X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רה"מ בטקס הנחת אבן הפינה למבנה הקבע של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל: "נעמוד בהתחייבויותינו לתת את מחצית הסכום לבניה ונפעל לזירוז הליכי הבנייה" פרופ' קוה: "בר אילן גייסה 130 מיליון דולר מתוך 200 מיליון הדולרים שהתחייבה"
▪  ▪  ▪
נתניהו וקווה בטקס [צילום: ישראל ברדוגו]

הממשלה תעמוד בהתחייבויותיה לתת את מחצית הסכום לבנייה ותפעל לזירוז הליכי הבנייה של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן הנבנית בצפת. כך אמר (14.11.12) ראש הממשלה בנימין נתניהו.
בפקולטה נערך באותו היום טקס מעבר למבנה הקבע, בהשתתפות ראש הממשלה, נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' משה קוה, המשנה לרה"מ והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, שר החינוך גדעון סער, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, דיקן הפקולטה לרפואה פרופ' רן טור כספא וראשי האוניברסיטה.
בטקס ברך ראש הממשלה: "אני רוצה לברך את נשיא בר אילן משה קווה. יש לך חלק חשוב בהגשמת החזון הזה. האוניברסיטה לקחה על עצמה לעשות את זה, ואני רוצה לומר לחבר הנאמנים שאתם יכולים לבטוח בנו.עמדנו עד עכשיו בהתחייבויות שנטלנו על עצמנו ונוסיף לעמוד גם בעתיד. הפקולטה הזאת תקום מהר יותר ממה שחושבים, אני קיבלתי על עצמי לקצר את ההליכים הבירוקרטים. זה תענוג גדול בשבילי. זו רפורמה כללית אצלי אבל אני לוקח על עצמי לעשות את גם כאן. לא רק להניח אבן פינה אלא גם לחתוך את הסרט הכחול. שמעתי שכבר יש 50 מליון דולר לשלב השני ובעזרת השם גם נגשים את זה". נתניהו התחייב לסייע בזירוז הליכי הבנייה של מבני הקבע.
נתניהו הוסיף: "אני מבקש לומר שלושה דברים קצרים, אחד על הצפון, שני על צפת והשלישי על הפקולטה. לגבי הצפון אנחנו מחברים אותו למרכז הארץ, רואים את זה בכבישים. הרעיון הוא שמקריית שמונה עד אילת נוכל לנסוע בלי רמזור אחד. זה לא דמיוני, ראיתי את זה במדינות אחרות. עושים את זה גם דרך מוסדות לימוד. גם מכללת תל חי היא חשובה בהקשר הזה. כל זה מושתת על דבר אחד וזה בטחון. אנחנו רואים מה קורה מעבר לגבול ונחושים להגן על גבולנו. הביטחון הוא היסוד של כל מה שאנחנו עושים. יש לכולנו קשר אבות לעיר צפת".
רה"מ סיפר על הקשר המיוחד שלו לעיר צפת: "אבי הגיע לכאן בתור ילד מתל אביב וזה לקח לו 3 ימים והוא טופל בבית החולים של צפת. צפת נמצאת היום בתנופה גדולה מאוד. אני חושב שצפת תהיה מרכז חשוב גם עולמי, אני רואה כאן אנשים מכל העולם".
אהרון דהאן תרם 50 מיליון דולר
נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קוה, אמר כי "זהו יום גדול למדינת ישראל, לגליל ולאוניברסיטת בר-אילן. היום, כ"ט במרחשוון אני יכול לחזור בלב שלם על הדברים שאמרתי בשנה הקודמת - 'זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו'. קלטנו 300 סטודנטים בזמן שיא. קיבלנו למשכן הקבע 100 דונמים במורדות הדרום- מזרחיים של צפת הצופים לכנרת, שם יוקמו 8 בנייני מחקר ותשתיות".
בדבריו ציין פרופ' קוה את ההסכם שנחתם עם הממשלה על גיוס כולל של 400 מיליון דולר עבור הפקולטה, 200 מתוכם בר-אילן תגייס בתרומות והחצי השני מטעם הממשלה. פרופ' קוה ציין כי מתוך ה-200 הצליחה בר-אילן לגייס כבר 130 מיליון. פרופ' קוה הכריז על תרומה נוספת, כאמור, של 50 מיליון דולרים שתרם הנדבן היהודי יליד טבריה, אהרון דהאן להקמת מרכז מחקר והוראה בקמפוס הקבע.
פרופ' רן טור כספא, דיקאן הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר- אילן בצפת, ציין כי הפקולטה תהיה "מיני אוניברסיטה ומגה פקולטה שתכלול בית ספר לרוקחות ולרפואת שיניים".
יש לציין, כי כאשר תושלם בניית מבנה הקבע ילמדו בפקולטה לרפואה של בר-אילן בגליל 1,000 סטודנטים. כיום לומדים בה 300 סטודנטים, כמחציתם במסלול התלת שנתי המיועד לסטודנטים לרפואה שלמדו באוניברסיטאות בחו"ל, כמחצית במסלול הארבע שנתי לבוגרי תואר ראשון ומדעים המעוניינים לבוא וללמוד רפואה ועוד חמישים סטודנטים לתואר שני ושלישי. בעתיד יתווסף מסלול נוסף שש שנתי.

תאריך:  20/11/2012   |   עודכן:  20/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: נזרז בניית הפקולטה לרפואה בצפת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד חממה של טרור
מ.אלקרייאף  |  20/11/12 19:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יונל כהן בהתקפה חריפה: "חברה שמעליבה את סוכני הביטוח, נשותיהם וילידיהם, ייתכן שלא מגיע לה רישיון מבטח - יש לדבר על כך עם לי דגן, המשנה למפקחת"    דגן לא הגיבה    "מותר להתחרות במחיר ושירות, אבל אין לרמוס את הסוכן ומשפחתו!"
אלעזר לוין
הבעלים החדש של קבוצת מגדל בהתבטאות פומבית ראשונה: "מגדל הייתה מאז ומתמיד חלום חיי. אלקים החליט שלא אשלוט בלאומי, אלא במגדל. אני זקוק ל-100 ימים לפחות כדי לראות מה קניתי, ועוד 100 ימים כדי לראות מה לשנות"    "קרה לכם יש שרכשתי את מגדל"    קורא לאמנה בין החברות לבין הלשכה
אלעזר לוין
האוצר ידרוש מכל סוכן לפרסם אמנת שירות ולחתום על חוזה שירות עם מבוטחיו
איציק וולף, עופר וולפסון
דובר הארגון בלבנון: הכרזה על הפסקת אש במסיבת עיתונאים בקהיר    חמאס דורש להפסיק את החיסולים, להסיר את המצור הימי ולאפשר מעבר חופשי של סחורות מישראל לרצועה    הערב: רקטה פגעה בשני בניינים בראשל"צ
איתמר לוין
הבקשה הוגשה בעקבות גביית יתר של מס רווחי הון בשנים 2011-2006    ביהמ"ש קבע שאין דרך לקבל החזרי מס אלא באמצעות הגשת דוחות פרטניים של כל נישום לכל שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il