X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשמת בית המשפט העליון שכחה את הפסיקה הדורשת מן המדינה הגינות-יתר והעניקה לה ארכה להגשת סיכומים - בלי לחייב אותה אפילו בהוצאות
▪  ▪  ▪
ביהמ"ש העליון. יחס מועדף למדינה [צילום: פלאש 90]

בתי המשפט מדגישים רבות את חובתה של המדינה לנהוג בהגינות יתר, כולל בהליכים משפטיים להם היא צד, וזאת משום שבנוסף לחובת ההגינות הכללית שחלה על מתדיינים - על המדינה חלה חובה דומה גם כריבון. אך לא תמיד מיישמים בתי המשפט בעצמם את הדרישה הזו, והנה דוגמה מהחלטה טכנית לכאורה של בית המשפט העליון - שמעלה סימני שאלה בלתי נעימים.
בפני בית המשפט העליון תלוי ועומד ערעורו של משה שטרית, בעלי מוסך ומכון רישוי בבית שמש, במחלוקת עם משרד התחבורה בנוגע להרשאה להפעלת המכון. ב-23.7.12 קבע הרשם גיא שני, כי המדינה תגיש את סיכומיה בתיק עד 5.11.12, ואילו שטרית יוכל להגיש תגובה לסיכומים עד 2.1.13.
5 בנובמבר חלף עבר לו, והמדינה לא הגישה את סיכומיה. ב-7.11.12 ביקש בא-כוחו של שטרית, עו"ד אופיר כהן, לקבל את ערעורו של מרשו וזאת בשל אי-תגובתה של המדינה. חלפו עוד יומיים, וב-9.11.12 - ארבעה ימים לאחר המועד האחרון להגשת הסיכומים מטעמה - התעוררה המדינה. אבל היא לא הגישה את הסיכומים, אלא ביקשה ארכה להגשתם.
הניסיון מלמד, שמתדיין מן השורה שהיה מגיש בקשה כזו, היה נתקל באחת משתי תגובות אפשריות: או דחייתה על הסף, או קבלתה תוך חיובו בתשלום הוצאות לצד השני. לא כך חשבה הרשמת ליאת בנמלך. בלא כל נימוק, קיבלה בנמלך את בקשת המדינה ונתנה לה ארכה של למעלה מחודש - עד 19.12.12. בנמלך גם לא חייבה את המדינה בתשלום אפילו של שקל אחד הוצאות, וכמובן דחתה את בקשתו של כהן לפסק דין לטובת שטרית. בהקשר זה כדאי לציין, כי כאשר דחתה השופטת עדנה ארבל את בקשתו של שטרית לעיכוב ביצוע פסק הדין במחוזי, היא חייבה אותו בהוצאות של 6,000 שקל.
כאמור: לכאורה החלטה טכנית, אך בפועל צעד המשאיר טעם רע של מתן יחס מועדף למדינה. לא רק שהיא קיבלה את מה שבדרך כלל לא ניתן למתדיינים אחרים, לא רק שזה נעשה ללא כל נימוק - זה לא עלה לה אפילו אגורה אחת. וזה, כאמור, כאשר בדרך כלל נדרשת המדינה להגינות-יתר.

תאריך:  17/11/2012   |   עודכן:  18/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סבור שיש לבחון את הרחבת המגבלות על מי שהורשעו בפלילים בנוגע להתמודדות בבחירות    על הליכוד ביתנו: יש פערים בלתי ניתנים לגישור בנוגע לאופיה של הדמוקרטיה ובנושאי דת ומדינה
איתמר לוין
טוען שיש למנוע מצב בו הממשלה אינה יכולה לפעול בשל התנגדותו של היועץ המשפטי    מקורבו של נתניהו קורא למנות בממשלה הבאה "שר ביטחון לאומי שלא מערים קשיים על ההתיישבות היהודית"
איציק וולף
גורם אמריקני רשמי הביע חשש כי יציאה של ישראל למתקפה קרקעית ברצועת עזה תוביל להסלמה אזורית - כולל התערבות מצרית ומדינות ערביות נוספות למערכה נגד ישראל
עידן יוסף
התושבים חוששים מכניסה קרקעית של צה"ל
מערכת אתר ערוץ הספורט
0:5 לאלופה על וילה, פרגי ודי מתיאו נכנעו בחוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il