X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוד פולק ויוסי וייס ודגם הלווין [צילום: יח"צ]
התעשיה האוירית תייצר את עמוס 6
חלל תקשורת והתעשיה האוירית חתמו על הסכם לייצור ורכישת הלוויין עמוס 6 תמורת 195 מיליון דולר יחליף את הלוויין עמוס 2, צפוי לפעול במשך 16 שנה לפחות ולכסות אזורים נרחבים במזרח התיכון, באירופה ובאפריקה

מנכ"ל חלל תקשורת, דוד פולק ומנכ"ל התעשיה האוירית, יוסי וייס חתמו (יום ב', 12.11.12) על ההסכם לתכנון, ייצור, הכנה לשיגור ותפעול הלוויין עמוס 6. זאת בתמורה לכ-195 מיליון דולר.
הלוויין עמוס 6 מיועד להרחיב משמעותית את מגוון שירותי התקשורת שחברת חלל תקשורת מספקת מנקודת השמים 4 מעלות מערב בשוק הבינ"ל, להחליף את הלוויין עמוס 2, הצפוי לסיים שירות במהלך שנת 2016 ולפעול במקביל ללוויין עמוס 3.
בעמוס 6 הוכנסו שיפורים טכנולוגיים משמעותיים והוא בין המתקדמים בעולם מסוגו. בלוויין שולבה, בין היתר, טכנולוגיה של הנעה חשמלית המאפשרת חיסכון משמעותי במשקל ובמחיר השיגור. הלוויין מכניס את התעשיה האוירית לתחום לווייני התקשורת הגדולים עם משקל שיגור של 5,500 ק"ג והספק מטע"ד של 9000 וואט. מטע"ד התקשורת כולל משיבים בשלושה תחומי תדר - Ku, Ka ו-S ומאפשר אספקת מגוון רחב של שירותי תקשורת כולל אינטרנט לווייני ישירות לבית.
התעשיה האוירית עוסקת כעת במקביל בבניית שני לווייני תקשורת: עמוס 4 שישוגר בשנה הבאה ועמוס 6.

בונוסים וסנקציות

בנוסף הוסכם בין הצדדים כי התעשיה האוירית תייצר עבור חלל תקשורת את הלוויין עמוס 6 ותמסור אותו לידי החברה לא יאוחר מ-1 באוגוסט 2015.
עמוס 6 יכיל 39 מקטעים בתחום תדר Ku המכסים את המזרח התיכון, מזרח אירופה וכלל אירופה; 24 אלומות פעילות בתחום תדר Ka המכסות אזורים באפריקה ובאירופה ושני משיבים בתחום תדר S. תכנון אורך חיי הלוויין הינו ל-16 שנים, לכל הפחות.
במידה והתעשיה האוירית תעמיד את הלוויין מוכן לשיגור מוקדם מהמועד שנקבע בהסכם, היא תהיה זכאית לבונוס בשל אספקה מוקדמת בגובה של עד 3 מיליון דולר נוספים, בהתאם למועד ההקדמה; ומנגד, עיכובים במועד מסירת הלוויין לשיגור שאינם באשמת חלל תקשורת, חברת השיגור או כח עליון, יזכו את החברה בהפחתת מחיר הלוויין בהיקף מצטבר של עד 10 מיליון דולר.
במידה ומשך חיי הלוויין עמוס 6 יעלה על 17 שנה, תהא התעשיה האוירית זכאית לבונוס על כל שנת פעילות מעבר לשנה ה-17 של הלוויין עמוס 6, בשיעור 20% מכל סכום שתקבל החברה מלקוחות עמוס 6, בכל שנת פעילות נוספת (או חלק יחסי בגין פחות משנה).
חלל תקשורת חתמה גם על הסכם למתן שירותים באמצעות עמוס 6 עם ממשלת ישראל, למשך חיי הלוויין, בשווי כולל של 20 מיליון דולר. החברה תקצה לשימוש הממשלה, למשך חיי הלוויין, את המשיבים וזכות השימוש באלומה בתחום תדר מוסכם ותעניק לממשלה שירותים נלווים.
לדברי דוד פולק, מנכ"ל חברת חלל תקשורת, חתימת ההסכם עם התעשיה האוירית מהווה הבעת אמון ביכולת התעשיה האוירית בתחום החלל והינה אבן דרך משמעותית בפיתוח העסקים ובצמיחתה של חלל תקשורת.
"הלוויין עמוס-6 מחזק עוד יותר את עוצמתה הטכנולוגית של החברה, משפר את יכולותיה הלווייניות ופותח בפניה אפיקים ושווקים חדשים ברחבי אירופה, אפריקה והמזרח התיכון למשך שנים רבות", אמר.
יוסי וייס, מנכ"ל התעשיה האוירית, ציין כי הזכייה בעמוס 6 מול מתחרים בינלאומיים היא בעלת חשיבות אסטרטגית ומאפשרת לתעשיה האווירית להמשיך ולקדם במדינת ישראל את תחום החלל - בכלל, ואת קו לווייני התקשורת - בפרט.
"התעשיה האוירית מודה לחברת חלל תקשורת על הבעת האמון ביכולתה, ובכוונתה להמשיך ולספק לווייני תקשורת ברמת ביצועים ובאמינות גבוהה כפי שעשתה בכל התוכניות הלווייניות עד כה. החתימה על הלוויין האיטלקי, בנוסף לחתימה על עמוס 6, מקפיצה את תעשיית החלל הישראלית לשיאים חדשים ומחזקת מעמד ישראל כמדינה בעלת שליטה בתחום טכנולוגיות השיגור והלוויינות", ציין.

החתימה על ההסכם [צילום: יח"צ]
תאריך:  13/11/2012   |   עודכן:  13/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן צדף
לג'יל קלי לא היה כנראה רומן עם פטראוס    הגנרל זעם על מכתבי ההטרדה, ששלחה הביוגרפית שלו לקלי    הרומן עם ברודוול הסתיים לפני כארבעה חודשים    FBI לא דיווחה על החקירה כיוון שהעניין הוגדר כפלילי בעקבות תלונת קלי על הטרדה
איתמר לוין
המדינה מבקשת לחדש את הדיון בבקשה לחייב את היזמים בכיסוי החובות בסך עשרות מיליוני שקלים    בקשתה צפויה להתקבל לנוכח הרשעתם הסופית במעשי המירמה במסגרת ניהול החברה
מירב ארד
השופטים בדימוס והרשמת מוניקה מרגלית הצטרפו ל"משכן לבוררות ופתרון סכסוכים"    הצטרפותם תאפשר למשכן להרחיב את פעילותו בתחום האזרחי-עסקי ודיני המשפחה
יפעת גדות
אנשים במשקל נורמלי שהתעמלו ברמה מתונה לפחות 150 דקות בשבוע חיו כ-7.2 שנים יותר, בממוצע, מאלו שלא היו אקטיביים וסבלו מהשמנה
מירב ארד
אחת הבעיות הבולטות שהובילה להסרת התו הייתה דפוס ליקוי ששב ועלה מתלונות צרכנים, לפיו בבואם לבטל עסקות נתקלו בהערמת קשיים וסחבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il