X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל מס שבח דרש מהחברה 31 מיליון שקל בגין פרויקט בית אמפא - תוך שהוא קובע שלא כדין תאריך שינוי ייעוד מוקדם מזה שעליו הצהירה אמקור
▪  ▪  ▪
בית אמפא. מקררים מברזל על אדמה מזהב [צילום: אתר אמפא]

ועדת הערר לעניין מס שבח, שליד בית המשפט המחוזי בתל אביב, ביטלה (11.11.12) שומה בסך 31 מיליון שקל שהוציאה רשות המיסים לקבוצת אמקור בגין המגרש עליו הוקם בית אמפא בתל אביב. רו"ח צבי פרידמן ורו"ח אלי מונד קיבלו את הערר של אמקור, בניגוד לדעתה של היו"ר, השופטת בדימוס רות שטרנברג-אליעז.
מדובר במגרשים לאורך רחוב יגאל אלון בתל אביב, עליהם ניצב בזמנו מפעל המקררים של אמקור (לגביהם נאמר ש"אין טעם לבנות מקררים מברזל על אדמה מזהב"). בשנת 2003, בדוחותיה לשנת 2002, הודיעה אמקור לפקיד השומה למפעלים גדולים על שינוי ייעוד הקרקע מרכוש קבוע למלאי - לקראת הקמת בית אמפא. אמקור חזרה על אותה הצהרה בדוחותיה לשנת 2003, לאחר שלא קיבלה כל התייחסות של הפשמ"ג. ביוני 2004 אישר פקיד השומה, כי אמקור הודיעה על שינוי הייעוד שנכנס לתוקפו ב-31.12.02.
באוגוסט 2004 הגישה אמקור גם למנהל מס שבח הצהרה על שינוי הייעוד. ואולם, המנהל דחה את עמדתה של אמקור והוציא לה שומה לפי מיטב השפיטה בסך 31 מיליון שקל בשל השבח שנבע לדעתו משינוי הייעוד. השומה התבססה על קביעת מועד שינוי הייעוד ל-6.9.00, בניגוד לעמדתו של פקיד השומה - שגם הוא חלק מרשות המיסים.
מנהל מס שבח ביסס את החלטתו על מכתב בכתב ידה של עו"ד שולה בנדל, אז היועצת המשפטית של הפשמ"ג ומאוחר יותר היועצת המשפטית של אגף מס הכנסה. בנדל הודיעה, כי הגיעה למסקנה "כי שינוי היעוד של הקרקע שבנידון נעשה בספטמבר 2000, ולכל המאוחר בספטמבר 2001". על כך ערערה אמקור, בטענה שמנהל מס שבח לא היה רשאי לסטות מעמדתו של פקיד השומה, ודאי כאשר לא ניתנה לה האפשרות להביע את עמדתה.
בדעת הרוב אומר פרידמן: "לא יעלה על הדעת שפקיד השומה יקבע חד-צדדית על שינוי ייעוד מרכוש קבוע למלאי עסקי לגבי זכות במקרקעין בניגוד לעמדת הנישום, ומנהל מיסוי מקרקעין יהיה מחויב לפעול ללא כל סטיה לפי אותה קביעה ולחייב במס את הנישום מבלי שהנישום יוכל לערער ולהשיג על אותה קביעה, אלא רק באמצעות פנייה לבג"ץ, או באמצעות המרצת פתיחה שאינם מהווים תחליף בכל מקרה לערעור על שומות מס".
תהיות לגבי מכתבה של בנדל
פרידמן גם מעלה תהיות קשות על מכתבה של בנדל, ובין היתר הוא אומר: "וכי מה לפקיד השומה לתת הוראות והסברים למנהל מיסוי מקרקעין בתחום שהוא אינו מצוי בו? מדוע לא זומנו לישיבה, שבעקבותיה נשלח מכתבה של גב' שולה בנדל למשיב, גם נציגי העוררת, שהרי המדובר בהחלטה 'גורלית' מבחינתה של העוררת היות שתוצאות הפגישה עשויים 'לחרוץ' את דינה מבלי יכולת ערעור לכאורה?
"האם לא הייתה זכאית העוררת לשימוע רציני יותר מאשר שיחת טלפון שבה מודיע לה פקיד השומה כי 'ייתכן שנקדים את מועד השינוי', כאשר מדובר בהחלטה אשר, אליבא דפקיד השומה, לא תהא ניתנת לערעור ולהשגה? מדוע מכתבה של גב' שולה בנדל לא הובא לידיעת העוררת והוא נחשף רק במהלך הדיון בוועדה במהלך שמיעת העדויות והסיכומים? מדוע לא הייתה זכאית העוררת לדעת את הנימוק לפיו פקיד השומה החליט לשנות את מועד שינוי הייעוד ולנסות להתמודד עם נימוק זה?".
לבסוף מגיע פרידמן למסקנה, כי מכתבה של בנדל עומד בסתירה לדוחות שהגישה אמקור, ואשר לא נסתרו בידי פקיד השומה ואף אושרו לאחר שחלפה התקופה בה יכול היה לפסול אותם. "כפועל יוצא נשמטים אף אדניה של החלטתו של מנהל מס שבח באשר היא מסתמכת על החלטה אשר אי תקינותה המינהלית גוררת את בטלותה", קובע פרידמן. אמקור יוצגה בידי עו"ד יובל שץ, והמדינה - בידי עו"ד גלית פואה.

תאריך:  22/11/2012   |   עודכן:  22/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת ערר חסכה לאמקור 31 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מוטי קניבסקי העתיק מאמר - וכאשר נתבע על הפרת זכויות היוצרים של הכותב, לא היסס למסור גירסה מופרכת וחסרת היגיון, וגם לשנות מסמך שהוגש לבית המשפט
איתמר לוין
חברת פסיפיקה נקנסה ב-100,000 שקל בשל אי-דיווח על קשיים בעסקות מקרקעין ברומניה    יעקב בירנבאום נקנס ב-300,000 שקל לאחר שהסתיר את אחזקותיו בחברה
מנחם לס, דה באזר
מאמן ריאל עקץ. מנצ'יני: "קמפיין יותר גרוע מהקודם"
איתמר לוין
רובינשטיין: ההחמרה נחוצה משום שהסכין מיוחד בכך שהוא זמין לכל אדם; מאחר שאין דרך למנוע את הימצאותו בכל בית, יש להחמיר עם מי שמשתמש בו לרעה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי גישה לא פולשנית, המבוססת על צלילים מוסיקליים לאיזון פעילות המוח, יכולה "לאתחל" את המוח ולטפל ביעילות באינסומניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il