X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע הייצוגי ודסק"ש הגיעו להסכם לפיו החברה תתרום לציבור 18 מיליון שקל נציג היועץ המשפטי: ההסדר מרע עם הקבוצה המיוצגת, פוטר את האחראים בלא כלום ומיטיב רק עם התובע ועורך דינו
▪  ▪  ▪
דנקנר. לא ישלם [צילום: איל יצהר/באדיבות גלובס]

המדינה מתנגדת להסכם הפשרה שגובש בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד קבוצת אי.די.בי ומנהליה, בנוגע להנפקת זכויות של חברת כור בנובמבר-דצמבר 2008. לטענת הפרקליטות, ההסדר אינו מפצה את הנפגעים וחלק ניכר ממנו לא יבוא מכיסיהם של מי שפגעו בציבור.
תביעתו של יעקב סבו הוגשה נגד דיסקונט השקעות ובכיריה, ובראשם נוחי דנקנר, אבי פישר, צבי לבנת, יצחק מנור, אבי אראל וחיים גבריאלי. סבו טען לקיפוח בעלי מניות המיעוט בכור וביקש לפצותם ב-272 מיליון שקל, או לחלופין - ב-73 מיליון שקל. על-פי הסכם הפשרה, דסק"ש תעמיד 18 מיליון שקל לטובת הציבור בכללותו, באמצעות סיוע לאוכלוסיות חלשות בפריפריה וכן לבעלי צרכים מיוחדים. בעלי המניות מן הציבור בכור לא יקבלו פיצוי כלשהו, התביעה נגד נושאי המשרה תידחה, סבו יקבל 750,000 שקל, ועו"ד רון דרור המייצג אותו יקבל 3.24 מיליון שקל.
הנפגעים אינם מפוצים כלל
היועץ המשפטי לממשלה התייחס להצעה באמצעות עו"ד ליאב וינבאום, מנהל המחלקה המסחרית בפרקליטות מחוז ת"א (אזרחי). הוא מצביע על שני כשלים מרכזיים שנפלו לטעמו בהסדר:
  • בעלי המניות מן הציבור בכור לא יקבלו דבר, למרות שהם מי שנפגעו מהנפקת הזכויות. לדעת היועץ המשפטי, אין בעיה לאתר את חברי הקבוצה ולכן הם שצריכים לקבל את הפיצוי, ולא הציבור בכללותו. "ייתכן שיהיה צורך להבחין לעניין הפיצוי בין חברי קבוצה שמימשו את הזכויות שהונפקו, בין חברי קבוצה שמכרו את הזכויות שהונפקו, ובין חברי קבוצה שרכשו זכויות נוספות. אך אבחנה כזו אינה הופכת את הפיצוי ללא 'מעשי'. לכל היותר, מדובר בפשרה מורכבת. גם זיהוי חברי הקבוצה אינו בעייתי", אומר וינבאום.
הוא מוסיף: "לא ניתן להתעלם מהא-סימטריה שבהסדר הפשרה: בעוד שחברי הקבוצה אינם מקבלים דבר במסגרת ההסדר, נציגי הקבוצה שנפגעה לכאורה ממעשי המשיבים זוכים לפיצוי משמעותי ביותר בהיקף של מיליוני שקלים מדסקש. מצב דברים זה, בו התגמול הניתן למבקש ולעורך דינו בתובענה ייצוגית אינו פרופורציונלי לפיצוי הניתן לחברי הקבוצה, חותר תחת מושכלות היסוד של מוסד התובענה הייצוגית ומעוות את התמריצים שבבסיסו. בענייננו, לא זו בלבד שלא ניתן להצביע על תגמול פרופורציונלי כאמור, אלא שהנפגעים אינם מפוצים כלל".
דסק"ש פודה את נושאי המשרה
  • בפיצוי תישא דסק"ש לבדה, למרות שהיא הייתה רק הפלטפורמה לפעולות הפגומות של נושאי המשרה בה. יתרה מזו: 25% ממניות דסק"ש מוחזקות בידי הציבור, ומכאן שהציבור יממן רבע מסכום הפשרה - בעוד נושאי המשרה יוצאים פטורים בלא כלום ואף מקבלים חסינות מפני תביעות עתידיות. ספק אם בית המשפט היה קובע שעילות התביעה נגד נושאי המשרה הן חלשות, ולפיכך אין מקום לדחיית התביעה נגדם, טוען וינבאום.
לדבריו, "לעמדת היועץ המשפטי לממשלה מבנה הפשרה מעלה חשש כי התביעה נגד הדירקטורים ובעלי השליטה נדחית לא משום שהתביעה אינה טובה לגישת המבקש, אלא משום שבמסגרת הפשרה דסק"ש מבקשת 'לפדות' - על חשבונה - גם את הטענות נגדם. לכן היועץ המשפטי לממשלה סבור כי מדובר בפשרה בעייתית".
וינבאום מסכם באומרו: "במקרה הנוכחי ניתן לומר באופן חד-משמעי כי מדובר בפשרה 'רעה' מבחינת הפער בין הסעד המוצע בהסדר הפשרה לבין הסעד שהקבוצה הייתה אמורה לקבל אילו בית המשפט הנכבד היה מכריע בתובענה הייצוגית, וכי הפשרה אינה משקפת באופן ראוי את הסיכונים והסיכויים שבהמשך ניהול ההליך אל מול יתרונותיו וחסרונותיו של הסדר הפשרה. הסיבה לכך היא שהפשרה אינה מטיבה עם חברי הקבוצה בשום דרך", ואף מרעה את מצבם שכן הם לא יוכלו להגיש תביעות בעתיד.

תאריך:  25/11/2012   |   עודכן:  25/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה נגד ההסדר בתביעה בנוגע לכור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מריח שקשוקה של השקשוקאי...
פיגל  |  26/11/12 01:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מיליוני בני אדם בעולם סובלים משיגדון    השיגדון מתפתח לעתים קרובות יותר אצל גברים, שמפתחים את המצב בדרך כלל בין הגילאים 30 ל-50    נשים נוטות יותר לפתח שיגדון לאחר גיל המעבר
אלעזר לוין
התאחדות קבלני השיפוצים: 1,350 דירות נפגעו מהטילים, והמספר יגדל ב-200 נוספות    "חשוב לקבל הערכת שמאי לפני השיפוץ"
איתמר לוין
בית המשפט קובע ששי לבנת קיפח את שותפיו בקבוצת זואי ושעל השלושה לבצע התמחרות לפירוק השותפות    במקביל התקבלו חלק מטענותיו של לבנת כלפי מעשיהם של אמיר אדלר ואילן פדלון
מירב ארד
על-פי מתווה העסקה, אדיסון אינטרנשיונל תקבל, בשלב הראשון, 20% מהזכויות ברישיונות, כאשר ניתנת לה אופציה להגדיל את זכויותיה בקידוח ב-20% נוספים - עד 40%
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו באוקטובר תושב ג'בל מוכבר שבדרום ירושלים    בחקירתו הודה כי גויס בחודש יוני לחיזבאללה    מסר לארגון הטרור מידע על שורת אתרי ממשל בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il