במקרה, בהבזק של שנייה, קלט דני פישר, מנהל תחנת "אל-על" בנתב"ג, כי מטוס 747-200 בטיסה 001 לניו-יורק הועמס בצורה שמסכנת את המראתו. רק לאחר עשרים שנה, בפגישה מקרית עם קברניט המטוס, אברהם קמחי, התבשר פישר כי מנע את האסון האווירי הכבד ביותר שהיה עלול להתרחש במדינת ישראל.
בפגישה מצולמת [ראה מעלה] בין מנהל התחנה לשעבר וקברניט המטוס לשעבר שוחזרו הפרטים שמנעו את התרסקותו של מטוס "אל-על", שהכיל 400 נוסעים ואנשי צוות.
דני פישר (69) הוא גמלאי "אל-על". 36 שנים מחייו הוא הקדיש לעבודתו בחברת התעופה הלאומית שלימים הופרטה. בזמנו הפנוי כגמלאי עוסק פישר בתחביבו מזה זמן - איסוף עתיקות. בנוסף הוא מתכוון להוציא ספר, "סיפורי תחנות", בו מתוארים ארועים יוצאי-דופן מנקודת מבטו האישית, משליחויותיו רבות השנים כנציג החברה בחו"ל.
אברהם קמחי (75) קברניט, גמלאי "אל-על" גם הוא, עבד בחברה במשך 42 שנים. משמש היום כחוקר אסונות תעופה במשרד התחבורה, ומקדיש בהתנדבות מזמנו לקהילה את הידע התעופתי אותו הוא צבר מזה עשרות בשנים.
פגישה מקרית בנתב"ג, בין הקברניט ומנהל התחנה, אליו הגיעו על-מנת להקביל את בני משפחותיהם שהגיעו מחו"ל לקראת חגי תשרי האחרונים (תשע"ג), גרמה להם להעלות זכרונות מימים עברו בהם שיתפו פעולה בהטסת נוסעים, כל אחד בתחומו.
קמחי, הידוע בכינויו כ"קים", נחשף בפגישתם המקרית ל"סיפורי התחנות" שפישר מעלה אותם באופן קבוע באתר
"ותיקי אל-על בגמלאות".
"מדוע שלא תספר את סיפור ההעמסה השגויה בטיסה לניו-יורק בה היינו שנינו מעורבים?". "אני לא חושב שזה היה אירוע יוצא-דופן", ענה לו פישר, "עליתי בזמן על הטעות. היה איחור קל והכל בא על מקומו בשלום". "חביבי", ענה לו קים, "אתה טועה בגדול". הוא פנה לאשתו ואמר: "תכירי את מי שהציל אותי ועוד כ-400 נוסעים ואנשי צוות. הוא מנע את האסון התעופתי הגדול ביותר שעלול היה להתרחש במדינת ישראל. בזכותו אנו פה לקבל את בתנו".