X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שקני המידה לפיהם יחליט בית המשפט האם לאשר את התיקון יהיו זהים לאלו שבתביעות אחרות - אך תוך מתן יתר משקל לכך שבתביעה ייצוגית יש גם אינטרס ציבורי
▪  ▪  ▪
פוגלמן. תכליות חברתיות חשובות [צילום: פלאש 90]

בית המשפט צריך לתת משקל יתר לאינטרס הציבור בבואו להחליט האם להתיר לתקן בקשה לתביעה ייצוגית לאחר הגשתה. כך אומר (22.11.12) שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, הקובע גם קני-מידה להחלטה האם להיענות לבקשה כזו.
פוגלמן פותח באומרו, כי בתביעות אחרות נשקלים ארבעה פרמטרים בעת ההחלטה אם להתיר תיקון תביעה: האם התיקון דרוש כדי להכריע בשאלות שבמחלוקת, מדוע נדרש התיקון בשלב זה, האם התיקון עלול לפגוע בצד השני והאם בקשת התיקון הוגשה בתום לב. לדבריו, אותם שיקולים צריכים להיבחן גם כאשר מדובר בתביעה ייצוגית, אך מאחר שגם הציבור הוא צד לתביעה כזו - יש לתת משקל לאינטרס הציבורי בעת ההחלטה:
"בעוד שבהליך רגיל דחיית בקשה לתיקון פוגעת בעיקר באינטרס מבקש התיקון, כשמדובר בתובענה ייצוגית דחייה של בקשת תיקון פוגעת הן באינטרס חברי הקבוצה הן באינטרס הציבור. הואיל ולמוסד התובענה הייצוגית תכליות חברתיות חשובות, שומה על בית המשפט להקנות משקל רב יותר לאינטרס הציבור בבירור ובהכרעה בתובענות ייצוגיות המגלות עילה", אומר פוגלמן.
מכאן עובר פוגלמן לשילוב בין הכללים הרגילים של תיקון תביעה לבין האינטרס הציבורי בתביעה ייצוגית. בנוגע לשיקול של נחיצות התיקון, אין הבדל בין תביעה ייצוגית לתביעות אחרות. בשיקול של הסיבה לבקשת התיקון, לעומת זאת, קיים הבדל. בתביעה ייצוגית, בניגוד לתביעה רגילה, לא תמיד מצוי בידי התובע כל המידע הדרוש ולפעמים תשובת הנתבע היא שחושפת מידע רלוונטי, כאשר הוא חייב להציג ראיות כבר בשלב הגשת התביעה. בשל שני גורמים אלו, אומר פוגלמן, קיים מראש סיכוי שהתובע יצטרך לתקן את תביעתו ולכן יש לאפשר זאת ובלבד שלא מדובר בבקשת סרק.
לגבי הנזק שייגרם לצד השני: בעוד שבתביעה רגילה ניתן לתקנו על-ידי הטלת הוצאות, סבור פוגלמן שגם בתביעה ייצוגית ניתן להשתמש בכלי ההוצאות - יש להיזהר מיצירת אפקט מצנן שירתיע תובעים ייצוגיים, ולאזן חשש זה עם הצורך למנוע תביעות סרק. בנוגע לתום הלב שבבקשת התיקון אומר פוגלמן, כי מלכתחילה מחויב התובע הייצוגי לפעול בתום לב, ואם בקשת התיקון חושפת שלא כך עשה - יכול בית המשפט לשקול את החלפתו.
הדברים נאמרו במסגרת החלטת בית המשפט העליון לאפשר לתמר אינסלר לתקן בקשה לתביעה ייצוגית שהגישה נגד המועצה האיזורית עמק חפר בטענה לגביית יתר של אגרת ביוב, באמצעות הגשת נתונים נוספים. השופטים יורם דנציגר ויצחק עמית הסכימו עם פוגלמן. את אינסלר ייצגו עוה"ד ישראל אינסלר ואייל וייסמן, ואת המועצה האיזורית - עוה"ד מתן פריידין ושלמה ולדמן.

תאריך:  25/11/2012   |   עודכן:  25/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון קובע כללים לתיקון תביעה ייצוגית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
סאנדיי טיימס: הספינה שכנראה מיועדת לעזה התגלתה בידי לוויינים של ישראל    היא נושאת גם טילים ארוכי-טווח ועוד כלי נשק
עידן יוסף, איציק וולף
יום הפריימריז בליכוד נפתח בקשיים תפעוליים במערכת ההצבעה הממוחשבת    יותר מ-120 אלף בעלי זכות הצבעה זכאים להצביע ב-132 קלפיות    כל מתפקד זכאי לבחור תריסר מתמודדים ומועמד אחד למחוז
מערכת אתר ערוץ הספורט
בריכות קצרות: גל נבו סיים חמישי בגמר ה-200 פרפר
עידן יוסף
המטרה - מניעת חיכוכים בין פלשתינים לצה"ל    עזה חוזרת לשגרה - תחום הדיג המותר הוכפל והלימודים בבתי הספר התחדשו    הפלשתינים: ההבנות אינן כוללות איסור הברחת אמל"ח, נמשיך להתחמש
זיו אברג'יל
הקשר, שעזב בשל המצב, עשוי לשחק מול הפועל ת"א בשני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il