X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה תשלם 1.5 מיליון שקל למשפחתו של מוחמד אל-סעדי, אשר נורה למוות בידי שוטר השופטת פלפל קבעה שאין אמת בגירסתו של השוטר יניב קוגון לפיה ירה משום שחשש שאל-סעדי עומד לדרוס אותו
▪  ▪  ▪
גירסת השוטר אינה מתקבלת על הדעת [צילום אילוסטרציה: AP]
משהו יסודי רקוב
אמרנו ונחזור ונגיד ככל שיידרש: משהו יסודי רקוב במשטרת ישראל. לא עובר שבוע בלי כתב אישום או תביעת נזיקין, בלי פסק דין אזרחי או הרשעה פלילית, בהם מעורבים שוטרים - במסגרת תפקידם או מחוצה לו. זה הולך לאורך ולרוחב, לגובה ולעומק. המשטרה זקוקה לניעור רציני ביותר, שיקיא מתוכה את מי שאינם ראויים ללבוש את מדיה, ואשר - כך אנו מגלים כמעט על בסיס יום-יומי - מהווים סכנה לבטחוננו לא פחות מן העבריינים בהם הם אמורים להילחם.

משטרת ישראל תשלם למעלה מ-1.5 מיליון שקל למשפחתו של צעיר בן 17, שנורה למוות בידי שוטר בזמן פעילות ברמלה. סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דרורה פלפל, קבעה (18.11.12) שהירי לא היה מוצדק, שכן השוטר לא היה מצוי בסכנת חיים מיידית.
מחמוד אל-סעדי נורה בחזהו בידי פקד אפי תשובה, ואילו הירייה הקטלנית שפגעה בראשו נורתה בידי השוטר יניב קוגון. האירוע התרחש בדצמבר 2003, התביעה הוגשה בשנת 2007 ופסק הדין ניתן כאמור השבוע.
משפחתו של אל-סעדי טענה, כי כאשר הרכב בו נהג עצר באור אדום ברמזור ברחוב בן-צבי ברמלה, איגפו אותו שני רכבי משטרה מוסווים, ותוך שניות יצאו שוטרים מתוך הרכבים ושלושה מהם החלו לירות מטווח קצר לעבר המזדה. לטענתה, השוטרים לא נשאו אמצעים כלשהם שיזהו אותם כשוטרים, לא השמיעו קריאות אזהרה כלפי יושבי הרכב, לא קראו להם לצאת מהרכב ולא ירו באוויר, ולפיכך הירי הקטלני היה רשלני ובלתי מוצדק.
המשטרה טענה, כי האירוע החל בדיווח של תצפית משטרתית על תחנת סמים ברמלה, לפיו נורו יריות שמקורן כנראה ברכב מזדה. בעקבות זאת החל מעקב משטרתי סמוי אחר רכב המזדה שבו נהג אל-סעדי, הדומה לתיאור שמסר התצפיתן. לאחר שהמזדה נעצרה ברמזור אדום כשלפניה עומדת מונית, היא נחסמה על-ידי שני רכבי המשטרה הסמויים. השוטרים ירדו כשהם חובשים על ראשם כובעי זיהוי, והורו לנוסעי הרכב לצאת ממנו. אולם, אל-סעדי החל לנגח בפראות את המונית שלפניו ואת הרכב המשטרתי שמאחוריו, על-מנת ליצור מרווח בין הרכבים שיאפשר לו לברוח מהמקום. השוטרים היו בסכנת דריסה ולפיכך ירו, טענה המשטרה.
המכונית נעלמה באופן מסתורי
פלפל קובעת, כי גירסתו של קוגון אינה מתקבלת על הדעת ואינה מתיישבת עם עדויות אחרות. בין היתר היא עומדת על היעלמותה המסתורית (כלשונה) של מכונית המעקב שעצרה מאחורי רכבו של אל-סעדי, דבר שמנע מן המשטרה להוכיח את טענתה כאילו אל-סעדי נגח במכונית זו. עוד מעירה פלפל, כי המשטרה לא הביאה ראיות כלשהן המוכיחות שאל-סעדי נגח את המונית שעמדה לפניו.
לדברי פלפל, דבריו של קוגון לפיהם אל-סעדי היה עלול לדרוס אותו, אינם עולים בקנה אחד עם עדותו של השוטר שנהג במכוניות המעקב שעצרה מאחורי רכבו של אל-סעדי. היא מציינת עוד, שאיש מן השוטרים האחרים - כולל הקצינים שהיו בזירה - לא ראו את קוגון עומד, כפי שטען, בין רכבו של אל-סעדי לבין רכב המעקב - ומכאן שהוא לא ניצב בפני סכנת דריסה.
פלפל פוסקת: "מכאן, שבזמן שירה במנוח, לא הוכיח השוטר קוגון שהיה נתון בסכנה ממשית ומיידית לחייו. משלא נשקפה סכנה מיידית וממשית לחייו, הירי שביצע השוטר קוגון לעבר המנוח היה אמצעי בלתי סביר אשר חרג מנורמת הזהירות הנדרשת בנסיבות העניין". לאור זאת, קבעה, חייבת המדינה לפצות את משפחתו של אל-סעדי.
פלפל זיכתה את משפחתו של אל-סעדי בפיצוי של 1.36 מיליון שקל על אובדן הכנסותיו העתידיות ועל הסבל והצער שנגרמו להם (מחצית מהסכום שנתבע) ובהוצאות של 100,000 שקל. את משפחת אל-סעדי ייצגו עוה"ד ר' טורקלטאוב וד' פלפול-סגל, ואת המדינה - עו"ד ג' לבונטין.

