X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ דחה עתירה נגד החוק המטיל מגבלות על ייצוג נישומים בידי רואי חשבון בתחום זה קובע: אין מקום לצעד הקיצוני של התערבות בחקיקה ומדובר בפגיעה מידתית בחופש העיסוק
▪  ▪  ▪
רובינשטיין. גמל חקיקתי
מתי להתערב בחקיקה
כדאי לשים לב לדבריהם של השופטים בנוגע להתערבות שיפוטית בחקיקה. השופט אליקים רובינשטיין: "התערבות חוקתית צריך שתיגע בליבת הזכויות. היא עניין קשה ורציני. היא מעמידה תדיר את בית המשפט במחלוקת עם הכנסת; ולאו מילתא זוטרתא היא. גם מי שסבור כי יש צורך בסמכות לביקורת חוקתית, כי היא מועילה מאוד במקומות הנכונים, וכי היא מגנה על מי שזקוק להגנה שהחוק לא סיפק לו - יסכים, דומה, כי עליה להיות מופעלת באופן זהיר ועניו, כדי שלא נחטא בחטא היוהרה".
השופטת דפנה ברק-ארז: "ההצדקה לביקורת שיפוטית על מעשה החקיקה תלך ותתעצם ככל שהפגיעה בזכות תגבר ותימצא בגרעינה; ולהפך: ככל שהפגיעה בזכות תהיה מצומצמת יחסית ובשוליה, כן יתרחב מתחם החוקתיות שממנו נהנית הרשות המחוקקת".

רואי חשבון לא יוכלו לייצג נישומים בהשגות בנושא מיסוי מקרקעין. כך קבע (יום ב', 19.11.12) בג"ץ, בדחותו עתירה נגד המגבלות שנקבעו בחוק לעניין ייצוג זה, ואשר בפועל מונעות אותו לחלוטין.
רו"ח דורית גבאי עתרה לבג"ץ נגד חוקיותו של סעיף 109א לחוק מיסוי מקרקעין, המטיל את המגבלות על הייצוג בידי רואי חשבון, בטענה לפגיעה בלתי מידתית בחופש העיסוק של רואי החשבון. עוד טענה, כי רואי חשבון יכולים לייצג נישומים בפני רשויות המס בעניינים אחרים, וכי השכלתם ונסיונם מצדיקים שתינתן להם אותה אפשרות גם בנושא מיסוי מקרקעין.
הממשלה טענה, כי מדובר בחקיקה שנועדה לשרת את התכלית של גביית מס אמת, ולהגן הן על האינטרסים של הציבור והן על אלו של הנישומים. הכנסת טענה, כי מדובר בפגיעה מידתית בחופש העיסוק של רואי החשבון, שכן הם יכולים לייצג לקוחות בחלק מן העניינים הקשורים למס שבח. לשכת עורכי הדין ביקשה גם היא לדחות את העתירה, בעוד לשכת רואי חשבון תמכה בה.
השופט אליקים רובינשטיין אומר: "בלשון פשוטה, ומבלי רצון לפגוע חלילה, בעתירה זו עסקינן במידה רבה במאבק 'גילדאי', בין שתי לשכות של בעלי מקצוע מכובדים, המנהלות מאבק בעל אופי כלכלי. ההכרעה שנפלה בכנסת באה כפשרה, ויצרה 'גמל' חקיקתי (על-פי הסיפור השגור בדבר הגדרת גמל כסוס שהורכב בידי ועדה), שניתן לשאול אם הוא ראוי ואף אם אין בו פגיעה חוקתית מסוימת. ואולם, השאלה המכרעת היא האם חרף רושם זה, נעברה כברת הדרך ההופכת הוראת חוק ללא חוקתית; ובלשונו של עולם זכויות היסוד, עד כמה נוגעת הפגיעה הנטענת לליבת הזכויות. דומה שהעוצמה אינה מגיעה לידי כך".
רובינשטיין מונה מספר סיבות לדחיית העתירה: הזהירות הרבה בה צריך לנהוג בית המשפט בבואו לפסול חוקים, העובדה שהעתירה צריכה הייתה לתקוף את חוק לשכת עורכי הדין המעניק להם את הייצוג בנושא זה ולא את חוק מיסוי מקרקעין, והמידתיות הראויה שהוא מוצא בהגבלת הייצוג בידי רואי החשבון. השופטת דפנה ברק-ארז הצטרפה לדבריו של רובינשטיין בנוגע לזהירות שבפסילת חקיקה, והשופט עוזי פוגלמן - לדבריו בנוגע למידתיות.
גבאי חויבה בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל לשר האוצר, שר המשפטים והכנסת. את גבאי ייצגו עוה"ד אבי גורמן ודוד קמחי; את השרים - עו"ד ד"ר חני אופק; את לשכת עורכי הדין - עו"ד אמיר וייצנבליט; את לשכת רואי חשבון - עוה"ד דוד פורר וירון הרמן; ואת הכנסת - עו"ד ד"ר גור בליי.

תאריך:  19/11/2012   |   עודכן:  19/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רואי חשבון לא ייצגו בהשגות במיסוי מקרקעין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
באזון משאבים בג'-המסוי בעיתי ל"ת
אין להם ידע בסיסי  |  20/11/12 13:39
2
מגמה חדשה בבית המשפט העליון
רו"ח ועו"ד  |  20/11/12 14:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לשכת עורכי הדין מקיימת ערב עיון על פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בנוגע למרכז למימוש זכויות רפואיות - ממש באותם ימים בהם אמור בית המשפט העליון לפסוק בערעור על פסק הדין
איתמר לוין
המכון לקליטת עוזרים משפטיים מצא דרך מקורית לאתר מועמדים לתפקיד זה, תוך שהוא יוצר לכל הפחות מראית עין של חוסר שוויוניות    הנהלת בתי המשפט: כולם צריכים לעבור מכרז
איתמר לוין
החוק קובע שיש לפרסם פסקי דין בתוך 30 יום מהגשת הסיכומים. זה לא ממש עניין שופטת בקריית גת, שבינתיים קיבלה קידום לבית המשפט המחוזי: תיק משנת 2003 הוכרע בסוף 2012
איתמר לוין
ביהמ"ש: הפינוי מהמרחב הציבורי בו הם ישנים מהווה פגיעה בלתי מידתית בזכויותיהם החוקתיות    קורא לעירייה לקבוע קריטריונים לפעילות הפקחים בנוגע לחסרי הבית
ניצן פלד ודניאל מני
דז'קו וקולארוב תמורת קול, טורס ומיקל. מי תתנגד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il