי שבית משפט השלום בקריות דחה את תביעתו, ורובינשטיין מציין:
"בית משפט השלום, בפסק דין מפורט, שבו תוארה ההשתלשלות הארוכה של ההליכים וגודש כתבי בית דין - אין שופט שיקנא בשופט בית משפט השלום על המאמץ שהיה עליו להשקיע - דחה את שתי התביעות. בית המשפט נדרש תחילה לאופן התנהלותו של המבקש שלא היה מיוצג, ובין היתר עמד על הקושי בהגדרת המחלוקת וחוסר האפשרות בייעול התיק".
עבדי הציב קושי דומה גם בפני רובינשטיין: "אף בבקשה הנוכחית האריך המבקש למעניתו, וקשה מאוד היה לבור את הבר מן התבן... המבקש הוא - דומה - מתדיין רב הליכים, ומשלא יוצג בהליכים בבתי המשפט הקודמים ובהליך זה, משנתו אינה סדורה. אך ככל שניתן היה לרדת לסופה - אטעים שוב - אין היא קרבה לקטיגוריה שבית משפט זה בגלגול שלישי יידרש אליה. צר לי שהמבקש בחר להוציא ממונו וזמנו על בקשה שלא היה מקום להגישה".

תאריך:  10/11/2012   |   עודכן:  14/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ייצוג והצגה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
רובינשטיין תפס קרבן
aviku  |  11/11/12 07:30
 
- מסתבר שגם אתה עם הארץ
שאול א.  |  11/11/12 10:52
2
היית צודק לוא היינו חיים במדינ
מתוקנת, "החמורים"  |  11/11/12 08:20
3
סביר שהתביעה היתה טקטית
עו"ד אמיר לירן  |  11/11/12 09:07
 
- טעית
צדקני  |  11/11/12 22:37
4
זה ההוא שיואב יצחק כותב נגזו
יוסי כהן  |  11/11/12 09:42
 
- בורות מגמתיות וזדון
יוסי כהן  |  11/11/12 22:22
 
- אתר לא אמין ולא מקצועי
יוסי האמיתי  |  11/11/12 22:48
5
בעייה של נאמנות עו"ד ללקוח ל"ת
לכן לא אקח עו"ד  |  11/11/12 16:18
6
הגנה לחינם על מערכת המשפט
אסף חיים פרייס  |  14/11/12 08:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בבוקר יום שישי, הגיעה אל חיפה MSC MAEVA - האונייה הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את הנמל    גודלה העצום אפשר לעובדים לשבור שיא בקצב פריקת המכולות    אחר-הצהריים, נפרדה האונייה מהנמל במסעה לארה"ב, ללא אף עצירה בדרך
עידן יוסף
פרויקט האוטובוס המפרקי המתוחכם בחיפה ובקריות יתעכב בחצי שנה    מטרוניות ראשונות ייראו על כביש 4 בחודש ינואר    פעימה ראשונה - בקריות    בתכנון: נתיבי תחבורה ציבורית על רכס הכרמל
מערכת אתר ערוץ הספורט
סוויסה סידר לאלישע נקודה דרמטית. המאמן: "זה כמו נצחון". צמד לקדוסי
עידן יוסף
בפצועים שניים באורח קשה מאוד    צה"ל השיב באש ותקף ממזרח לעזה ובדרום הרצועה    נהרגו לפחות חמישה פלשתינים    עשרות רקטות נורו לעבר ישובי הדרום
שירלי בר דיין
הצהובים התאמנו על רטוב. המאמן: "בלי שטויות מיותרות בדרבי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il