יום המודעות לנגישות. יצאנו (יום ב', 12.11.12) עם דוד אביעד, "לוחם נגישות" ידוע ונכה גפיים בעצמו, המקדיש זמן רב לשפר את הנגישות לנכים בכל הארץ. פקחים של העירייה דיווחו שהענות האזרחים הייתה גבוהה וברוב חניוני הנכים חנו רק בעלי תו נכה, אך בכל הקשור לעירייה עצמה מתברר שהמציאות אחרת.
הגענו לחניון עיריית ירושלים, 800 מקומות חניה אך הגובה מוגבל ל-2 מטרים. רכב הקלנועית של דוד שגובהו 2.10 מטרים לא היה יכול לעבור. למאבטחים במקום לא היה פתרון. חיפושינו בכל הרחובות סביב בניין העירייה לא נשאו פרי, ומקום חניה מתאים לא מצאנו.
פקח שעבר במקרה בירר עבורנו היכן אפשר להחנות את הרכב, והתשובה שקיבל במכשיר הקשר הייתה "אפשר לחנות במקום עם שלט האוסר חניה, כי עכשיו לבטח לא ירשמו לו דוח (בדיוק באזור הזה נרשם בעבר דוח לאביעד). לאביעד ברור כי בכל פעם שיגיע להסדיר עניינים בעיריית ירושלים יידרש גם לשלם דוח חניה.
מקום נוסף שניסינו היה חניון אלרוב (אתם מכירים, הוא מכונה גם חניון ממילא. ליד שער יפו). גם שם המאבטחים לא מצאו פתרון לחניית הרכב עקב הגבלת הגובה ל-2 מטרים. גם כאן "חרשנו" את הרחובות בסביבה וכמו בעירייה - לא נמצא הפתרון. ליד ביתו של אביעד ברחוב מקור חיים 37 נבנה בימים אלה בניין. הקבלן הקים גדר שגולשת למדרכה ולשטח הציבורי - דבר המחייב את הולכי הרגל ללכת על הכביש, וכמובן אין אפשרות לעגלת תינוקות או לנכים להישאר על המדרכה. פניות של דוד לעירייה מזה מספר שבועות שתאכוף את החוק, הקובע כי חייב להישמר מרווח של 1.30 מ' למעבר הולכי רגל, נענו ב"אנחנו נבדוק". בודקים בודקים ומענה אין לנכים.
הקבלן גם תלה שלט בשטח הציבורי (ראה תמונה) בו מאיים על מי שיחנה את רכבו בסביבה בגרירת מכוניתו.
- תגובת עיריית ירושלים: "מדובר בתקן בינלאומי הקיים בכל העולם הקובע כי חניונים תת-קרקעיים יהיו בגובה שני מטרים. חשוב להדגיש כי ציבור הנכים המגיעים לעירייה, יכולים להחנות את רכבם ברחוב משעול הגבורה הצמוד לכיכר ספרא, שם קיימים כ-20 מקומות חניה לנכים (מדי יום אנו עדים לחניית רכבי נכים לאורך רחוב זה). בנוסף, יש לציין כי רכב נכה רשאי להחנות בחניה מוסדרת, ללא תשלום אגרה, בכל רחבי העיר ובחניה אסורה, מבלי לגרום הפרעה לתנועה או למעבר הולכי רגל, בהתאם לחוק חניה לנכים התשנ"ד 1993".
- תגובת נציגת הקבלן לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.