X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
במרוצת שבוע העולה, הנפתח היום בעיר הבירה, ושיימשך עד ה-22 בו, יוצג מגוון רחב של אירועים, המדגישים את תרומתם וחשיבותם של העולים בכלל והצעירים בפרט לחייה של ירושלים, הקולטת יותר עולים מכל עיר אחרת בארץ
▪  ▪  ▪
"שבוע העולה 2012" - 13-22.11.12 [צילום: יח"צ "קרוסלה"]

"מעולה לעולה כוחנו עולה" הייתה סיסמה פופולרית בשנות ה-90, שנולדה בעקבות העלייה ההמונית מברית-המועצמות של אז. בינתיים זרמו מים רבים בים התיכון, וירושלים - בירת-ישראל - היא זו שזכתה לקליטתם של מספר עולים רב יותר מאשר בכל עיר אחרת בארץ, במיוחד של הצעירים שבהם.
לציון זכות הבכורה הזו של ירושלים יתקיים בה מהיום (ג'), 13 בנובמבר, ועד ה-22 בנובמבר, מגוון רחב של אירועים, שידגישו את תרומתם וחשיבותם של העולים בכלל והצעירים בפרט לחיי העיר והקהילה. שבוע העולה, שייערך בחסות עיריית ירושלים, הרשות העירונית לקליטה ועלייה והמשרד לקליטת עלייה, יוקדש לקהילת העולים ולעדות השונות שעלו לבירה ושמצאו בה בית חם. במרוצת השבוע יושם דגש מיוחד על תחומי התרבות והאמנות שבהם נוטלים העולים הצעירים חלק פעיל, תוך הצגת טובי ההישגים בקליטתם.
בין האירועים הבולטים של השבוע לעולה: סופשבוע של סרטים בנושאי עלייה ועולים בסינימטק, שבמהלכו תיערך גם סדנת-אנימציה לילדים ולהורים; חגיגות חג הסיגד של העדה האתיופית, בהשתתפות הזמר והסקסופוניסט אבטה בריהון, הרכב הראגיי זבולון דאב סיסטם, וכן טקסים מסורתיים של העדה; מופע של קרולינה עם מסיבה סוערת; טקסי הוקרה והענקת פרסים לעולים מצטיינים - ביניהם חיילים - בתחומים שונים; תערוכת אמנות פלסטית של אמנים יוצאי צפון-אמריקה; יום ספורט לעולים, שבמהלכו ייערכו אליפויות ירושלים במגוון ענפים; מופעים של אמנים שונים מתרבויות שונות, ביניהם - אוורסיה (רוסיה), קולטור-שוק (צפון-אמריקה) וחיים מש (ישראל).
ג'אז עולמי
גולת הכותרת של האירועים תהיה פסטיבל הג'אז הבינלאומי, "גלובוס", שיתקיים באולם מרכז-תרבויות "הרמוניה" בבירה. בפסטיבל יושם דגש על ציון תאריכים מיוחדים בתולדות הג'אז, כמו ימי-הולדת למוסיקאים מוכרים ולאמנים מצטיינים, תאריכי הוצאת אלבומים ובכורות עולמיות של יצירות שריגשו את העולם.
שבעים מוסיקאים ישראלים וזרים ינגנו בפסטיבל ג'אז במגוון זרמים: קלאסי וניסיוני, אלקטרוני ואתני. תורגש דומיננטיות בולטת של הג'אז האירופי - מגמה התואמת את המפה המשתנה של עולם הג'אז, ותצוין גם נוכחות בולטת של מוסיקת ג'אז צפונית וסקנדינבית, במקביל לייצוג מרשים של ג'אז אמריקני וג'אז מקומי. בין המשתתפים בולטים הזמרת האמריקנית המעוטרת אניטה קינג; נגן כלי ההקשה הנודע גינטר הזומר; הפסנתרן הפיני המבריק קארי איקונין; רביעיית "מודוס" השווייצרית, המנגנת ג'אז אתני; נגן הטרומבון הרוסי, הווירטואוז וויטלי ולדימורוב; הרביעייה הישראלית-שבדית ניבקט; והמתופף הסלובני גספר ברטונשיל.
בין האמנים הישראלים בולטים שלל נגנים המשויכים לאליטה המוסיקלית של המדינה, בהם אמנים ותיקים ומוערכים, כמו הסקסופוניסטים בוריס גאמר ואלברט בגר, ואמנים בינלאומיים מהדור הצעיר יותר, שרבים מהם בילו שנים ארוכות בניו-יורק, כמו נגן כלי ההקשה גלעד דוברצקי הפסנתרנית ענת פורט ונגן הטרומבון יונתן וולך. נגנים נוספים שיקחו חלק בפסטיבל הם מיכל כהן, יוליה פלדמן, ליאוניד סנדרסקי, רוברט אנצ'יפולובסקי ונגן הטרומבון אלי פיינריש.

לתוכנייה המלאה - שבוע העולה 2012
תאריך:  13/11/2012   |   עודכן:  13/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אולה" לעולה: שבוע של אירועים לעולים בי-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
על-פי נתוני מינהל מקרקעי ישראל רק בשנת 2015 יופשרו אדמות לבניית כ-1,300 יחידות דיור בעיר    יזם המרכז האקדמי "כרמל": יש שמתחילים לחשוב אם זה כדאי בכלל להתיישב בחיפה
יפעת גדות
התערוכה תאפשר למבקרים להרגיש כיצד הייתה התחושה לראות בפעם הראשונה את התכשיטים הנפלאים מהתקופה האדוארדית
מירב ארד
על-פי פרסומים בתקשורת נפגש יהודה וינשטיין עם רעיית רה"מ בנוגע להחזר הוצאות של משפחת נתניהו בבתי המגורים בירושלים ובקיסריה
איציק וולף
שר הביטחון ביקר באוגדת עזה והצהיר כי ישראל תחליט איך ומתי לפעול ברגע שיהיה צורך בכך    "החמאס בעינינו אחראי לכל מה שקורה בעזה, גם כשמבצעים את זה ארגונים אחרים, והוא לא יינקה"
איציק וולף
חלל תקשורת והתעשיה האוירית חתמו על הסכם לייצור ורכישת הלוויין עמוס 6 תמורת 195 מיליון דולר    יחליף את הלוויין עמוס 2, צפוי לפעול במשך 16 שנה לפחות ולכסות אזורים נרחבים במזרח התיכון, באירופה ובאפריקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il