X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מוטי קניבסקי העתיק מאמר - וכאשר נתבע על הפרת זכויות היוצרים של הכותב, לא היסס למסור גירסה מופרכת וחסרת היגיון, וגם לשנות מסמך שהוגש לבית המשפט
▪  ▪  ▪
לא הביא ראיה על כתיבתו את המאמר [צילום אילוסטרציה: AP]
שתי שורות חסרות
השופטת עינת רביד הייתה צריכה להוסיף שתי שורות בסוף פסק דינה. האחת: להורות למזכירות להעביר את פסק הדין לידיעת לשכת עורכי הדין, כי לנוכח קביעותיה - ספק רב אם מוטי קניבסקי ראוי להמשיך ולהיות עורך דין. השנייה: להורות להעביר את פסק הדין לידיעת הפרקליטות, כי רביד קובעת בו בצורה חד-משמעית שקניבסקי זייף מסמך ושיבש הליכים. מוזר ומצער שהיא לא עשתה זאת.

עו"ד מוטי קניבסקי העתיק מאמר בנושא רשלנות רפואית, פרסם אותו ללא אישור באתר האינטרנט שלו, ולאחר מכן האשים את הכותב כאילו הוא המעתיק. קניבסקי לא הסתפק בכך, אלא גם שינה ראיה שהוגשה לבית המשפט כאשר תבע אותו כותב המאמר. כך קובעת (15.11.12) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, עינת רביד.
יניר לוין, בעלי האתר shekel-il, תבע מקניבסקי 80,000 שקל בטענה שהעתיק לאתר "משפטיק" שבבעלותו מאמר שכתב. קניבסקי טען בתגובה, כי לוין הוא שהעתיק את המאמר שהוא עצמו כתב ופרסם באתרו. רביד קבעה חד-משמעית, כי גירסתו של לוין היא אמת, וכי גירסתו של קניבסקי שקרית ואינה עומדת במבחן העובדות וההיגיון.
טען שהטיוטות אבדו בשריפה
בין היתר אומרת רביד, כי בעוד לוין הוכיח שפנה בזמן אמת לקניבסקי והתלונן על ההעתקה, קניבסקי לא הצליח להוכיח את טענתו שהוא עצמו פנה ללוין באותה טענה. קניבסקי גם לא הצליח להביא ראיה כלשהי לכך שהוא אשר כתב את המאמר, וטען שטיוטות המאמר אבדו בשריפה שכילתה את משרדו של שותפו לשעבר. טענה אחרת של קניבסקי הייתה, כי ייתכן שלוין פרץ למחשבו האישי וגנב את המאמר - טענה עליה אומרת רביד, כי היא מחייבת להניח שלוין שם לו למטרה את קניבסקי ועקב אחריו עד שמצא מאמר ראוי לגניבה, ולכן זוהי טענת חסרת היגיון ותימוכין.
עוד מציינת רביד, כי דווקא מומחה המחשבים מטעם קניבסקי - אמיר דרייב - חיזק את טענתו של לוין, כאשר העיד שעל-פי גוגל ארכיב, המאמר הופיע באתר של לוין חצי שנה לפני שהופיע באתר של קניבסקי. דרייב אומנם ניסה לחזור בו מן הדברים בהמשך עדותו, ואף טען שגילה שגוגל ארכיב אינו אתר אמין, אך רביד דוחה התפתלות זו.
ישלם 24,500 שקל
רביד מותחת ביקורת קשה על חוסר אמינותו של קניבסקי, אשר "מסר גירסה מיתממת ומתפתלת שקשה לתת בה אמון", תוך שהוא מתמקד בהשחרת פניו של לוין במקום בחיזוק גירסתו שלו. בהקשר זה קובעת רביד, כי קניבסקי שינה ראיה שהוגשה לבית המשפט. כאשר התברר לו שאחד המסמכים שהוגשו שומט את הקרקע מתחת לטענותיו, הוא ניסה למנוע את הצגתו למומחה בטענה שלא צורף לתצהירו של לוין. ואילו כאשר נוכח לדעת שהדף נחשף במסגרת גילוי המסמכים, הוא תלש את העמוד הרלוונטי מהתצהיר כדי ליצור מצג כוזב כאילו המסמך לא צורף אליו.
טענות נוספות של קניבסקי היו, כי לוין הסיג את גבול מקצוע עריכת הדין, וכי המאמר מהווה ייעוץ משפטי לקוי בשל שגיאות שנפלו בו. על כך אומרת רביד, כי אין כל איסור על כל אדם לכתוב מאמרים בנושאים משפטיים, וכי אין זה מתקבל על הדעת שקניבסקי מותח ביקורת שכזו על מאמר שהוא טוען שכתב בעצמו.
רביד חייבה את קניבסקי בתשלום פיצוי של 20,000 שקל, בשקלול של הפגיעה מצד אחד והיעדר ההוכחה לנזק מצד שני, וכן הוצאות בסך 4,500 שקל. את לוין ייצג עו"ד גרשוני.

תאריך:  22/11/2012   |   עודכן:  22/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עינת רביד  רשלנות
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חברת פסיפיקה נקנסה ב-100,000 שקל בשל אי-דיווח על קשיים בעסקות מקרקעין ברומניה    יעקב בירנבאום נקנס ב-300,000 שקל לאחר שהסתיר את אחזקותיו בחברה
מנחם לס, דה באזר
מאמן ריאל עקץ. מנצ'יני: "קמפיין יותר גרוע מהקודם"
איתמר לוין
רובינשטיין: ההחמרה נחוצה משום שהסכין מיוחד בכך שהוא זמין לכל אדם; מאחר שאין דרך למנוע את הימצאותו בכל בית, יש להחמיר עם מי שמשתמש בו לרעה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי גישה לא פולשנית, המבוססת על צלילים מוסיקליים לאיזון פעילות המוח, יכולה "לאתחל" את המוח ולטפל ביעילות באינסומניה
איציק וולף
ממשל חמאס ברצועת עזה הכריז על 22 בנובמבר, היום שבו נחתם הסכם הפסקת האש עם ישראל, כעל יום חג לאומי    כל תושבי הרצועה ותלמידי בתי הספר יקבלו ביום זה חופש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il