X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקש לבטל את חיובו במזונות מינימליים לאחר שבמשך שבע שנים לא שילם את המזונות, לא הגיע לבר-המצוה של בנו וגם הליכי הוצאה לפועל לא הצליחו להביא לכך שיעמוד בחובותיו
▪  ▪  ▪
מירז. "אב סרבן ומרדן" [צילום: בוצ'צ'ו]
לא מגיע לו פרס
"התובע לא גילה כל רגישות לפגיעה הנפשית והצלקות שנגרמו לנפשם הצעירה של הילדים, שננטשו על-ידי אביהם בשחר ילדותם, ומצפה שיקבלוהו ללא סייג, עם הגשת תביעתו, מבלי שיעשה מאמצים אף עתה לרכוש חזרה את אמונם בכנות כוונתיו, וברצון אמיתי הנובע מרגשותיו כלפיהם ולא כניסיון להמלט מחיוביו הכספיים ומאימת הליכי ההוצל"פ. האם פרס צריך ליתן לאב, המשתמט מחיוביו, נוטש ילדיו וטוען כי הם מרדו בו?"

אב שניתק במשך שנים את הקשר עם ילדיו, ביקש מבית המשפט לפטור אותו מתשלום מזונות מינימליים בטענה שהם מתנכרים לו. שופטת בית המשפט למשפחה בחיפה, אלה מירז, דחתה (11.11.12) את הבקשה וחייבה אותו בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל.
מדובר בבן ובת שהם כבר בגירים (מעל גיל 18) בגינם משלם האב 1,000 שקל לחודש לכל אחד. האב טען, כי הם מתנכרים לו - בעידוד אמם - מאז שנת 2005. האם והבת טענו, כי האב ניתק את הקשר עם משפחתו לפני 11 שנים ואינו משלם מזונות מאז שנת 2005, הוא נעלם למשך שנים ובמסגרת תיק הוצאה לפועל הצליחו לגבות רק 5,000 שקל.
מירז חילקה את הדיון לשתי תקופות. לגבי השנים 2010-2005, קבעה, לא הצליח האב להוכיח שניסה ליצור קשר כלשהו עם ילדיו ובין היתר סירב לבוא לבר-המצוה של בנו למרות שהוזמן. "התובע ניתק עצמו מהקטינים, פרק כל עול אחריות של הורה, נטש את הקטינים, לא דאג להתעניין בשלומם, ברווחתם, בהתפתחות, בלימודיהם, במצבם הנפשי והותיר את כל עול גידול הילדים לאם. יתר על כן: דאג להעלים את כתובתו שמא מי מילדיו יצליח לאתר אותו וליצור איתו קשר", מסכמת מירז. "לעניין תקופה זו בוודאי שטענת התובע שהילדים מרדנים וסרבנים דינה להידחות. נהפוך הוא: ניתן לומר, כי האב היה אב סרבן ומרדן בקיום אחריותו ההורית והמוסרית בגידול ילדיו".
מאז אמצע 2010 ניסה האב ליצור קשר עם ילדיו, אך הם דחו את ניסיונותיו. מירז אומרת, שיש לראות זאת לאור התנהגותו של האב בתקופה הקודמת, אשר הותירה "ילדים פגועים מנטישת אביהם, מהעדר קשר ומאי קיום חובותיו של התובע כאב". מירז מוסיפה:
"האחריות לחידוש הקשר ויצירתו מוטלת על ההורים יותר מאשר על הקטינים. לפיכך המחויבות והאחריות מוטלת על התובע. לדאבוני לא נראה שהתובע הפנים את מחויבותיו כהורה כלפי הילדים, לא בתקופה הראשונה ולא בתקופה השנייה. התובע לא גילה כל רגישות לפגיעה הנפשית והצלקות שנגרמו לנפשם הצעירה של הילדים, שננטשו על-ידי אביהם בשחר ילדותם, ומצפה שיקבלוהו ללא סייג, עם הגשת תביעתו, מבלי שיעשה מאמצים אף עתה לרכוש חזרה את אמונם בכנות כוונתיו, וברצון אמיתי הנובע מרגשותיו כלפיהם ולא כניסיון להמלט מחיוביו הכספיים ומאימת הליכי ההוצל"פ... האם פרס צריך ליתן לאב, המשתמט מחיוביו, נוטש ילדיו וטוען כי הם מרדו בו? האם לא נכון יותר לומר כי התובע מרד בחובתו כהורה והינו סרבן בתשלומי מזונות לילדיו מאז 2005?".
עם זאת, הורתה מירז לצדדים לחדש את הקשר ביניהם במסגרת הליך טיפולי שימומן בידי האב. היא מביעה צער על כך שהאב עמד על קיום דיון בתיק, וכך גרם לילדיו נזק נוסף - ולאור זאת חייבה אותו, כאמור, בהוצאות בסך 20,000 שקל. האב יוצג בידי עו"ד אבישי גריידי, והאם והבת - בידי עו"ד אביב טסה.

תאריך:  12/11/2012   |   עודכן:  13/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלה מירז
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אב התחמק מילדיו - ואז טען שהם מתנכרים לו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שתי רקטות גראד שנורו הערב לעבר אופקים יורטו באמצעות מערכת ההגנה כיפת ברזל    נתניהו: לא נשב בחיבוק ידיים כשמיליון אזרחים ישראלים חיים במציאות בלתי מקובלת    ראש עיריית שדרות: אפילו נתניהו מגיע רק עד אשקלון
מערכת אתר ערוץ הספורט
0:3 לסלמן עמר ושחקניו על הכח ר"ג. כפר סבא, עם אלון מזרחי ביציע, נכנעה
אלעזר לוין
בלעדי: מינהל מגורים טוען כי ועד הדיור המרכזי חשוד בהתארגנות קרטלית של 29 העמותות ובמניעת תחרות ביניהן - בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים    עבירות לכאורה על חוק ההגבלים העסקיים: מחירים זהים, טפסים זהים, ערבויות זהות, חלוקת המגרשים בין העמותות
עידן יוסף
פרויקט הגריטה יתחדש ב-2 בדצמבר    כל בעל רכב שיוצר עד 1992 יוכל לקבל 3,000 שקלים בעבור המכונית    תקציב הפרויקט גדל ב-55%    השר להגנת הסביבה: "חידוש הפרויקט יאפשר להוריד מהכבישים אלפי רכבים ישנים שמזהמים מאוד את האוויר ופוגעים בבריאות הציבור"
עידן יוסף
כביש 9 על שמו יקצר את הנסיעה מכביש 4 לכביש 6    עלות הפרויקט - כ־70 מיליון שקלים    אורך הכביש: 10 ק"מ, ויוסטו אליו גם מסלולי תחבורה ציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il