X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט אילן איטח קובע: חברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטת תל אביב יקבלו פנסיה צוברת ולא פנסיה תקציבית החופש האקדמי חל על מסגרת התקציב ולא על מגבלות בתוכו
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת ת"א. הסגל הבכיר ישתתף במימון הפנסיה
לא לזה התכוון המשורר
חופש ועצמאות הן מילים אהובות מאוד על עובדי האוניברסיטאות, בנק ישראל ומשרד מבקר המדינה. בחסותן הם מצליחים להעניק לעצמם תנאי שכר ועבודה החורגים בהרבה מן המקובל בשירות הציבורי. בא בית הדין הארצי, ולפחות לגבי האוניברסיטאות אומר: עד כאן. לא לזה התכוון המשורר. החופש האקדמי נועד להבטיח את היצירה והמחקר, ההוראה והביטוי - ולא לאפשר לפעול בניגוד לחוק ועל חשבון הכלל.

מוסד אקדמי אינו יכול להעניק לעובדיו תוספות שכר בלא אישורו של שר האוצר, ולאחר מכן לטעון שהוא עושה זאת במסגרת החופש האקדמי. כך עולה מפסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה, בנוגע לפנסיה ממנה ייהנו חברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטת תל אביב.
השופט אילן איטח קבע (11.11.12), כי חברי הסגל הבכיר שהתקבלו לעבודה מ-1.10.03 ואילך ייהנו מפנסיה צוברת ולא מפנסיה תקציבית. המשמעות היא שיהיה עליהם להשתתף בהפרשות לפנסיה, המנוהלת כמו כל הסדר פנסיוני במגזר הפרטי ונתונה לתנודות שוק ההון, ולא יקבלו פנסיה מובטחת על חשבון המדינה בלבד. בכך התקבל ערעורה של המדינה על פסק דינו של בית הדין האיזורי בתל אביב, אשר אימץ את עמדת הסגל וזיכה גם את חבריו החדשים בפנסיה תקציבית.
איטח קבע, כי על האוניברסיטה חל סעיף 29 לחוק יסודות התקציב, בו נאמר: "גוף מתוקצב או גוף נתמך לא יסכים על שינויים בשכר, בתנאי פרישה או בגימלאות, או על הטבות כספיות אחרות הקשורות לעבודה, ולא ינהיג שינויים או הטבות כאמור, אלא בהתאם למה שהוסכם או הונהג לגבי כלל עובדי המדינה או באישורו של שר האוצר".
האוניברסיטה טענה, כי היא רשאית להעניק לחברי הסגל הבכיר תנאים מועדפים מכוח חוק המל"ג, ולפיו "מוסד [אקדמי] מוכר הוא בן-חורין לכלכל את ענייניו האקדמיים והמינהליים, במסגרת תקציבו, כטוב בעיניו". אותו חוק ממשיך ומסביר, כי הכוונה היא בין היתר ל"מינוי מורים והעלאתם בדרגה... וכל פעולה מדעית, חינוכית או משקית אחרת". לגירסת האוניברסיטה, חוק המל"ג גובר על חוק יסודות התקציב.
איטח דוחה פרשנות זו. הוא מזכיר, כי הן בית המשפט העליון והן בית הדין הארצי כבר קבעו, כי החופש האקדמי אינו מושג קסם הגובר על עיקרי הצדק הטבעי ומימוש זכויות שבדין, וכי אין הוא מוציא את ההחלטות המתקבלות בחסותו ממעגל הביקורת השיפוטית. לגופם של דברים אומר איטח, כי יש מספר נימוקים לכך שחוק יסודות התקציב גובר על חוק המל"ג:
  • חוק יסודות התקציב נחקק לאחר חוק המל"ג, ודבר חקיקה מאוחר גובר על דבר חקיקה מוקדם כאשר שניהם במעמד שווה.
  • החופש האקדמי בהיבט המינהלי מוגבל לתקציבו של המוסד האקדמי. לכן, תנאים שמטילה המדינה בתוך אותה מסגרת אינם מהווים פגיעה בחופש זה.
  • ההגבלות אותן מבקשת המדינה עומדות בתנאי פיסקת ההגבלה שבחוק יסוד כבוד האדם וחרותו, שכן הן נעשות לתכלית ראויה ובמידה שאינה עולה על הנדרש.

תאריך:  13/11/2012   |   עודכן:  13/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק יסודות התקציב גובר על החופש האקדמי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השופט אילן איטח מעוות ראיות
עו"ד  |  13/11/12 15:53
 
- מה אתה קופץ עוד באילום שם וללא
רחובות   |  13/11/12 19:19
2
אוני תל כזיב-מושחתים ומסואבים! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  13/11/12 16:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
צילומי לוויין חושפים עדויות לניסויי שיגור טילים ארוכי טווח שביצעה המדינה הקומוניסטית מאז הניסוי הכושל באפריל האחרון    עדויות לעבודות הכנה לשיגורים נוספים בעתיד
ראובן לייב
במרוצת שבוע העולה, הנפתח היום בעיר הבירה, ושיימשך עד ה-22 בו, יוצג מגוון רחב של אירועים, המדגישים את תרומתם וחשיבותם של העולים בכלל והצעירים בפרט לחייה של ירושלים, הקולטת יותר עולים מכל עיר אחרת בארץ
מירב ארד
על-פי נתוני מינהל מקרקעי ישראל רק בשנת 2015 יופשרו אדמות לבניית כ-1,300 יחידות דיור בעיר    יזם המרכז האקדמי "כרמל": יש שמתחילים לחשוב אם זה כדאי בכלל להתיישב בחיפה
יפעת גדות
התערוכה תאפשר למבקרים להרגיש כיצד הייתה התחושה לראות בפעם הראשונה את התכשיטים הנפלאים מהתקופה האדוארדית
מירב ארד
על-פי פרסומים בתקשורת נפגש יהודה וינשטיין עם רעיית רה"מ בנוגע להחזר הוצאות של משפחת נתניהו בבתי המגורים בירושלים ובקיסריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il