X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוק קובע שיש לפרסם פסקי דין בתוך 30 יום מהגשת הסיכומים. זה לא ממש עניין שופטת בקריית גת, שבינתיים קיבלה קידום לבית המשפט המחוזי: תיק משנת 2003 הוכרע בסוף 2012
▪  ▪  ▪
בית המשפט בקרית גת. למעלה מתשע שנים

שמונה שנים לאחר שהוגשה תביעה ושנתיים וחצי לאחר שהוגשו בה הסיכומים, פרסמה סוף סוף השופטת נחמה נצר פסק דין במחלוקת על יישום החלטה 737 של מינהל מקרקעי ישראל - החלטה משנת 1995. גם בקני המידה של הסחבת המוכרת בבתי המשפט, זהו מקרה יוצא דופן.
כרמית בריקמן, משה בריקמן ובתם הדר בריקמן, וכן דורון ברגמן ומרים מתיה ברגמן, הם חברי כפר ורבורג. החמישה והמושב הגישו תביעה נגד מינהל מקרקעי ישראל, בטענה שלבני משפחות בריקמן וברגמן יש זכות לקבל בחינם - או בתשלום מופחת ביותר - מגרשים להרחבה. תחילה הגישו בקשה לתביעה ייצוגית, אך בשנת 2002 דחה בית המשפט המחוזי בבאר שבע את הבקשה וקבע שהם יכולים להגיש תביעה פרטנית. כך עשו בשנת 2003 והתיק נקבע לשמיעה בפני נצר, אז שופטת בבית משפט השלום בקריית גת.
אין זה תיק מורכב: הפרוטוקול שלו משתרע על פני 100 עמודים בלבד. בשנים 2006-2005 קיימה נצר ארבע ישיבות קדם-משפט, ומשלא הצליחה להביא את הצדדים להסכמה - נקבע התיק להוכחות. שלוש ישיבות כאלו התקיימו: בנובמבר 2007, בדצמבר 2008 ובמאי 2009. הסיכומים הוגשו במאי ויוני 2010.
החוק קובע שיש לתת פסק דין בתוך 30 יום מהגשת הסיכומים. נכון שכמעט כל שופטי ישראל אינם עומדים בהוראה זו כמעט בכל התיקים, אך נצר בהחלט "הצליחה" להפר את החוק בצורה בוטה במיוחד: איחור של 28 חודשים לעומת המועד שקבע המחוקק. 28 חודשים - כאשר בתי המשפט מקפידים (ובצדק) עם הצדדים על איחורים של ימים בודדים.
אל תחשבו שנצר לא שמה לב. הנה שתי השורות האחרונות של פסק הדין (בו התקבלה התביעה), בסופם של 30 עמודים: "בשולי הדברים, ראיתי לנכון להתנצל בפני הצדדים ובאי-כוחם על העיכוב הלא סביר, שחל במתן פסק הדין". יפה שיש התנצלות, גם אם היא "בשולי הדברים" וגם אם אינה מנומקת.
אולי מה שהפריע לנצר היה העובדה שבאוקטובר 2009 היא קודמה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. יהיו שיתהו, האם הוועדה למינוי שופטים בדקה את הקצב שלה ואת עמידתה בהוראות החוק לגבי מתן פסקי דין. יהיו שישיבו: היא הנותנת - נצר קיבלה קידום משום שהוכיחה הצטיינות בהתנהגות המקובלת של שופטי ישראל.

תאריך:  19/11/2012   |   עודכן:  20/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נחמה נצר / NECHAMA  NEZER
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש: הפינוי מהמרחב הציבורי בו הם ישנים מהווה פגיעה בלתי מידתית בזכויותיהם החוקתיות    קורא לעירייה לקבוע קריטריונים לפעילות הפקחים בנוגע לחסרי הבית
ניצן פלד ודניאל מני
דז'קו וקולארוב תמורת קול, טורס ומיקל. מי תתנגד?
עידן יוסף
שני הטילים הוצבו כנראה על-ידי טרוריסטים פרו פלשתינים    נסראללה: תודה לאירן על הטילים לעזה
עידן יוסף
התקיפה בוצעה על בניין רב-קומות בעיר עזה    בירושלים מכחישים את הידיעות על הפסקת אש    הרמטכ"ל מכין את המפקדים לכניסה קרקעית
עופר וולפסון
יו"ר משותף באדירה אנרגיה בוועידת G&o Israel: "אי-אפשר לעצור בצורה חד-צדדית את הקידוחים בים ולהמתין עד שתהיה תוכנית לאומית; יש להמשיך בתוכניות, תוך נקיטה בכל האמצעים על-מנת לשמור על הסביבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il