X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה החדשה, בבעלות קבוצת אביב ושמואל איל, תשפץ 80 בניינים בני 4-3 קומות, ובהם 1,500 דירות, ברמת אביב הוותיקה תבנה 720 דירות חדשות ו-2,000 חניות פרויקט ב-2.3 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
רמת אביב. פרויקט תמ"א ענק [צילום הדמיה: יח"צ]

חברת אביב-איל מקדמת בניית פרויקט תמ"א הגדול ביותר בארץ - כך הודיעו היום (ג', 13.11.12) ראשי החברה, במפגש בתל אביב עם כתבי הנדל"ן. החברה מתכננת לשפץ 80 בניינים בני 4-3 קומות ברמת אביב הוותיקה, ובהם 1,500 דירות. היא תבנה 12-6 דירות חדשות בכל בניין - בסך-הכל 720 דירות. כן תבנה 2,000 חניות בכמה שיטות, כולל חניונים תת-קרקעיים מתחת לשטחים שבין הבניינים. היקף הפרויקט מוערך ב-2.3 מיליארד שקל.
אביב-איל נמצאת בשליטת חברת הבנייה הוותיקה אביב (בבעלות דורון אביב ודפנה הרלב), ויזם הנדל"ן שמואל (מולי) איל. החברה מנהלת זה חודש וחצי מגעים עם ועדים של 15 בניינים ראשונים ברמת אביב, ומקווה להתחיל בשיפוץ ובבנייה באמצע 2014.
לדברי היזמים, העירייה מעודדת את הפרויקט. בשלב זה אושרה תוספת של 1.67 קומות לכל בניין. דירה אופיינית היא בת 72 מ"ר, ותוגדל ל-106 מ"ר. בעירייה דנים בהגדלת התוספת ל-2.5 עד 3 קומות לבניין, על-פי תיקון 3 לחוק התמ"א-38. אישור מעין זה יצדיק מבחינה כלכלית להרוס חלק מהבניינים הישנים, ולבנות תחתם חדשים, גבוהים יותר.
תמ"א 38 בחינם, שידרוג נוסף - בתשלום
הרלב: "זו הפעם הראשונה בישראל, שמחילים את תמ"א 38 על שכונה שלמה, ולא על בניינים בודדים. הדיירים יקבלו ללא תשלום את כל המרכיבים הרגילים של תמ"א 38, ברמה גבוהה כמקובל בחברת אביב: חיזוק הבית נגד רעידות אדמה וטילים, הגדלת הדירות ב-30-25 מ"ר, הוספת חדרים, ממ"דים, מעליות, חידוש מעטפת הבניין וסביבתו, חידוש תשתיות. דיירים שירצו, יוכלו לשפץ ולשדרג גם את דירתם הנוכחית, על-פי שלוש אופציות שהכנו, בתוספת תשלום של 100-30 אלף שקל, ללא רווחים לחברתנו".
שמואל איל אמר היום: "אנחנו מקבלים סיוע ממינהלת הרובע ומוועד השכונה. המו"מ מתנהל מול דיירי כל בניין בנפרד. הבניינים הם בני 12 עד 18 דירות כל אחד, ועל-פי התיקון לחוק, די בהסכמה של שני-שליש מהדיירים, כדי לקדם את הפרויקט".
הבעיה העיקרית: פחדים
איל הוסיף: "לאמיתו של דבר, מדובר בעסקת אחוזים מסובכת, שהצד השני שלה הוא דיירים שאינם אנשי עסקים או קבלנים. הבעיה העיקרית בתמ"א 38 היא פסיכולוגית - להתגבר על פחדים של דיירים, בעיקר מבוגרים וקשישים. רבים חוששים לחיות שנה וחצי ב"אתר בנייה". לדיירים חולים נציג דיור חילופי בשכירות לשנה וחצי, על חשבוננו".
היזמים מעריכים, כי העובדה שבראש הפרויקט נמצאת חברת אביב, ותיקה ובעלת מוניטין, תסייע לדיירים להתגבר על החששות.
עוד אמרו היזמים, כי הפרויקט לא יחול על עשרות בניינים בני 2 קומות ברמת אביב. הסיבות הן כדאיות כלכלית, וכן העובדה שרבים מהדיירים הפכו את קומת הקרקע לקוטג', עם גינה וממ"ד. עם זאת, קיבלה החברה פניות של כמה דיירים בבניינים כאלו, והן ייבדקו. ייתכן, שאפשר יהיה לצרף לתוכנית עוד 30-20 בניינים קטנים.
הפרויקט, הגדול מסוגו בישראל, תוכנן במשך שנה ויותר על-ידי צוות החברה, יחד עם האדריכלית מירב טוויג, אדריכלי הנוף של הפרויקט המקורי משרד צור-וולף, קבלנים ועורכי דין. בחודש הבא ייערך כינוס של הדיירים, כדי להציג בפניהם את הפרויקט.
עוד אמרה הרלב, כי הפרויקט כפול בהיקפו מפרויקט מגדלי הדירות הסמוך "אביב בגימל", של החברה, שבו נבנו 360 דירות. החברה בודקת הצעות לכניסה לפרויקטים נוספים מסוג זה, כגון ברמת גן. היא ציינה, כי הפרויקט יסייע לפתור את בעיות המקלטים והחניה בשכונה הוותיקה.
תת-אלוף (במיל.) שמואל איל הוא יזם נדל"ן זה כ-25 שנה. בימים אלו הוא בונה ארבעה פרויקטים בתל אביב וברמת גן לפי שיטת תמ"א 38. כן הוא בונה בניין מגורים חדש בצפון תל אביב. קודם לכן בנה וילות בכפר סבא וברעננה, ומרכז מסחרי באשקלון.

תאריך:  13/11/2012   |   עודכן:  17/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אביב-איל: פרויקט תמ"א 38 הגדול בארץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סיפורי מעשיות  ל"ת
בובמיסס  |  14/11/12 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
סיונוב: "המחירים בדרום ת"א ממריאים - 29,000 שקל למ"ר"    קוטג' בזכרון נמכר ב-1.96 מיליון שקל, 7% פחות מהמחיר שנדרש
איתמר לוין
מזה שש שנים מתריע בית המשפט העליון על היעדר מעונות נעולים לנוער בכלל ובמגזר הערבי בפרט - אך הדברים נופלים על אוזניים ערלות. בשל כך נותרים הנערים במעצר, למרות שהחוק נותן עדיפות ברורה לחלופת מעצר כאשר מדובר בקטינים
יפעת גדות
בשנת 2009 הוצאות בתי החולים למחקרים מיוחדים היוו 1.9 אחוז מסך ההוצאות של בתי חולים כלליים, ו-0.1 אחוז בבתי-חולים לבריאות הנפש    ההוצאות הגבוהות ביותר על מחקרים מיוחדים היו בבתי חולים במגזר הממשלתי, ובקרב האגפים המקצועיים השונים באגף מחלות פנימיות    שיעור המימון של מו"פ ממקורות בחו"ל היה הגבוה ביותר    ממוצע שעות עבודה שבועיות לרופא בעל מינוי אקדמי בבית חולים - 48, מהן בממוצע הקדיש 6 שעות למו"פ
אלעזר לוין
ההנחה תהיה בתוקף לשבועיים, על דירות בשבעה יישובים
איתמר לוין
השופט אילן איטח קובע: חברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטת תל אביב יקבלו פנסיה צוברת ולא פנסיה תקציבית    החופש האקדמי חל על מסגרת התקציב ולא על מגבלות בתוכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il