X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
וינשטיין. נושף בעורף הפוליטיקאים [צילום: פלאש 90]
וינשטיין קובע לקראת הבחירות:
נתניהו ישלם על טיסות צבאיות לצרכים פוליטיים
עוד בהנחיות היועץ המשפטי: הקפאה של מינויים בכירים, איסור על פעילות פוליטית של עובדי מדינה, הגבלות על הפעילות הפוליטית בלשכות, אזהרות מפני הבטחות בלתי תקינות
נתניהו במסוק. תשלום מלא או יחסי [צילום: פלאש 90]

קיים איסור על שימוש במסוקי צה"ל לצורך טיסות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאירועים מפלגתיים. במקרה שנעשה שימוש כזה, גם אם חלקי בלבד, על נתניהו או על הליכוד לשאת בעלות הטיסה או בעלות של החלק הפוליטי בה. כך קובע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.
הדברים כלולים בקובץ הנחיות של וינשטיין לקראת הבחירות, אשר הופץ (יום ד', 21.11.12) בידי מזכירות הממשלה לכל השרים. ההנחיות עוסקות בשורה ארוכה של נושאים, ובהם מינויים בכירים, פעילות פוליטית בלשכות השרים, פעילות פוליטית של עובדי מדינה והבטחות בזמן מסע הבחירות.
וינשטיין שב וקובע, כי אין לבצע עד הבחירות מינויים בכירים בהם נוטלים חלק השרים, כולל של מנכ"לי משרדים וכאלו המבוצעים באמצעות ועדות איתור. במקרה של צורך דחוף, יש למנות ממלא-מקום מבין עובדי המדינה. כמו-כן, הוא אוסר להשלים מינויים בכירים בחברות ממשלתיות ובתאגידים סטטוטוריים, ומתיר למנות דירקטורים ויושבי ראש רק במקרים דחופים וכאשר למועמדים אין זיקה לאיש משרי הממשלה.
עוד אומר וינשטיין, כי יש להפריד ככל הניתן את הפעילות הפוליטית מזו המקצועית שבלשכות השרים וסגניהם. לדבריו, ניתן להשלים עם פעילות פוליטית כזו רק אם היא אקראית ומוגבלת בהיקפה. וינשטיין מוסיף וקובע כללים בנוגע לפרסומים של לשכות השרים וסגניהם, כדי למנוע שימוש במשאבי המדינה לצורך הפצת תעמולה פוליטית. הוא גם אומר, כי יש להיזהר בהזמנת סקרים על חשבון משרדי הממשלה או גופים ציבוריים אחרים, ועליהם להסתפק בתקופת הבחירות בסקרים מקצועיים מובהקים המהווים חלק מעבודתו השוטפת של אותו גוף.
וינשטיין מזהיר מפני שימוש בעובדי מדינה לצרכים פוליטיים, ואומר שהדבר עלול להגיע עד כדי עבירה פלילית בנוסף להיבטים המשמעתיים שלו. הוא מוסיף ואומר, כי על השרים המתמודדים בבחירות להיזהר ממתן הבטחות או התחייבויות לחלוקת הטבות בעת ביקורי בחירות, ולהיזהר ממה שעלול להיראות כתעמולת בחירות בעת ביקורים מקצועיים שלהם. וינשטיין גם נותן שורה של קני-מידה לבחינתם של אירועים ממשלתיים, כדי שניתן יהיה לקבוע האם מדובר בתעמולה אסורה על חשבון המדינה. לבסוף מציב וינשטיין כללים מוצעים לאכיפתם של חוקי עזר עירוניים בנוגע לפרסומים פוליטיים בחוצות הערים, כדי להבטיח שוויוניות בין המפלגות.

תאריך:  22/11/2012   |   עודכן:  22/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו ישלם על טיסות צבאיות לצרכים פוליטיים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה טיסות צבאיות פוליטיות??
החושק בהליקופטרים  |  22/11/12 14:45
2
ומה עם הגברת הדיילת הראשונה  ל"ת
שרה נתניהו ?  |  23/11/12 18:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
אביתר בן-צדף
יש פער אדיר בין יכולתנו במבצעים נקודתיים לבין יכולת צבא היבשה שלנו    כל בעל גינה יודע שהמאבק בעשבי-בר הנו אין-סופי. מכה חזקה של חומרי הדברה (שלפעמים עלותה גבוהה) אינה מסיימת אותו, אלא רק מאריכה את תקופת השקט של בעל הגינה
מנחם רהט
ביום ראשון אמורים חברי הליכוד הנאמנים למצפונם לסכל חדירת וירוסים, רוגלות, תולעים ושאר תוכנות זדוניות לתוכנת ההפעלה של הליכוד
הרב אליהו קאופמן
שלמה מעוז יהיה "מזרחי המחמד" של הליכוד (כפי שהיה עד עכשיו משה כחלון) ותו לא. כשמעוז יתחיל לתפקד לצד נתניהו יעלם סופית מר סילבן שלום מצמרת הליכוד, וגם זו סיבה לא רעה עבור נתניהו להתעקש על המעוז שלו
עידן יוסף
כתבת המשפט של הערוץ תשובץ ברשימת יש עתיד, אך טרם אושרה בקשתה לקבל חופשה ללא תשלום
עופר וולפסון
יו"ר הסתדרות מרחב חיפה בפנייה למוסד לבירור עתירות במפלגה: "לחייב את ראשי המפלגה לנמק מדוע כלל המועמדים בבחירות המקדימות לא יקבלו מספור"    "העדפה ברורה ובלתי הוגנת של המועמדים החדשים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il