X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא איגוד לשכות המסחר פנה לשר האוצר בדרישה לפעול מיידית על-מנת לקבוע כבר כעת בחקיקה מתקנת את הפיצוי שיינתן לרוחב כל המגזר העסקי הנפגע מהמצב כ-80% מעסקי המסחר והשירותים נסגרו לחלוטין בעקבות מצב הלחימה
▪  ▪  ▪
פגיעת רקטות בבאר שבע [צילום: פלאש 90]

הפסד הפדיון שנגרם למגזר המסחר והשירותים באזור הדרום במהלך שבוע הלחימה של מבצע "עמוד ענן", נאמד בכ-400 - 450 מיליון שקל. כך עולה (יום ד', 21.11.12) מנתוני אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר. באזור הדרום פועלים כ-25,600 עסקים מתחום המסחר והשירותים, מהם כ-80% נסגרו לחלוטין בעקבות מצב הלחימה.
מנתונים שנאספו באיגוד לשכות המסחר עולה כי מרבית חנויות הרשתות נשארו סגורות בתקופת מבצע עמוד ענן, כאשר הפדיון למסחר ליום באזור הדרום עומד על 100 מיליון שקל והפסד הפדיון לרשתות כתוצאה מאי הפעילות עומד על כ-20%. עיקר ההפסד נגרם בענף המסחר כתוצאה מסגירה מלאה של חנויות, עסקים ורשתות של מוצרי צריכה.
בתוך כך, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לשר האוצר יובל שטייניץ, והדגיש בפניו כי יש חשיבות מיוחדת לפעול מיידית על-מנת לקבוע כבר עכשיו בחקיקה מתקנת את הפיצוי שיינתן לרוחב כל המגזר העסקי הנפגע ישירות ממצב הלחימה בדרום.
לדעת לין, קביעת אזור גיאוגרפי מוגבל של 7 ק"מ או הגדרת יישובי ספר, שנהגה בעבר, כלל אינה רלוונטית לעניין הפיצויים. לדבריו, יש לנהוג על-פי הקריטריונים שעוצבו והופעלו במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה. "כל עסק שנפגע כלכלית ישירות ממצב הלוחמה (מה שקרוי נזק עקיף) באזור שהוגדר על-ידי פיקוד העורף כאזור הלוחמה והכולל גם את אשדוד, אשקלון ובאר שבע, זכאי לפיצויים", טען.
הוא ציין כי בעבר עוצבו כבר מסלולים אלטרנטיביים, כמו מסלול הירידה במחזור, מסלול הוצאות העולות על ההכנסות ומסלול הוצאות שכר והיעדרות עובדים, ולרשות המיסים ניסיון רב בהפעלת קריטריונים אלה.
יוסי דלויה, נשיא לשכת המסחר והתעשיה באר שבע והנגב, קרא היום לממשלה להחיל את הפיצויים על בעלי עסקים בדרום על-פי קריטריונים שנקבעו במבצעים קודמים ובין היתר לקבוע קריטריונים ברורים לפיצוי בעלי עסקים במצב חירום ולוחמה; פיצוי על היעדרות עובדים בשל היותם להורים לילדים במערכת החינוך המושבתת; מתן הקלות שונות לעסקים שנקלעו לסחרור, קשיים וחובות בשל המצב למועצות והעיריות והטבות לבתי עסק במיסים השונים ובארנונה.
עוד הוסיף דלויה כי יש להקים גוף אחד שירכז את הטיפול בנושא העסקים בשעת חירום במדינת ישראל ויקל על הביורוקרטיה הכבדה ואי הבהירות השוררות בתחום.

תאריך:  21/11/2012   |   עודכן:  21/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסד הפדיון לקמעונאי הדרום: עד 450 מיליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע עמוד ענן
עדי וילדר
הנהלת מלון "קלאב הוטל" אילת תארח 35 משפחות מאשקלון ו-35 משפחות משדרות בסוויטות במלון למשך 4 ימים
שוש אידסיס
הסיפור שלנו, הישראלים, הוא בעיניי ממש כמו הסיפור של כיפה אדומה, רק שאותנו, בניגוד לסיפור, לא יבוא הצייד להציל! ולכן אין לנו ברירה אלא לסמוך אך ורק על עצמנו!
רון בריימן
לא חלפו 72 שעות וכבר התחילה ישראל הרשמית למצמץ אשונה: בעוד החמאס שומר על קור רוח ועל סבלנות, אהוד ברק שוב ברח ונתניהו לא פעל לפי מישנתו שלו למלחמה בטרור    שליח ישראלי נשלח לקהיר כדי לדון על הפסקת אש, בשעה שאפילו המטרות הצנועות שהוגדרו לצה"ל היו רחוקות ממיצוי    ובינתיים, ההרתעה הושגה: ישראל הורתעה
עמוס שריג
יוסי גמזו
גְּבוּרָה אֵינֶנָּה רַק הָעֹז הַצַּהֲ"לִי, הִיא גַם הַחוּש הַסּוֹלִידָרִי הַצִּיוִילִי שֶל הַזְמָנַת תּוֹשָב חֲסַר מָמָ"ד וָיֶשַע לַחְסוֹת בְּצֵל מֶרְחָב מוּגָן שֶל הָאַחֵר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il