תאריך:  22/11/2012   |   עודכן:  22/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דרורה פלפל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: שוטר הרג צעיר ברמלה ללא הצדקה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מתי המשטרה תפסיק לגייס דפ"רים ל"ת
ופרכות??  |  23/11/12 00:55
 
- "שלטון החוק"-כנופית החוק
חורפי  |  23/11/12 07:03
 
- "שלטון החוק"-כנופית החוק
חורפי  |  23/11/12 07:03
2
מגיע צל''ש לשוטר  ל"ת
ישר כח  |  23/11/12 09:22
3
האזרח משלם חשבון כפול
אזרח איכפתי  |  23/11/12 09:30
4
ומה יעשו לשוטרים?
שוטר חרש  |  23/11/12 11:11
5
האם מדובר באזרח תמים ?
לא ברור כלל  |  23/11/12 13:27
6
משהו יסודי ורקוב ב- NEWS 1
מיכאל10  |  23/11/12 15:47
 
- מי זה שוטר שכך כותב? ל"ת
חורפי  |  24/11/12 17:52
7
משטרת ישראל =יחידת חיסול
האשם תמיד המקורי  |  17/12/12 23:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המפרקים דחו את תביעת החוב שהגיש, אלשיך מתחה ביקורת חריפה על התנהלותו - אך בבית המשפט העליון הוסכם שהשופטים יחליטו על דרך הפשרה מהו הסכום שיקבל
עופר וולפסון
קרן שימש משנת 2005 עד 2010 מנכ"ל ויו"ר יוניליוור ישראל    יחליף את זאב וורמברנד
איתמר לוין
ארבל: התקנות יצרו הליך פוליטי המעכב את בחירת הרבנים; יש בו פרצות המאפשרות הפרת כללי מינהל תקין    דנציגר וסולברג מצטרפים לביקורת ולקריאה לשינוי
עופר וולפסון
עבור 31% מהמניות הנרכשות שילמה אקס.טי.אל כ-6.5 מיליון שקל    החברה מפתחת תרופות לטיפול במספר מחלות, בין השאר במיאלומה, סכיזופרניה וצהבת מסוג C
עופר וולפסון
סגן בוריס יארמולניק, בן 28, מנתניה, נפצע אנושות מפגיעת רקטה באזור אשכול ביום רביעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il