X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עורכי הדין של נאמני האג"ח: "ניגוד עניינים מובהק קיים בהנהלת אי.די.בי אחזקות, שמכהנת גם באי.די.בי פיתוח, ובעובדה כי המנכ"ל לא רק שלא מוחה, אלא מסייע להכנסת כספי המשקיע החדש לגנדן" "ניגוד העניינים האמיתי אצל הדירקטוריונים בחברות הקונצרן"
▪  ▪  ▪
דנקנר. בעלי החוב מאשימים [צילום: פלאש 90]

לאחר שקבוצת אי.די.בי רמזה בשבוע שעבר על ניגוד עניינים של פסגות במסגרת נציגויותיה באגרות החוב שלה, הוציאו (יום ג', 20.11.12) עורכי הדין נועם שרון ונדב וייסמן מכתב בשם נציגות ונאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות, בו הם מאשימים בעצם את נוחי דנקנר באחריות לעניין החוב, וטוענים כי ישנו ניגוד עניינים בין גנדן, אי.די.בי אחזקות ושרשור החברות מתחתן.
לדברי שרון ווייסמן, המכתב של אי.די.בי הינו בגדר "ניסיון להתבסס, ברמה העובדתית, על רמיזות וסברות שאין להן אחיזה במציאות, בעוד שברמה המשפטית הוא שגוי ולקוי".
במכתב, הם הטיחו ביקורת קשה על דנקנר עצמו ועל "גרירתו של הקונצרן להרפתקאות פיננסיות מסוכנות בחו"ל, עסקות בעלי עניין בעייתיות וחסרות הגיון, השקעות כושלות במיזמי נדל"ן ראוותניים ועתירי סיכון בחו"ל ורכישה אומללה ותמוהה במיוחד של כלי תקשורת מדמם תוך בזבוז מאות מיליוני שקלים בהרפתקה שלפחות מקצת ממנהלי הקונצרן מודים והודו בעת מעשה כי אין בה ולו שמץ של הגיון כלכלי".
עוד נטען כי ניגוד העניינים מצוי דווקא בקרב הנהלת קבוצת אי.די.בי ובנושאי המשרה שלה, שכן רוב חברי הדירקטוריון מתפקדים כדירקטורים גם בחברה-הבת אי.די.בי פיתוח. לדבריהם, בראש שתי החברות עומד מנכ"ל אחד (חיים גבריאלי) ויו"ר אחד (נוחי דנקנר). "חברי הדירקטוריונים הם דנקנר, בני משפחתו, ועושי דברו המובהקים. ניגוד העניינים המובהק עוד יותר הוא בין חברי דירקטוריון אי.די.בי אחזקות לבין בעלת השליטה בו, גנדן, ניגוד עניינים שבא לידי ביטוי מובהק באפס המעשה שנקט בו הדירקטוריון כאשר בעל השליטה בחר להזרים כספי משקיע לגנדן ולא לאי.די.בי אחזקות, כאשר מנכ"ל אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח לא רק שאינו מוחה, אלא מסייע לכריתת העסקה (הכוונה לעסקה במסגרתה השקיע בגנדן המיליארדר אדוארדו אלשטיין - ע.ו)".
"מתקפת השמצות פרועה, כוזבת וצינית"
מאי.די.בי נמסר בתגובה: "אנו תמהים על כך שבמקום לבחור בדרך של מענה רציני כלשהו לחשש המהותי לניגוד עניינים בפעולתה של פסגות בנציגות מחזיקי האג"ח, נבחרה דרך של מתקפת השמצות פרועה, כוזבת וצינית - דרך אשר אין בכוונתנו להיגרר אליה. אנו שבים ומתריעים על הצורך הדחוף לבחון באופן ענייני סוגיה חמורה זו של ניגוד העניינים של פסגות. הנהלת אי.די.בי תמשיך לפעול בעקביות ובשקיפות לחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה, תוך המשך גיוסי הון וחתירה לשיפור והשבחת החברות התפעוליות של הקבוצה. בכוונת הנהלת החברה להמשיך ולפעול לטובת החברה, בעלי חוב ובעלי מניות של החברה תוך הידברות ושיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים".

תאריך:  20/11/2012   |   עודכן:  20/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחזיקי האג"ח: ניגוד העניינים אצל דנקנר עצמו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רשיונה נפסל ל-30 יום והחל נגדה הליך תביעה לחומרה
עופר וולפסון
חברת הנדל"ן רשמה גידול של 3.1% בהכנסות משכר דירה ברבעון השלישי    הרווח הנקי קטן ב-25% בעקבות שינויים בשווי ההוגן    607 מתוך 718 דירות "השוק הסיטונאי" נמכרו
יפעת גדות
לשפעת העונתית יש דפוס צפוי למדי. היא מתחילה בסתיו ומסתיימת באביב    סימן טוב לכך שהשפעת העונתית מתחילה היא העלייה הפתאומית במספר הילדים בגיל בית הספר הנשארים בבית עם מחלה דמויית שפעת
עופר וולפסון
יו"ר הסתדרות מרחב חיפה בפנייה למוסד לבירור עתירות במפלגה: "לחייב את ראשי המפלגה לנמק מדוע כלל המועמדים בבחירות המקדימות לא יקבלו מספור"    "העדפה ברורה ובלתי הוגנת של המועמדים החדשים"
עידן יוסף
דובר צה"ל אומר כי מי שמוביל כעת את הירי הוא החמאס ופחות ועדות ההתנגדות והג'יהאד האיסלאמי    היורים חוששים לירות מתוך שטחים פתוחים ונסוגים לכיוון עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il