X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ש"ד טען שקיבל מצ'רני צ'ק בסך 120,000 שקל, אותו המיר למזומן שהעביר ללופוליאנסקי למימון פעיליו בבחירות לראשות עיריית ירושלים - אך התביעה מודה שלא איתרה צ'קים מתאימים
▪  ▪  ▪
מחלוקת בשאלה האם תוספת שבס נוצלה בפרויקט הולילנד

המדינה לא הציגה ראיות חיצוניות לתשלום שוחד של 120,000 שקל לראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, למרות שטענה שכללה בכתב האישום רק אירועים בהם יש תמיכות נוספות לגירסתו של ש"ד. כך התברר (יום א', 11.11.12) בהמשך חקירתו הנגדית של ש"ד.
ש"ד חזר על גירסתו, לפיה בפגישה עם לופוליאנסקי ומאיר רבין במלון המלך דוד, סוכם שלופוליאנסקי יקבל 120,000 שקל למימון הפעילים בשטח ביום הבחירות לראשות עיריית ירושלים ביוני 2003. מקור המימון, טען ש"ד, היה צ'רני אשר נתן לו צ'ק, הוא עצמו משך צ'ק מחשבונו שלו ורבין פרט אותו למזומן. הסניגור, עו"ד גיורא אדרת: "בכל דפי החשבון אין תנועה כזו כפי שתיארת". השופט דוד רוזן: "ויהיה נכון לומר שגם הפרקליטות לא מצאה שום אינדיקציה לכך, אחרת היו מציגים את זה". התובע, עו"ד יונתן תדמור: "יש תנועה רבה בחשבונות, אין צ'ק של 120,000 שקל". ש"ד: "אני יכול להגיד רק ש-120,000 שקל ניתנו".
עוד הראה אדרת, כי היזם הלל צ'רני תרם ל"יד שרה" כבר בשנות ה-90 ושמה של קבוצת הולילנד הופיע כתורמת וכנותנת חסות לארגון, לפני שאורי לופוליאנסקי מונה לסגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. עד המדינה טען, כי מאוחר יותר הועברו התרומות דרכו כדי להסתיר את הקשר בין הולילנד לבין "יד שרה".
אדרת הוכיח, כי ש"ד רשם פעמיים בספרי חברת ש.א.ד את תרומת ארון הקודש ליד שרה: פעם אחת כאשר רכש אותו מבית המכירות תירוש, ופעם אחת על-פי קבלה של יד שרה. השופט דוד רוזן: "יהיה נכון לומר שהדיווחים שלך למס הכנסה בשנים האלו היו שקריים במידה רבה?". ש"ד: "נכון".
לטענת אדרת, שני חלקי פרויקט הולילנד צריכים להיות זהים רק מבחינה חיצונית, וכי ניתן לבנות מספר שונה של דירות בכל חלק כל עוד הבניינים יהיו זהים בצורתם. תחת לחצם של אדרת ורוזן אישר ש"ד, כי מספר הדירות היה יכול להיות שונה - אך לדבריו מאחר שהדירות בחלק המזרחי היו גדולות מן המתוכנן, לא הייתה ברירה אלא לקבל את הטבות שבס (הגדלת מספר הדירות ב-20%) כדי לשמור על ההקבלה החיצונית.
לדברי ש"ד, השורה התחתונה הייתה שהפרויקט קיבל את הקלת שבס - לגירסתו תמורת שוחד. ואולם, לאחר מכן אמר שאינו יודע האם תוספת של 54 יחידות דיור שבוצעה בפרויקט הייתה תוספת שבס. ש"ד טען, כי היתרי הבנייה הוצאו בהתאם למכתבו אליו של עופר אהרון, מבכירי אגף מהנדס העיר, אותו ראו היזמים וגורמי הרישוי כאישור לשבס - למרות שבפועל לא היה זה אישור רשמי. לדבריו, התוספת הבלתי-חוקית הוכשרה רק בדיעבד, בתב"ע ה' של הפרויקט. אדרת טען, כי תוספת שבס מעולם לא נוצלה ותב"ע ה' כלל אינה קשורה אליה; ש"ד עמד על דעתו.

תאריך:  11/11/2012   |   עודכן:  11/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא נמצאו צ'קים על שוחד נטען ללופוליאנסקי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אני מאוד מעריך את איתמר לוין
משפטן ירושלמי   |  11/11/12 13:58
 
- אתה לא מבין בחוקי תכנון ובניה
מבין  |  11/11/12 14:49
 
- ולמה הדבר דומה ביבון ?
בבון זה קוף  |  11/11/12 14:52
2
העבריין ניסה להטעות את השופט.
בבון זה קוף  |  11/11/12 14:47
3
הפרקליטות חוטאת לאמת
א.א.  |  11/11/12 16:18
 
- תוספת קטנה
יוסי מ  |  11/11/12 19:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש-הממשלה: "העולם צריך להבין שישראל לא תשב בחיבוק ידיים מול הניסיונות לפגוע בנו. אנחנו ערוכים להחריף את התגובה"
יפעת גדות
ד"ר אלכס מאור, מנכ"ל סולגאר ויו"ר חטיבת תוספי התזונה באיגוד לשכות המסחר: "מהמחקרים עולה כי חוסר בוויטמין D גורם לעלייה בשכיחות התקפי לב ומחלות סרטניות"    הכמות המרבית היומית של ויטמין D המותרת בתוספי תזונה בישראל עומדת על עשירית מהכמות המרבית שנקובה באיחוד האירופי ובארה"ב
עידן יוסף
לא יתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי: "התמוטטתי ביום חמישי בערב. אני צריך לטפל בעצמי כדי לחזק את עצמי ואת המשפחה"
עידן יוסף
נותר על על Baa3 עם צפי שלילי    דירוג האשראי מבוסס על ההנחה כי קיימת סבירות גבוהה מאוד שהממשלה תספק תמיכה
אלעזר לוין
החברה מכרה ברבעון האחרון 129 דירות, לעומת 118 ברבעון קודם    הרווח נטו גדל ב-16% ל-25.7 מיליון שקל    החברה בונה 1,237 דירות, ומשווקת לפני בנייה 255 נוספות    מכרה 24 מתוך 143 דירות בירושלים, בכ-2 מיליון שקל לדירה
רשימות נוספות
ש"ד ביקש הקדמת תשלום - ואז אושפז  /  איתמר לוין
ש"ד: לא היה קשר בין התרומות למעשי לופוליאנסקי  /  איתמר לוין
רוזן על ש"ד: "יש לו גם צדדים יפים"  /  איתמר לוין
הרזים של רוזן  /  איתמר לוין
סדרי עדיפויות  /  איתמר לוין
מכסחי הש"ד  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il